اگر می خواستیم 10 ساختمان مشهور جهان را تنها با لگو بسازیم، چه تعداد لگو لازم بود و ساختن هر یک چقدر هزینه از نظر تامین مکعب های لگو داشت؟!

به گزارش پیامک خنده، به احتمال زیاد هر علاقه مند به لگویی به این فکر افتاده که یک چیز واقعا بزرگ با لگو درست کند. مثلا من خودم خیلی علاقه دارم که یک کتابخانه بزرگ با لگو درست کنم. اما چنین کاری لگوهای مناسب استاندارد زیاد و وقت و هزینه می خواهد.

اگر می خواستیم 10 ساختمان مشهور جهان را تنها با لگو بسازیم، چه تعداد لگو لازم بود و ساختن هر یک چقدر هزینه از نظر تامین مکعب های لگو داشت؟!

اما خیلی ها هم هستند که این آرزو را واقعی نموده اند و مجسمه های تمام مقیاس یا مدل های مینیاتوری سازه های بزرگ را درست نموده اند.

حالا تصور کنید که می توانستیم این فانتزی را توسعه بدهیم و ساختمان های مشهور را با آنها بازسازی می کردیم!

سایت Toy Zone به همین رؤیا فکر نموده و از هنرمندان دیجیتال خواسته که نمایی از این آرزو بسازند و نیز محاسبه نمایند که چنین کاری چند قطعه لگو و چقدر هزینه می خواست.

بدیهی است که در مقام عمل وقتی حجم و توده لگوها زیاد گردد، مسائل تکنیکی مانند پایداری سازه و قابلیت تحمل زن ستون لگوها پیش می آید. یعنی شما نمی توانید صرفا با کنار هم چیدن و بالا بردن ستون های لگویی چنین ساختمان هایی را بسازید. اما خب! تخیلش که اشکالی ندارد.

در جدول داخل هر یک از عکس های زیر اطلاعات مربوط به هزینه و تعداد لگوهای لازم نوشته شده است. مثلا برای ساخت مجسمه آزادی به چیزی 16 میلیارد و 350 میلیون لگو احتیاج داشتیم که هزینه اش 1.16 میلیارد دلار می شد!

مجسمه آزادی، ایالات متحده آمریکا

بیگ بن و مجلس، انگلستان

قلعه دیزنی، ایالات متحده آمریکا

کولوسئوم، ایتالیا

برج ایفل، فرانسه

تاج محل، هند

برج خلیفه، امارات

اولدترافورد، انگلستان

کاخ سفید، ایالات متحده آمریکا

دروازه براندنبورگ، آلمان

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1950

به "اگر می خواستیم 10 ساختمان مشهور جهان را تنها با لگو بسازیم، چه تعداد لگو لازم بود و ساختن هر یک چقدر هزینه از نظر تامین مکعب های لگو داشت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواستیم 10 ساختمان مشهور جهان را تنها با لگو بسازیم، چه تعداد لگو لازم بود و ساختن هر یک چقدر هزینه از نظر تامین مکعب های لگو داشت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید