اسپیس ایکس تا آخر 2019 فضانورد به فضا می فرستد

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، طبق اعلام ناسا احتمال دارد اسپیس ایکس تا انتها سال جاری دو فضانورد را همراه کپسول دراگون به آسمان بفرستد. اما با توجه به نتیجه غیر پیروز تست ها، باید اصلاحاتی را انجام دهد.

اسپیس ایکس تا آخر 2019 فضانورد به فضا می فرستد

در ماه مارس اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز کپسول دراگون را بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد. این مأموریت Demo1 نام گرفته بود. همچنین قرار بود کپسول به کاررفته در این مأموریت در یک آزمایش دیگر (برای تست سیستم لغو اضطراری عملیات) نیز استفاده شود تا زمینه را برای انجام پرتاب آزمایشی فضانوردان (عملیات Demo2) همراه یک نسخه دیگر از کپسول دراگون در تابستان فراهم کند.

اما در 20 آوریل 2019 میلادی کپسول آزمایشی دراگون در یک تست استاتیک در مقر کیپ کاناورال منفجر شد. هرچند در این حادثه کسی آسیب ندید اما کپسول Demo1 به طور کامل ویران شد.

درهمین راستا کتی لودرز مدیر برنامه پروازهای تجاری ناسا اعلام نمود نسخه ای از کپسولی که قرار بود در عملیات Demo2 فضانوردان را به طور آزمایشی فضا ببرد، اکنون در آزمایش سیستم لغو اضطراری عملیات استفاده می شود. همچنین یک نسخه سوم از کپسول دیگر قرار بوده برای نخستین عملیات پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شود، اکنون در آزمایش Demo2 به کار می رود.

هرچند لودرز جزئیات بیشتری درباره انفجار کپسول دراگون اعلام نکرد اما گفت اسپیس ایکس مشغول فعالیت است تا کپسول مأموریت Demo2 را برای پرواز تا پایان سال جاری آماده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 209

به "اسپیس ایکس تا آخر 2019 فضانورد به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس تا آخر 2019 فضانورد به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید