برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث

به گزارش پیامک خنده، مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث (م.امید) با حضور شاعران و پیشکسوتان زبان و ادبیات فارسی در آرامگاه فردوسی برگزار گردید.

برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی این مراسم در کنار آرامگاه این شاعر معاصر خراسانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و خردسرای فردوسی برگزار گردید.

در این مراسم علیرضا قیامتی قائم مقام خردسرای فردوسی با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی استان برای همکاری و همراهی در برگزاری مراسم گفت: اخوان ثالث ایرانی ترین شاعر پارسی زبان بعد از فردوسی است که دغدغه فرهنگ و زبان فارسی را داشت.

او ادامه داد: او با بهره گیری از شاهنامه، قهرمانان اسطوره ای را زنده کرد.

قیامتی یادآور شد: اخوان دل بسته و شیدای فرهنگ ایرانی است و در دوران دفاع مقدس با اشعارش از شور و هیجان رزمندگان این دوران دفاع می نماید.

او بابیان این که اخوان ثالث از نمادهایی استفاده نموده که موجب پیوستگی جامعه ایرانی شده است، گفت: اگر بخواهیم به یاد خراسان بیفتیم، با زمزمه اشعار اخوان خراسان در دل ما زنده می گردد.

قائم مقام خرد سرای فردوسی به ویژگی های شعر اخوان ثالث اشاره نمود و اضافه کرد: اشعار اخوان شکوه ایران را فریاد

می زند.

او تأکید کرد: نگاه اخوان امیدوارانه است و اگرچه بعضی آن را نامیدانه می دانند اما فراسوی اشعارش امید موج می زند.

اجرای برنامه های فرهنگی شامل شاهنامه خوانی و اجرای ضرب و ... از دیگر برنامه های این نکوداشت بود.

مهدی اخوان ثالث متخلص به (م. امید) از شاعران معاصر است که دهم اسفند 1307 در مشهد به جهان آمد و چهارم شهریور 1369 در سن 61 سالگی در تهران درگذشت، آرامگاه او در محوطه آرامگاه فردوسی واقع شده است.

اشعار اخوان ثالث زمینهٔ اجتماعی دارند و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر کشیده است. اشعار این شاعر دارای لحن حماسی آمیخته باصلابت و سنگینی شعر خراسانی و نیز دربردارندهٔ ترکیبات نو و تازه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 289

به "برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید