18 مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد

به گزارش پیامک خنده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 18 مرکز برای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان در سال زراعی جاری پیش بینی و تجهیز شده است.

18 مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، غلامرضا قوسی اضافه کرد: مراکز به گونه ای در شهرستان ها مکان یابی شده تا گندم کاران به سهولت بیشتر بتوانند محصول خود را تحویل دهند.

وی ادامه داد: 15 مرکز زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی و سه انبار ملکی شرکت غله و خدمات بازرگانی این محصول را از کشاورزان خریداری خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سطح زیرکشت محصول گندم استان را 18 هزار و 60 هکتار اظهار داشت و گفت: برداشت و خرید گندم از کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز می شود.

وی اظهار داشت: به طور میانگین سالانه 70 هزار هکتار کشت زراعی داریم که از این وسعت 40 هزار هکتار در پاییز و 30 هزار هکتار در بهار کشت می شود.

قوسی مطرح کرد: پارسال قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید یک هزار و 700 تومان در نظر گرفته شده بود که امسال ابتدا 2 هزار و 200 تومان معین شد و با رایزنی های مختلف به 2 هزار و 500 تومان افزایش یافت.

وی میزان برداشت گندم در استان را امسال 65 هزار تن پیش بینی کرد و یادآور شد: سال 98 مطالبات کشاورزان در کمترین بازه زمانی پرداخت شد و امسال نیز سعی داریم مطالبات در فرصت کوتاه پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: همان طور که در سال های پیش شاهد بودیم، تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان سبب همکاری بیشتر آنها با دلالان می شود لذا بهره برداران امسال نباید نگران مطالبات خود باشند.

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از ورود دلالان به این عرصه از کشاورزان و تولیدکنندگان درخواست داریم محصول گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 917

به "18 مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید