بازسازی روف گاردن

به گزارش پیامک خنده، روف گاردن

روف گاردن به طور کلی به معنای پوششی از گیاهان بر روی پشت بام می باشد که موجب بهبود مصرف انرژی در ساختمان خواهد شد.

بازسازی روف گاردن

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

روف گاردن

بازسازی روف گاردن

در بازسازی ساختمان هایی که می خواهند در قسمت پشت بام خود یک باغ زیبا و سرسبز ایجاد نمایند می بایست یک سری نکات را رعایت نمایند تا در آن محیط احساس بهتری نیز داشته باشند.

در قسمت بازسازی برای آپارتمان های چند طبقه باید این نکته را در نظر گرفت که در پشت بام سیستم آب رسانی پر قدرت وجود دارد یا خیر ، در بازسازی این قسمت باید در قدم اول دیوارها را تا حدود یک متر یا یک متر و نیم بالا برد تا در زمینه حفاظت برای افراد خردسال و دیگر افراد تمام پیشگیری ها انجام گردد.

با ایجاد روف گاردن در بازسازی به ارزش ساختمان شما نیز افزوده خواهد شد ، هرچقدر که شما در این قسمت از ساختمان با روش های تازه یک فضای زیبا ایجاد کنید ، می توانید با مبلغ بالاتری ساختمان خود را برای فروش بگذارید.

وسایل تزیینی که در بازسازی روف گاردن استفاده می گردد شامل مواردی همچون درختچه ، درختان گلدار ، سنگ های تزیینی ، موزاییک کاری و یا سنگ کاری در راستا رفت و آمد ، نور پردازی زیبا ، آبنمای مصنوعی و یا حوض کوچک ، نرده چوبی و.. می باشد.

جهت ایجاد روف گاردن در بازسازی می بایست در نظر داشته باشید که آبیاری به سقف ساختمان آسیبی وارد نکند. شاید بهتر باشد قبل از شروع عملیات بازسازی پشت بام را قیر اندود نمایید تا از نشتی سقف جلوگیری گردد.

بازسازی روف گاردن

مزایای روف گاردن

بام سبز علاوه بر جذابیت بصری و همچنین پدید آوردن منظره ای بکر در نزدیک ترین نقطه به شما ، می تواند مزایای بسیاری نیز داشته باشد.

اگر شما در پایتخت و یا یک شهر شلوغ زندگی می کنید ، اجرای روف گاردن بر روی پشت بام شما می تواند:

1- تا حدی از سر و صدای اطراف شما کاهش دهد و آلودگی های صوتی و هوا را تا حدی بکاهد.

2- شرایط آب و هوایی شما با کاشت بعضی از سبزیجات و صیفی جات تطابق داشته باشد که می توانید در هزینه خرید خود صرفه جویی نمایید.

3- روف گاردن در ایجاد عایق در مقابل سرما و گرما نقش موثری را ایفا می کند. به صورتی که در فصل سرما احتیاج کمتری به سیستم های گرمایش باشد و در فصل گرما احتیاجی به استفاده از سیستم های سرمایش نباشد.

نکات مهم در بازسازی روف گاردن

خاکی که برای درخت های پشت بام استفاده می گردد می بایست قابلیت جذب آب بسیار بالایی داشته باشد. خاک در روف گاردن باید دارای مواد غذایی باشد که با گذشت زمان علاوه بر بهبود دانه بندی بتواند احتیاج گیاهان را به مواد غذایی مرتفع سازد.

تقسیم وزن در بازسازی روف گاردن بسیار مهم می باشد. باید تمام درختان ، آلاچیق و دیگر موارد به صورت کاملا مساوی در پشت بام پخش شوند تا وزن در یک نقطه از ساختمان موجب بروز ترک و یا مسائل دیگر نگردد.

در بازسازی این قسمت از ساختمان می بایست تمامی این نکات را رعایت کرد و انجام این امور را به دست افراد حرفه ای و متخصص بازسازی سپرد. در ادامه به چند نکته تخصصی در مورد روف گاردن می پردازیم.

بازسازی روف گاردن

وزن روف گاردن

اگر منزل شما دارای فضای بزرگی نمی باشد ، اجرای روف گاردن میسر نخواهد بود.

در صورتی که پشت بام شما نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند ، امکان نشست سقف نیز وجود دارد. در این صورت می بایست به فکر تغییر ساختاری بام منزل تان باشید.

خاک

خاک در روف گاردن یکی از مواردی می باشد که باید برای انتخاب و آماده سازی آن دقت فراوانی گردد. زیرا که خاک در روف گاردن دارای محدودیت هایی می باشد که بعضی از آن ها عبارتند از:

1- خاک در روف گاردن باید وزن مخصوص کمتری داشته باشد.

2- خاک در روف گاردن باید توانایی جذب آب بیشتری داشته باشد.

3- خاک در روف گاردن باید دارای مواد غذایی باشد که با گذشت زمان علاوه بر بهبود دانه بندی بتواند احتیاج گیاهان را به مواد غذایی مرتفع سازد. که می توان با کود دهی احتیاج غذایی گیاهان را در روف گاردن رفع نمود.

علف های هرز

رشد علف های هرز دیگر چالش معمول روف گاردن ها می باشد. اگرچه رشد علف های هرز در این مدل باغ کمتر از باغ های زمینی است ولی باز هم در مراحل اولیه کاشت باید از وجود گیاهان مزاحم آنالیز بعمل آید.

انتخاب نوع گیاهان

از انتخاب گونه هایی که به آبیاری ، علف هرز گیری و هرس فراوانی احتیاج دارند خودداری نمایید. در عوض گونه های آب و هوای خشک را انتخاب کنید که به آب کمتری احتیاج دارند و همچنین زیبایی بیشتری به پشت بام شما خواهند بخشید که این گونه ها شامل انواع گیاهان سوزنی می شوند.

علاوه بر سوزنی برگ ها که اکثرا سرمای زمستان را تحمل می نمایند ، تعدادی از گیاهان مقاوم در برابر سرما و گیاهانی که جلوه زمستانی به فضای سبز می بخشند عبارتند از:

1- سدوم ها

2- برگنیا

3- کلم زینتی

4- پیراکانتا (میوه های زیبای نارنجی و قرمز در زمستان)

5- توری (پوست تنه زیبا)

6- زیتون تلخ (فرم شاخه بندی زیبا)

7- درختچه گل یخ (گل های معطر در زمستان)

8- درختچه خاس (با برگ های سبز درخشان و همچنین میوه های سرخ رنگ که خوراک 50 نوع پرنده می باشد)

9- پامپاس گراس (خوشه های گل های پر مانند که در زمستان بر روی گیاه باقی می ماند)

10- برگ بو ، انواع برگ نو ، چرم لیفه (جل) ، پاپیتال و . . . که همواره سبز می باشند.

گیاهان حساس به دماهای پایین را توسط پوشش های نایلونی ضخیم و یا کاورهای عایق مخصوص بپوشانید.

سیستم آبیاری روف گاردن

در مواردی که خودتان به آبیاری گیاهان علاقه دارید ، نصب یک سیستم آبیاری بر روی پشت بام از الزامات نگهداری روف گاردن می باشد. حتما با یک طراح و مجری روف گاردن در مورد نوع سیستم و همچنین طریقه نصب آن مشورت نمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 882

به "بازسازی روف گاردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی روف گاردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید