ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می گردد

به گزارش پیامک خنده، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می گردد.

ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می گردد

علیرضا عباس زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در نشست آنالیز نحوه مدیریت و بهره برداری از ارگ کلاه فرنگی بیرجند اضافه نمود: پیرو دستور استاندار، تحویل، بهره برداری و مدیریت ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار می گردد.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با تسهیل شرایط بهره برداری مردم از ارگ کلاه فرنگی و تامین استانداردهای لازم، زمینه استفاده عموم مردم از این بنای تاریخی را تا نوروز 1401 فراهم کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: از زمان واگذاری مجموعه علاوه بر مسئولیت تامین حفاظت فضا و امنیت مردم، تضمین حفاظت از ساختمان فرمانداری نیز برعهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید در اولین قدم نسبت به احداث دیوار دور تا دور ارگ کلاه فرنگی اقدام کند تا این اثر تاریخی از ساختمان فرمانداری بطور کامل جدا گردد.

عباس زاده با تاکید بر شروع کارهای فنی بازسازی بنا گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با لحاظ تمامی مسایل و جوانب امر، برای درب ورودی مجموعه نیز طرحی شکیل و چشم نواز ارائه دهد.

وی اضافه نمود: باید از ظرفیت شهرداری بیرجند نیز در زیباسازی محوطه ارگ استفاه گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی لازمه ادامه حیات هر منطقه را توجه به سرمایه های مادی و معنوی آن دانست و گفت: توجه به ارگ کلاه فرنگی به عنوان یکی از سرمایه های ملی و ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان، حائز اهمیت است.

وی گفت: ارگ کلاه فرنگی نه برای بیرجند بلکه برای استان، نماد هویتی و جزو ظرفیت های فرهنگی است لذا باید به خوبی مراقبت و نگهداری گردد.

عباس زاده با تاکید بر اینکه استفاده از این فضای تاریخی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت: باید به مطالبه عمومی درخصوص بهره مندی از این اثر تاریخی شاخص توجه گردد و این مجموعه هرچه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه نمود: با توجه به ملاقات استاندار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور در آینده نزدیک، درخصوص مشخص تکلیف 2 هزار مترمربع زمین مورد مناقشه با بنیاد و واگذاری آن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رایزنی های لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1960

به "ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید