بازگشت بنا و محمدی، عبور از خادم و نزدیک تر شدن بنی تمیم به جایگاه ریاست

به گزارش پیامک خنده، با انتخاب هایی که در رأس کادرفنی تیم های ملی آزاد و فرنگی بزرگسالان اتفاق افتاده به نظر می رسد حمید بنی تمیم به جایگاه ریاست فدراسیون کشتی نزدیک تر می گردد.

بازگشت بنا و محمدی، عبور از خادم و نزدیک تر شدن بنی تمیم به جایگاه ریاست

به گزارش خبرنگاران، رسول خادم بعد از انتها مسابقات دنیای 2018 بوداپست از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. استعفایی که گفته می شود در همان نامه ای که خادم در خطاب به رئیس جمهوری در خصوص مسائل مالی ورزش و خصوصا کشتی نوشت، گنجانده شده بود.

با توجه به اینکه او در این سال ها علاوه بر ریاست فدراسیون، مسئولیت فنی تیم ملی کشتی آزاد را نیز برعهده داشت، برخی اعتقاد داشتند که خادم تنها از ریاست فدراسیون استعفا نموده و دوباره برای راهنمایی تیم ملی آزاد تا المپیک 2020 کارش را ادامه خواهد داد.

این فرضیه زمانی نزدیک به واقعیت تر شد که مجمع فدراسیون کشتی، پیش از آنکه وزارت ورزش بخواهد برای فردی حکم سرپرستی بزند، حمید بنی تمیم را به وزارتخانه معرفی کرد تا مسئولیت کشتی را تا برپایی انتخابات برعهده داشته باشد. او نزدیک ترین فرد به رئیس فدراسیون محسوب می شد که وقتی منتقدان نسبت به کار همزمان خادم در بخش ریاست و فنی، خرده می گرفتند، رسول خادم مسئولیت ریاست را به نایب رئیسش تفویض کرد.

طبق بندی از اساسنامه فدراسیون، در صورت غیبت رئیس به هر دلیلی، نایب رئیس مسئولیت را تا برگزاری مجمع برعهده خواهد داشت و استناد اهالی مجمع کشتی نیز به همین بند بود که بنی تمیم را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

همچنان صحبت از بازگشت دوباره خادم به کشتی بود، این بار تحت عنوان سرمربی تیم ملی آزاد، که در هفته گذشته نام غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی گردید.

محمدی سابقه خوبی در کشتی و مربیگری دارد، ضمن اینکه در زمانی که رسول خادم سال گذشته از سمت خود استعفا کرد، او پاسخی به انتقاد مجید ترکان مدیر تیم های ملی آزاد که گفته بود باید کادرفنی تیم ملی نوجوانان تغییر کند، نداده بود و حتی با وجودی که به نظر نمی رسید رابطه خیلی خوبی بین او و رسول خادم وجود داشته باشد، اعلام نمود که این روزها کشتی تنها به آرامش احتیاج دارد و نمی خواهد پاسخی به ترکان بدهد.

سپس در بازگشت دوباره خادم، او کارش را در رأس کادرفنی تیم ملی نوجوانان ادامه داد و ابتدا قهرمان آسیا و سپس قهرمان دنیا شد.

او سال جاری کارنامه خوبی از خود در تیم های ملی به جا گذاشت و تیم دونفره آزاد ایران در المپیک جوانان در آرژانتین نیز صاحب دو مدال نقره شدند.

چنین مربی بعید به نظر می رسید که با فکر موقت بودن حکمش بیاید و راهنمایی تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرد.

کار به همین جا ختم نشد و روز گذشته نیز بنی تمیم ابلاغ دیگری را برای محمد بنا صادر کرد. برای مربی که خیلی ها او را ناجی کشتی فرنگی می دانند.

همان هایی که معتقدند او در این مقطع بهترین گزینه برای راهنمایی تیم ملی فرنگی بود هم البته اخلاق های منحصر به فرد محمد بنا را می شناسند. مربی که جدا از کار فنی و نتایجی که کسب نموده، به قهر و آشتی هایش معروف است.

طبیعتا چنین مربی حساسی هرگز نمی آید از کسی حکم موقت بگیرد و وقتی محمد بنا دوباره به کشتی برمی شود یعنی او تا المپیک هست، مگر اینکه مثل المپیک ریو خودش بخواهد برود.

تیم او بعد از سه طلای تاریخی در المپیک 2012 لندن، در ریو دو برنز گرفت، نتیجه ای که برای محمد بنا ناکامی محسوب می شد اما حالا تیم 10 نفره کشتی فرنگی در مسابقات دنیای بوداپست تنها یک برنز دنیا گرفته است.

شواهد نشان می دهد که کشتی در مسیر ریاست حمید بنی تمیم پیش می رود. بعید به نظر می رسد که وزارت ورزش مخالفتی با این روال داشته باشد. از همان روزی که بنی تمیم حکم سرپرستی از وزارتخانه گرفت رسمی و غیررسمی از سوی فدراسیون نشین ها بارها تاکید شد که هیچ منع قانونی ای برای حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون وجود ندارد.

هرچند که اساسنامه جدید این موضوع را نفی می نماید، اما هر چه که هست، بنی تمیم این فرصت را خواهد داشت تا در صورت ثبت نام در انتخابات، از سرپرستی انصراف دهد تا حتی براساس اساسنامه جدید هم مسئله ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 95

به "بازگشت بنا و محمدی، عبور از خادم و نزدیک تر شدن بنی تمیم به جایگاه ریاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بنا و محمدی، عبور از خادم و نزدیک تر شدن بنی تمیم به جایگاه ریاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید