بازی Assassins Creed Shadows در چه دوره ای از تاریخ جریان دارد؟

به گزارش پیامک خنده، هر بازی نو در سری اساسینز کرید (Assassins Creed) مکانیک ها، شخصیت ها، ماموریت ها و ایده های نوی را به همراه دارد، اما مهم ترین تغییر هر نسخه را می توان یک فضای تاریخی کاملا نو شمرد که بر دیگر بخش های بازی به شدت تاثیر می گذارد. حال در Assassins Creed Shadows، شرکت سازنده، یوبی سافت (Ubisoft)، بیشترین درخواست از سوی هواداران در تاریخ این سری یعنی جریان داشتن بازی در ژاپن باستان را برآورده نموده است. البته تاریخ ژاپن دوره های مجذوب کننده مختلفی را در بر می گیرد، بنابراین در اینجا دقیق تر به تاریخی که بازی نو سری در آن جریان دارد، خواهیم پرداخت.

بازی Assassins Creed Shadows در چه دوره ای از تاریخ جریان دارد؟

ویژگی های دوران تاریخی بازی

با شروع در تاریخ 1579میلادی، Assassins Creed Shadows تنها دو دهه قبل از رویداد های سریال تلویزیونی اخیر شوگون (Shogun) رخ می دهد. به این ترتیب، بسیاری از عناصر کلیدی ارائه شده در سریال برای نسخه Shadows مهم خواهند بود. این دوره از تاریخ مربوط به طبقه بازرگانان است و تاجران پرتغالی تاثیر خود را در این کشور یعنی ژاپن گذاشته اند. در این میان غرب توپ و تفنگ های بلند را به ژاپن و بعلاوه مسیحیت را به وسیله مبلغان یسوعی کاتولیک وارد نموده است.

بدون شک بسیاری از افراد بازی تازه اساسینز کرید و بازی گوست آو سوشیما (Ghosts of Tsushima) از استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) را باهم مقایسه خواهند کرد اما داستان گوست آو سوشیما در سال 1274، یعنی سه قرن قبل از Shadows اتفاق می افتد. به این ترتیب تفاوت های اجتماعی و معماری قابل توجهی بین دنیای آن ها وجود خواهد دارد. قرن شانزدهم با شهر های قلعه مانند، بندر های شلوغ، منطقه ها سامورایی و غیره، دوره شهرنشینی بوده است. این دوره از نظر هنری نیز با نقاشی های پر جنب و جوش و طرح های ساختمانی زینتی متمایز است. همه این ها احتمالا نکات مهمی در Shadows خواهند بود، به خصوص وقتی صحبت از اکتشاف، پارکور و فعالیت های دنیا باز می گردد.

دوره آزوچی مومویاما

بازی Assassins Creed Shadows به آنالیز دوره آزوچی مومویاما می پردازد که به عبارتی آخرین مرحله از دوره سنگوکو بود و در واقع زمان جنگ داخلی در قرن 15 و 16 است. قبل از شروع داستان Shadow، در سال 1568 میلادی، آشیکاگا یوشیاکی (Ashikaga Yoshiaki) کنترل ژاپن را بدست گرفت و پانزدهمین و آخرین آشیکاگا بود که شوگون شد. او این کار را با یاری اودا نوبوناگا (Oda Nobunaga)، فرمانده جنگ دایمیو انجام داد که ارتشش به کیوتو یورش بردند تا یوشیاکی را به عنوان شوگان انتخاب نمایند. با این حال، نوبوناگا قدرتمند بود و در نهایت یوشیاکی اقدام به شورش علیه فرمانده جنگ کرد. نوبوناگا با سرنگونی شوگونات آشیکاگا و راه اندازی جنگ اتحاد در سال 1573، با امید به اتحاد سیاسی قبیله های متخاصم کشور پاسخ داد.

در سال 1579، زمانی که Shadows شروع می گردد، اودا نوبوناگا در اوج قدرت خود است. او با استفاده از سلاح گرم آرکیبوس (Arquebus)، سلاحی که جنگ ژاپن را برای همواره تغییر داد، یک پیروزی بزرگ در برابر قبیله رقیب خود یعنی تاکدا بدست آورده است. در تریلر منتشر شده از بازی، حمله احتمالی اودا نوبوناگا به استان ایگا در سال 1581 را می بینیم که حمله نهایی جنگ تنشو ایگا بود. این منطقه محل زندگی ایگا ایکی، جمهوری شینوبی ها و یکی از زادگاه های هنر های نینجوتسو بود. قبیله اودا قبلا در سال 1579 کوشش نموده بود، ایگا ایکی را به رهبری پسر نوبوناگا سرنگون کند، اما این تهاجم با شکست روبرو شد. خود نوبوناگا تهاجم دوم را سازماندهی کرد و تا شصت هزار سرباز را علیه ارتش مقاومت ایگا مستقر کرد. تهاجم نوبوناگا موفقیت آمیز بود و تفنگ ها و توپ های او بر استحکامات ایگا موثر بود. در نتیجه بخش اعظم ایگا از جمله معابد، قلعه ها و روستا ها در آتش سوخت.

مرکز ژاپن متحد

اگر دوره آزوچی مومویاما زمانی در تاریخ باشد که بازی در آن جریان دارد، ژاپن مرکزی جایی که اتفاقات در آن رقم می خورند. یوبی سافت این منطقه را برای بازی تازه خود انتخاب نموده است، زیرا نوبوناگا در آن منطقه استحکام خود را سازماندهی نموده و کشور را از آنجا متحد می نماید. البته این توسعه دهنده هنوز نقشه بازی را به نمایش نگذاشته است، اما اینکه فرض کنیم کیوتو یک مکان کلیدی و احتمالا مانند کوبه، اوزاکا و مومویاما خواهد بود، منطقی به نظر می رسد. البته استان ایگا، آریما و اومی نیز تایید شده است.

در نهایت یکی از نقاط عطف مهمی که در تریلر به نمایش گذاشته شده است، قلعه تاکدا است. این در واقع قلعه ای از دوره سنگوکو است که در کوه شیرویاما واقع شده است. گفته شده که Shadows قرار است دارای تعدادی قلعه تاریخی دقیق باشد که با توجه به مقیاس واقعی ساخته شده اند، بنابراین استفاده از قلعه تاکدا در تریلر نشان می دهد که برای کاوش در بازی در دسترس خواهد بود.

این بازی در 25 آبان برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه های شخصی عرضه می گردد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2268

به "بازی Assassins Creed Shadows در چه دوره ای از تاریخ جریان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Assassins Creed Shadows در چه دوره ای از تاریخ جریان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید