الگوبرداری استان ها از تجربیات پیروز یکدیگر لازم است

به گزارش پیامک خنده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مسائل استانها در زمینه های مختلف از جمله مسائل بانکی گفت: برای حل بعضی مسائل بایستی از تجربیات پیروز سایر استانها در زمینه اقتصاد مقاومتی بایستی الگوبرداری گردد.

الگوبرداری استان ها از تجربیات پیروز یکدیگر لازم است

به گزارش خبرنگاران، زهرا احمدی پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار گردید، بعد از اعلام گزارش ها از سوی دستگاه های اجرایی بیان نمود: پروژه ها و موانع اجرایی آن در سطح استان قم باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی اولویت بندی شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام اینکه گزارش ها باید به قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارائه شود، توضیح داد: فرایند پیشرفت کار مبتنی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید هماهنگ باشد.

وی بیان نمود: برش استانی در ارائه گزارش ها میزان پیشرفت پروژه ها را در جهت تحقق اهداف معین می نماید. وقتی صندلی ملی آن معین شود میزان پیشرفت در استان نیز مشخص می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان نمود: هنوز دستگاه های اجرایی به این هماهنگی برای ارائه گزارش ها نرسیده اند. در مجموع باید اولویت بندی پروژه ها و مسائل را با رویکرد اقتصاد مقاومتی ارزیابی کنیم.

وی گفت: پروژه های متعددی که در این جلسات اعلام شد به اعتبارات بالایی احتیاج دارد و مسائل متعددی نیز در جهت عملیاتی شدن پروژه ها وجود دارد.

احمدی پور اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی قرار بر این است که به اولویت بندی پروژه ها پرداخته شود و یا پروژه های نیمه تمام باید با رویکرد تسهیل گرانه با استفاده از منابع مناسب در چرخه مناسب وارد شود تا خروجی آن نیز سطح اشتغال زایی را در قم نشان دهد.

وی توضیح داد: همچنین در زمینه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی جا دارد کار شود و جلساتی در این باره داشته باشیم و سیاست هایی که قرار است در استان انجام شود طبق الویت بندی ها استخراج شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: در این جلسات مسائل به صورت کلی مطرح شد که به طور دقیق نمی توان آن را ارزیابی کرد.

وی بیان نمود: در این گزارش ها مهم ترین دغدغه ها را مسائل بانکی و عدم تثبیت قیمت ها مطرح نموده اند به دلیل کلی گویی این مسائل زمان زیادی برای رفع این مسائل صرف خواهد شد.

احمدی پور متذکر شد: اگر مسائل به صورت دقیق مطرح شود می توان به راحتی با وزیر مربوطه در جهت پیگیری آن را عنوان نمود.

وی گفت: چرا با وجود اینکه اختیارات بانک های قم با استان های دیگری مانند همدان یکی است، اما در قم موانعی در پرداخت وام ها دیده شود که به دلیل عدم شفاف سازی از مسائلی که وجود دارد نمی توان به راح حل معینی رسید.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان نمود: در واقع دستورالعمل اقتصاد مقاومتی برای همه بانک ها است، ولی تنها یک سری از بانک ها درگیر این مساله شدند.

وی یادآور شد: باید مساله به صورت جزئی معین شود تا بر اساس آن راه چاره مربوط ارائه شود و مساله محورتر باشد.

احمدی پور اظهار بیان نمود: در فرآیندهایی که اصلاح اجرا شده است می توان صرفه جویی بهتری داشت در این باره شاخص ها و بخش ها باید ارائه شود.

وی اعلام کرد: انجام فعالیت ها در واحدهای کوچک یکی دیگر از مسائل است در این باره توجه به واحدهای کوچک به عنوان یک اصل مطرح است و باید بیشتر به آنها پرداخته شود و مسائل آنها رفع شود تا در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: در این عرصه اشکالات و موانع معین نشد و ابهامات رفع نشد همچنین باید هماهنگی بین دستگاهی شکل بگیرد و در زمینه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم و برنامه ها و سیاست ها را دسته بندی و استخراج کنیم.

وی بیان نمود: در این باره موانع پروژه ها باید بیان شود و برش استانی در آن معین شود تا پیگیری ها آسان تر انجام شود و بر اساس آن اقدامات عملی معین شود و سپس در قالب گزارشی ارائه شود.

احمدی پور اعلام کرد: انتظار می رود در جمع بندی نهایی موانع و پروژه ها دقیق ارائه شود تا به راهکاری مناسبی دست یابیم اگر مساله ها به صورت معین و عملیاتی مطرح شود و به جای طرح عمومی آن مسائل خرد شود و با برش استانی مطرح شود می توان به نتیجه رسید که در این باره ملاحظات قانونی و فرآیندی با رفع اشکالات، عملیاتی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 783

به "الگوبرداری استان ها از تجربیات پیروز یکدیگر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوبرداری استان ها از تجربیات پیروز یکدیگر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید