اورژانس کرمانشاه سال گذشته بیش از 65 هزار ماموریت انجام داد

به گزارش پیامک خنده، رییس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه گفت: آمبولانس های اورژانس 115 استان کرمانشاه در طول یک سال گذشته بیش از 65 هزار ماموریت انجام داده اند.

اورژانس کرمانشاه سال گذشته بیش از 65 هزار ماموریت انجام داد

به گزارش از ،دکتر هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته حدود هفت هزار و 200 ماموریت فقط مختص انتقال بیماران کرونایی بوده است گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا؛ بیشترین ماموریت فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان به این بیماری و سپس بیماران تنفسی، قلبی و مصدومان اختصاص یافته است.

او بیان داشت: بسیاری از ماموریت های غیر کرونایی مانند بیماران تنفسی یا قلبی اورژانس ها هم بعدا معین شده بیماران مبتلا به کرونا بوده و نیروی های ما ندانسته و بدون محافظ ویژه به آن ها ارایه خدمات نموده و در معرض خطر ابتلا بودند و این یعنی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در کف جامعه و در خط مقدم درمان و در مبارزه ای تمام عیار با دشمن نامحسوس قرار دارند و متاسفانه کسی خدمات و خطراتی که متوجه آن ها هست را نمی بیند، این در حالی است تمام کار انتقال و جابه جایی بیماران کرونایی از شهرستان ها به مرکز استان، جابه جای بین بیمارستانی و از منازل به مراکز درمان پرسنل اورژانس انجام می دهند.

رفیعی با بیان اینکه تمام پرسنل اورژانس استان کرمانشاه واکسن کرونا را تزریق کردند، گفت: خوشبختانه تا به امروز از نیرو های اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه براثر مبتلا به بیماری کوید 19 فوتی نداشته است، اما یک سوم پرسنل به این ویروس مبتلا شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه صحبت های خود گفت: استان کرمانشاه 68 پایگاه اورژانس شامل 31 پایگاه شهری و 36 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی با همکاری هوانیروز دارد و بعلاوه 144 آمبولانس، 2 اتوبوس آمبولانس، 2 آمبولانس موتوری و650 پرسنل در اختیار دارد.

رفیعی با بیان اینکه طبق استاندارد برای هر 50 هزار نفر باید یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد، گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید 29 پایگاه اورژانس دیگر در استان احداث گردد که سال گذشته پنج پایگاه را افتتاح کردیم و سال جاری هم پنج پایگاه دیگر به محض جذب نیرو افتتاح می کنیم، زیرا هم این پایگاه ها احداث و هم به تجهیزات مجهز شدند و فقط منتظر اتمام فرایند استخدام نیرو ها هستیم که از سال گذشته آغاز شده است.

رفیعی در ادامه میانگین مدت زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران را در شهر کرمانشاه هفت دقیقه و سه ثانیه و حوادث جاده ای را 13 دقیقه گفت و گفت: کرمانشاه نسبت به میانگین کشور در حوادث شهری 10 دقیقه و در حوادث بین جاده ای 15 دقیقه است و شرایط بهتری دارد.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1767

به "اورژانس کرمانشاه سال گذشته بیش از 65 هزار ماموریت انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورژانس کرمانشاه سال گذشته بیش از 65 هزار ماموریت انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید