اولین آزمایش موشک هایپرسونیک به روی زیردریایی روسی انجام می گردد

به گزارش پیامک خنده، برای اولین بار موشک های جدید زیرکن از زیر دریایی در سال آینده پرتاب می گردد.

اولین آزمایش موشک هایپرسونیک به روی زیردریایی روسی انجام می گردد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فوربس، ناوگان روسیه اولین ناوگانی است که به موشک های هایپرسونیک مجهز می گردد. سال آینده موشک های زیرکن از زیردریایی هسته ای Kazan K-561 بصورت آزمایشی پرتاب خواهند شد. آمریکا در حال تهیه موشک مشابه است اما هنوز به سطح روسیه نرسیده است. در همایش سران کشورهای گروه بیست در اوزاکا در ژوئن پوتین شوخی کنان به ترامپ خرید این موشک را پیشنهاد کرد.

گزارش شده است که سرعت این موشک 8 ماخ است که 8 برابر بالاتر از سرعت صوت است. برای مقایسه: سرعت موشک تاماهاک موجود در نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس تقریبا 0.75 ماخ است. موشک های جدید نتیجه توسعه طبیعی تجربه روسیه در زمینه زیردریایی ها با موشک های بالدار است. تقریباً برای کل دوره جنگ سرد، هدف اصلی موشکهای روسی در زیردریایی - کشتی ها در دریا ها و در درجه اول ناوهای هواپیمابر بزرگ ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده بود. فقط در طول درگیری در سوریه بود که روسیه آغاز به استفاده از موشک های بالدار پرتاب شده از زیر دریایی ها کرد. به همان روشی که آمریکایی ها از تاماهاک های خود به عنوان سلاح های دوربرد برای هدف قرار دادن به اهداف با دقت بسیار بالا استفاده می نمایند.

بیشتر موشک های بالدار که از زیر دریایی ها علیه اهداف موجود در سوریه پرتاب شده بودند، کالیبر بودند و این حملات توسط زیردریایی های دیزلی برقی کلاس کیلو انجام شد. ظاهرا این زیردریایی ها مجهز به موشک های بالدار در پایگاه دریایی روسیه در سوریه قرار دارند. حرکت های آنها در مدیترانه می تواند بر بازار تسلیحات تاثیر چشمگیری بگذارد.

پیشتر، در اوایل ماه جاری، یک زیردریایی دیگر کلاس کیلو، نوع دیگر موشک کالیبر را پرتاب کرد. اما ترفند چیست؟ ترفند این است که آن زیردریایی ساخت روسیه به الجزایر تعلق داشت. حالا خریداران بالقوه موشک های کالیبر شامل چین، ویتنام و هند هستند.

موشک های زیرکن رجحان قابل توجهی نسبت به کالیبر دارد. روسیه در نظر دارد گروهی از 8 زیردریایی مانند کازان تشکیل دهد و آنها را به زیرکون ها مجهز کند و در آینده به آنها باید زیردریایی های ضربتی دیگری ملحق شوند که با این موشک های جدید نیز مسلح خواهند شد. تحلیل مولف فوربس از برنامه ساخت زیر دریایی در روسیه حاکی از آن است که روسیه تا سال 2030 دارای 8 فروند زیر دریایی با موشک زیرکون و 17 فروند زیر دریایی این نوع تا سال 2040 خواهد بود.

موشک های زیرکون تنها نمونه سلاح های پیشرفته و نوآورانه طراحی شده در روسیه نیست. علاوه بر این، مسکو در حال ساخت یک موشک بالدار بوروستنیک (Burevestnik) با برد نامحدود و مجهز به یک نیروگاه هسته ای در داخل آن و همچنین یک اژدر غولپیکر پوزیدون با یک نیروگاه هسته ای است.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 379

به "اولین آزمایش موشک هایپرسونیک به روی زیردریایی روسی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آزمایش موشک هایپرسونیک به روی زیردریایی روسی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید