برکناری شفر، منطقی یا احساسی؟

به گزارش پیامک خنده، اخراج مربی آلمانی آسانترین راه برای کاستن از بحران استقلال است، ولی منطقی ترین گزینه نیست. باشگاه می تواند با قربانی کردن شفر فشار را از روی خودش بردارد، ولی تیم را به سمت هرج و مرج هل می دهد.

برکناری شفر، منطقی یا احساسی؟

برکناری شفر، منطقی یا احساسی؟

آرمن ساروخانیان ، مهمترین اتفاق هفته بیست و سوم و بیست و چهارم لیگ برتر، کنار رفتن استقلال از کورس قهرمانی بود. استقلال با نتایج خوب نیم فصل دوم توانسته بود خودش را به دو امتیازی پرسپولیس برساند و با دریافت سه امتیاز دربی می توانست برای اولین بار در این فصل صدرنشین گردد، ولی لغزش در این بازی برای تیم شفر خیلی گران تمام شد و به رده چهارم سقوط کرد.

استقلال بعد از شکست دربی هنوز فرصت داشت با بردن بازی های باقی مانده به قهرمانی امیدوار بماند، ولی آثار تخریبی حاشیه های این بازی به قدری زیاد بود که تیم مقابل سایپا هم روحیه مناسبی نداشت و تنها توانست یک امتیاز بگیرد.

در یکی از فشرده ترین ادوار لیگ، دریافت یک امتیاز از دو بازی امیدهای استقلال را ناامید کرد و اختلاف هفت امتیازی با صدرنشین در فاصله شش بازی تا خاتمه لیگ بعید است قابل جبران باشد.

قهرمانی لیگ برتر مهمترین هدف استقلال و شفر محسوب می شد، ولی برای آنها هنوز همه چیز از دست نرفته و باشگاه با حفظ انسجام این مجموعه نباید اجازه بدهد ماموریت های بعدی هم با ناکامی به خاتمه برسد، هرچند اهمیت شان کمتر از قهرمانی لیگ است.

-

کوشش استقلال در ادامه لیگ روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان متمرکز خواهد بود. به احتمال زیاد جام حذفی به یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان می رسد و این یعنی 4 تیم برتر لیگ سهمیه می گیرند، ولی استقلال برای کسب رتبه چهارم هم تهدید پدیده را احساس می نماید، بخصوص اینکه دو تیم بازی مستقیمی در مشهد دارند. دومین ماموریت استقلال صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است، هرچند با یک امتیاز از دو بازی کار خیلی سختی دارد.

استقلال پس از دو بازی ضعیف در تعطیلات نوروزی، حالا هفته سرنوشت سازی در پیش دارد که به ترتیب باید مقابل الهلال و سپاهان بازی کند. اولی تکلیف استقلال در لیگ قهرمانان را معین می نماید و دومی مقابل تیم سوم جدول می تواند تاثیر زیادی در رتبه خاتمهی این تیم در لیگ برتر داشته باشد.

دو بازی اخیر نارضایتی طرفداران را به اوج رسانده و باشگاه هم تحت فشار زیادی قرار گرفته، تا جایی که شنیده می گردد مدیران استقلال ممکن است برای قطع همکاری با شفر تا خاتمه فصل هم منتظر نشوند و او را در صورت ناکامی در بازی های این هفته برکنار نمایند.

اخراج مربی آلمانی آسانترین راه برای کاستن از بحران استقلال است، ولی منطقی ترین گزینه نیست. باشگاه می تواند با قربانی کردن شفر فشار را از روی خودش بردارد، ولی در هفته های حساس باقی مانده تیم را به سمت هرج و مرج هل می دهد. در کادر فنی استقلال کسی که سابقه لیگ رجحان داشته باشد دیده نمی گردد. از طرف دیگر انتخاب یک مربی موقت که شناخت زیادی از تیم ندارد هم ریسک بزرگی محسوب می گردد.

هرچند استقلال در این دو بازی نتایج ضعیفی گرفته، ولی عملکرد تیم در نیم فصل دوم خوب بوده. مجموع امتیازات استقلال در نیم فصل دوم از سپاهان و پدیده بیشتر بوده و تنها یک امتیاز کمتر از پرسپولیس گرفته. در این شرایط برکناری مربی آلمانی تصمیمی احساسی خواهد بود که می تواند شانس کسب سهمیه را هم از استقلال بگیرد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 170

به "برکناری شفر، منطقی یا احساسی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری شفر، منطقی یا احساسی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید