15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS

به گزارش پیامک خنده، در این مطلب به معرفی برترین بازی های موبایل ورزشی برای سیستم عامل های اندروید و iOS می پردازیم که کیفیت و جذابیت بسیار بالایی دارند.

15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS

بازی های سبک ورزشی برای عده خاصی از کاربران از محبوبیت خاص و بالایی برخوردار هستند اما همواره در مقایسه با سایر بازی های مجذوب نماینده و سرگرم نماینده که در پلتفرم موبایل در دسترس قرار دارند، توجهی کمتری به آن ها می گردد چرا که از لحاظ کیفیت، عملکرد ناامیدنماینده ای داشتند. این روزها سخت است بخواهیم بازی خوبی در ژانر ورزشی برای موبایل پیدا کنیم که واقعا نکته مثبتی به حساب نمی آید اما با این حال تصمیم گرفتیم در این مطلب، تمام کوشش خود را بکار بگیریم تا برترین ها را به شما معرفی کنیم.

در فهرست ما 15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS قرار دارند که بعضی از آن ها پولی و بعضی دیگر رایگان هستند. یک سری از این عناوین گرافیک بسیار خوبی دارند اما متأسفانه نسخه های رایگان خیلی از این لحاظ چنگی به دل نمی زنند. البته اگر به این سبک بازی ها علاقه مند هستید خود را به این فهرست محدود نکنید چرا که با یک سرچ ساده در گوگل پلی می توانید به عناوین بیشتری دسترسی داشته باشید که شاید توجه شما را به خود جلب نمایند.

15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS

  1. FIE Swordplay
  2. FIFA Soccer
  3. Grand Mountain Adventure
  4. Madden NFL 21 Mobile Football
  5. NBA Jam
  6. NBA Live Mobile
  7. OK Golf
  8. PES 2021
  9. Rapala Fishing
  10. RBI Baseball 21
  11. Skateboard Party and Snowboard Party
  12. Stick Sports games
  13. True Skate
  14. World of Tennis: Roaring 20s
  15. Yahoo Fantasy Sports

1. FIE Swordplay

سازنده: My.com / ناشر: FIE

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

یکی از بازی های معروف و مجذوب نماینده موبایل در سبک ورزشی برای iOS و اندروید، FIE Swordplay است که شما را به یک مسابقه بسیار مهیج شمشیربازی می برد. در این بازی شما به عنوان یکی از طرفین مسابقه سلاحی را برداشته و آن را مطابق سلیقه خود ارتقا می دهید. سپس با حریفان خود به مبارزه می پردازید. این بازی از تکنیک های شمشیربازی واقعی نیز برخوردار است و گرافیک آن هم می تواند رضایت شما را جلب کند. از جمله قابلیت های خوب این بازی می توان به کنترل ساده، حالت های مختلفی نظیر آنلاین PvP و داستانی و بعلاوه فعالیت تحت لیسانس رسمی فدراسیون دنیای شمشیربازی اشاره نمود. اگرچه شمشیربازی پرطرفدارترین بازی نیست اما FIE Swordplay قطعا می تواند نظر شما را جلب کند.

2. FIFA Soccer

سازنده: EA Sports / ناشر: EA Sports

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

FIFA Soccer نوترین بازی از فرانچایز فیفا برای موبایل به شمار میرود که در واقع باید آن را از جمله بازی های محبوب فیفا نیز به حساب بیاوریم. در این بازی بیش از 650 تیم واقعی را شاهد هستیم که می توانید از بین آن ها تیم محبوب خود را انتخاب و با در اختیار داشتن ستاره های قدیم و نو (بیش از 17 هزار بازیکن)، با سایر رقبا مسابقه دهید. گرافیک این بازی آنقدر خوب هست که بتوانیم آن را در حد و میزان های برترین بازی های موبایل از لحاظ کیفیت گرافیکی دسته بندی کنیم. از آن جایی که این بازی ساخت EA است به همین دلیل نباید انتظار داشت کاملا رایگان باشد و قطعا خریدهای درون برنامه ای نیز انتظار شما را می کشد. نمی توان گفت این بازی بی نقص است اما قطعا تجربه ای فراتر از انتظار را در اختیار شما قرار می دهد. خصوصا اینکه هر سال به وسیله آپدیت، به تعداد تیم ها اضافه می گردد و مکانیزم بازی نیز ارتقا پیدا می نماید. توجه داشته باشید که این بازی انلاین است بنابراین حتما یک اینترنت خوب با پینگ قابل قبول برای اجرای آن احتیاج خواهد بود.

3. Grand Mountain Adventure

سازنده: Toppluva AB / ناشر: Toppluva AB

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان / 5٬50 دلار

Grand Mountain Adventure یکی دیگر از بازی های موبایل ورزشی مجذوب نماینده برای اندروید و iOS است که با گرافیک خوب خود ما را غافلگیر کرد. این بازی که در طول آن باید در دنیای باز اسکی کنید، از لحاظ کیفیت و جلوه های بصری از حد میانه فراتر رفته و در دسته بازی های خوب قرار می گیرد. از جمله قابلیت های خوب آن می توان به کنترل های ساده ، امکان استفاده از تله کابین، وجود حیوانات مختلف نظیر خرس، گوزن و… که در مجذوب نمایندهیت آن تأثیر فوق العاده ای دارد، بهمن های خطرناک و… اشاره نمود. در این بازی 5 کوه مختلف برای اسکی کردن، چالش های مختلف و مجذوب نماینده و حتی لیدربردهای آنلاین هم قرار گرفته است اما می توان به صورت آفلاین هم آن را تجربه کرد. منصفانه بخواهیم بگوییم این بازی آنقدر خوب طراحی شده که شاید اصلا حجم آن با توجه به جزئیاتی که درون بازی قرار گرفته است همخوانی نداشته باشد که این، عملکرد تحسین برانگیز تیم سازنده را نشان می دهد. اگر از علاقه مندان به این سبک بازی ها هستید، پیشنهاد می گردد حتما Grand Mountain Adventure را تجربه کنید.

4. Madden NFL 21 Mobile Football

سازنده: EA Tiburon / ناشر: EA

سال انتشار: 2020 / قیمت: رایگان

می رسیم به یکی دیگر از بازی های EA که در دسته پرطرفدارترین بازی های موبایل سبک ورزشی برای اندروید و iOS نیز قرار می گیرد. متأسفانه بیشتر مواقع این فقط فیفا است که بازی های ورزشی خوبی طراحی می نماید و از سایر شرکت های بزرگ خبری نیست. این بازی اما گرافیک خیره نماینده ای دارد، تیم ها هر چند وقت یک بار در آن به روزرسانی می گردد و گیم پلی آن نیز بسیار خوب است، در نتیجه لذت بالایی از تجربه آن خواهید برد. از جمله حالت های مجذوب نماینده این بازی می توان به تورنومنت های هفتگی اشاره نمود که شما را غرق خود می نماید. در این بازی شما اختیار یک تیم فوتبال آمریکایی را برعهده می گیرید، بازیکن های نو به آن اضافه می کنید و بازیکنان هم در بخش های مختلف ارتقا پیدا می نمایند. المان های موجود در نسخه رایگان بسیار زیاد و متنوع هستند و نگرانی از این بابت وجود ندارد. خود بازی هم آپدیت های مختلفی دریافت می نماید تا کاربر همواره از بابت به روز بودن تیم ها اطمینان داشته باشد.

5. NBA Jam

سازنده: EA Canada / ناشر: EA

سال انتشار: 2010 / قیمت: 5 دلار

اگر قرار باشد یکی از عناوین EA را به عنوان شاهکار این شرکت در نظر بگیریم، قطعا آن بازی NBA Jam خواهد بود. یک بازی بسکتبال آرکید که کاربران در آن به صورت دو در مقابل دو با یکدیگر مسابقه می دهد. این بازی از حالت های مختلفی نظیر آنلاین اختیاری و یا مولتی پلیر محلی پشتیبانی می نماید و بعلاوه می توان با کنترلرهای سخت افزاری نیز به تجربه آن پرداخت که قطعا این فرایند را مجذوب نماینده تر هم می نماید. جالب اینجاست پشتیبانی از سرویس اندروید TV نیز در آن دیده می گردد. اگرچه NBA Jam یک نسخه پورت شده از عنوان منتشر شده در دهه 90 میلادی است اما هنوز هم از بسیاری از بازی های موبایل ورزشی کنونی برای اندروید و iOS جز چند مورد انگشت شمار بهتر و مجذوب نماینده تر است و شاید بتوان آن را یکی از برترین بازی های ورزشی بسکتبال برای اندروید و iOS در نظر گرفت.

6. NBA Live Mobile

سازنده: EA / ناشر: EA

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

یک بازی رایگان دیگر از EA، باز هم بسکتبال که این عنوان هم با در اختیار داشتن گرافیک عالی و گیم پلی مجذوب نماینده، از برترین ها در نوع خود به شمار میرود. در واقع آنچه که NBA Live Mobile را به یک عنوان مجذوب نماینده تبدیل نموده، گیم پلی آن است که ترکیبی از شبیه ساز و بازی های واقعی ورزشی به شمار میرود که در آن کاربران باید تیم مورد نظر خود را ساخته و با سایر رقبا مسابقه دهند. این بازی کنترل های ساده ای دارد ولی گرافیک آن محشر است. اگرچه حالت اصلی بازی به صورت آنلاین PvP است اما یک سری حالت های دیگر هم در دسترس قرار گرفته است. یکی از مزیت های خوب این بازی انلاین بودن آن است که البته خریدهای درون برنامه های متعددی دارد. البته از بازی ساخت EA انتظار دیگری هم نداشتیم. اگرچه این بازی واقع گرایانه تر از NBA Jam طراحی شده اما احتمالا تجربه بازی قبلی را بیشتر دوست خواهید داشت. البته این بستگی به سلیقه شما دارد و قطعا نمی توان در این باره مطمئن بود. اگر به بازی های سبک بسکتبال علاقه مند هستید می توانید NBA 2K18 را نیز مد نظر داشته باشید که یک بازی حرفه ای تر از استودیو 2K Games به شمار میرود.

7. OK Golf

سازنده: Okidokico Entertainment Inc / ناشر: Playdigious

سال انتشار: 2017 / قیمت: 3 دلار

یکی از بازی های نسبتا نو موبایل در سبک ورزشی از نوع گلف برای اندروید و iOS، بازی OK Golf است که باید آن را نمونه پیشرفته تر بازی های گلف سبک آرکید در گذشته بدانیم. مکانیزم بازی بسیار ساده است به این صورت که به توپ ضربه می زنید تا درون حفره قرار بگیرد. هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد. مثلا اینکه عضو باشگاهی باشید یا از جایی به جای دیگر بروید که هر لحظه برایتان چیز تازه و نویی به ارمغان داشته باشد. فقط قرار است از انجام یک بازی آرامش بخش لذت ببرید. البته گرافیک آن فوق العاده است که باعث می گردد ارزش 3 دلار را داشته باشد چرا که با پرداخت این سه دلار نه خرید درون برنامه ای خواهید داشت و نه تبلیغات شما را آزار می دهد. اگر از گوگل پلی پس هم استفاده می کنید این بازی را می توانید به صورت رایگان تجربه کنید.

8. PES 2021

سازنده: PES Productions / ناشر: Konami

سال انتشار: 2020 / قیمت: رایگان

PES 2021 یکی از بازی هایی است که از لحاظ گیم پلی و مکانیزم کلی شباهت زیادی به فیفا دارد؛ دو عنوانی که سال هاست با یکدیگر رقابت و هواداران خاص خود را دارند. در این بازی که آپدیت های فصلی را نیز مرتب دریافت می نماید، کاربران می توانند تیم مورد علاقه خود را با بازیکنان موجود ایجاد نموده و فوتبال بازی نمایند. بعلاوه بازیکنان واقعی از تیم های واقعی هم در آن حضور دارند که به مجذوب نماینده تر شدن تجربه بازی یاری می نماید. کنترل های بازی ساده ولی گرافیک بسیار خیره نماینده است. علاوه بر این ها، از لحاظ خرید درون برنامه ای هم نسبت به همتای خود از فیفا هزینه کمتری را شامل می گردد.

9. Rapala Fishing

سازنده: Concrete Software / ناشر: Concrete Software

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

Rapala Fishing یک بازی مهیج یا پویا نیست که بخواهید در آن خود را با چیزهای مختلف درگیر کنید. در عوض یک بازی ماهیگیری ساده اما با ایده مجذوب نماینده است که می تواند علاقه مندان به بازی های آرام و بدون هیاهو را کاملا راضی نگه دارد. از آن جایی که این بازی در سبک ورزشی است و برای پلتفرم موبایل هم در دسترس قرار گرفته است و علاوه بر این ها، خرید درون برنامه ای آن هم هزینه زیادی ندارد، می توان آن را به سایر رقبا ترجیح داد. این بازی از منطقه ها مختلفی برای ماهیگیری برخوردار است و طبیعتا کنترل های ساده ای هم دارد. برای مجذوب نماینده تر شدن این عنوان، تیم سازنده تورنومنت های روزانه ای را برای آن در نظر گرفتند تا کاربر برای مدت ها مجذوب بازی بماند. بعلاوه هیچ محدودیتی هم برای ماهیگیری وجود ندارد و کاربر می تواند تمام طول روز را مشغول باشد که از این بابت خوشحالیم.

علاوه بر این ها گرافیک بازی فوق العاده است و چیز خاصی برای شکایت وجود ندارد چون Rapala Fishing در سبک خود تقریبا بی نظیر است. البته در طول زمان قطعا کسل خواهید شد اما چه بازی می شناسید که در طول زمان برایتان کسل نماینده نگردد؟ اگر به تجربه عناوین نوتر علاقه دارید می توانید FishingStrike از استودیو Netmarble را نیز تجربه کنید که در سال 2018 عرضه شد و بازی فوق العاده ای هم به شمار میرود. حتی شاید بتوان آن را بعدها جایگزین Rapala Fishing در این فهرست کرد.

10. RBI Baseball 21

سازنده: MLB / ناشر: MLB

سال انتشار: 2021 / قیمت: 4 دلار

یکی از نوترین بازی های موبایل ورزشی اندروید و iOS این فهرست و بعلاوه نوترین بازی بیسبال، RBI Baseball 21 نام دارد که نه تنها از محدود بازی های فوق العاده حرفه ای و باکیفیت بیسبال با آپدیت های منظم به شمار می رود بلکه از لحاظ گرافیک، گیم پلی و قابلیت های مختلف هم به نسبت نسل قبل که آن هم بازی خوبی بود هیچ کم و کاستی ندارد. تیم سازنده یعنی MLB در ساخت این عنوان تمام کوشش خود را به کار گرفته تا بتواند یک بازی فوق العاده را طراحی کند که البته نه به طور کامل بلکه تا حدودی به این هدف دست پیدا کرد چون هنوز هم جا برای پیشرفت وجود دارد.

در این بازی امکان خلق ورزشکار دلخواه را نیز به شما می دهد تا بتوانید آن را در طی سال های پیش رو، به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل کنید. این بازی کنترل ساده ای دارد و حتی اگر تازه کار باشید، شما را گیج نمی نماید. بعلاوه تمام نکات و قوانین بازی بیسبال هم در آن رعایت شده است تا به مجذوب نمایندهیت آن اضافه گردد. اگر از علاقه مندان به بازی بیسبال هستید پیشنهاد می گردد به هیچ وجه این بازی مجذوب نماینده را از دست ندهید چون شدیدا اعتیاد آورد است و می تواند ساعت ها شما را به خود مشغول کند.

11. Snowboard Party

سازنده: Maple Media / ناشر: Maple Media

سال انتشار: 2015 / قیمت: رایگان

بازی بعدی برای کسانی مناسب است که به انجام ورزش های زمستانی نظیر اسکی علاقه دارند. یکی از برترین توسعه دهندگان بازی های ورزشی برای اندروید و iOS یعنی Maple Media، مجذوب نماینده ترین بازی های زمستانی را طراحی می نماید و بیشتر تمرکز آن هم روی همین نوع بازی ها قرار دارند و حتی در پورتفولیوی کاری آن، یک بازی هاکی مبارزه ای نیز دیده می گردد. Snowboard Party و Skateboard Party یکی از این بازی ها هستند که البته تجربه بازی با Skateboard Party بسیار نزدیک به Tony Hawk روی کنسول است.

در این دو بازی کاربران می توانند از استراتژی های زیادی استفاده نمایند، یک ورزشکار ایجاد نموده، او را با انجام بازی های مختلف ارتقا دهند و از او یک قهرمان بسازند و یک حالت داستانی که مجذوب نماینده هم هست. بازی Skateboard Party 3 هم از کنترلرهای سخت افزاری پشتیبانی می نماید که امکان شخصی سازی آن هم وجود دارد. Snowboard Party هم از خیلی جهات مکانیزم مشابهی دارد با این تفاوت که این بار روی برف اسکی می کنید.

12. Stick Sports

سازنده: Stick Sports / ناشر: Stick Sports

سال انتشار: مختلف / قیمت: تقریبا رایگان

دوازدهمین مورد در فهرست ما یک بازی نیست بلکه توسعه دهنده ای است که بازی های بسیار مجذوب نمایندهی در گوگل پلی و اپ استور دارد. این توسعه دهنده در زمینه طراحی بازی های ورزشی سابقه و عملکرد کم نظیری دارد که شامل بازی هایی نظیر کریکت، تنیس و فوتبال می گردد. البته از لحاظ کیفیت گرافیکی، با برترین عناوین موجود طرف نیستیم اما کاملا رضایت بخش است. گیم پلی بازی هم بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد بنابراین می توانید با خیال راحت وقت آزاد خود را به تجربه ان بپردازید. بیشتر بازی های این توسعه دهنده رایگان هستند و هر یک از آن ها هم قابلیت ها و مکانیزم خاص خود را دارند. اما حس و حال تجربه آن ها مشابه است.

13. True Skate

سازنده: True Axis / ناشر: True Axis

سال انتشار: 2012 / قیمت: 2 دلار با خرید درون برنامه ای

True Skate یکی از برترین بازی های ورزشی برای اندروید و iOS، از نوع اسکیت برد به شمار میرود. برای کنترل تخته اسکیت باید از انگشت دست خود بهره ببرید به این صورت که مثلا با سوایپ به جهت های مختلف می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. گرافیک بازی عالی و گیم پلی هم بسیار جالب و سرگرم نماینده است. یک سری از قابلیت های این بازی هم شامل حالت کند (اسلو موشن)، امکان برگرداندن به قبل، پخش مجدد، چالش های فراوان و بسیاری موارد دیگر می گردد. این بازی رایگان نیست و خریدهای درون برنامه هیا زیادی هم دارد. در ابتدا وقتی بازی را خریداری می کنید فقط یک اسکیت پارک در اختیار دارید که باید با پرداخت هزینه های بیشتر، اسکیت پارک، مأموریت ها، شخصی سازی ها و موارد بیشتری را آزاد کنید. Touchgrind 2 و Nyjah Huston: Skate Life هم دو مورد از عناوین بسیار خوبی هستند که می توانید به جای True Skate آن ها را امتحان کنید.

14. World of Tennis: Roaring 20s

سازنده: Helium9 Games / ناشر: Helium9 Games

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان

World of Tennis: Roaring 20s همانطور که از نامش پیداست، یک بازی تنیس است که این مسابقات در دهه 1920 را شبیه سازی می نماید. در این بازی یک حالت کریر یا همان داستانی وجود دارد که باید با یک ورزشکار کار خود را شروع کنید و ادامه دهید. بعلاوه حالت مولتی پلیر آنلاین هم در آن وجود دارد که در آن با سایر بازیکنان در سراسر دنیا مسابقه می دهید. شما می توانید با افزایش مهارت خود، آموزش هوش مصنوعی برای انجام بازی مثل شما و آزادسازی شخصی سازی های فراوان و مواردی از این دست، بیش از پیش از انجام این عنوان لذت ببرید. البته یک سری رویدادها هم برگزار می گردد که بازی را برایتان سرگرم نماینده تر کند. متأسفانه یک سری باگ و مسائل ریز و درشت هم وجود دارد که شاید شما را آشفته کند اما به صورت کلی چون بازی رایگان است، ارزش تجربه را هم دارد.

15. Yahoo Fantasy Sports

سازنده: Yahoo Sports / ناشر: Yahoo Sports

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان

این مورد آخر یک بازی نیست. در واقع اپلیکیشن ورزشی فانتزی است که انجمن تجارت ورزشی فانتزی آن را به عنوان برترین برنامه ورزشی گوشی در سال های 2013 تا 2016 معرفی کرد. در این شبیه ساز شما و تیم تان در لیگ های ورزشی مختلف شرکت می کنید، ترکیب تیم خود را تغییر می دهید و هر هفته هم به آن سر می زنید تا ببینید کدام تیم شرایط بهتری دارد. از این حیث Yahoo Fantasy Sports که بسیار به فوتبال فانتزی خودمان شباهت دارد، از بازی های ورزشی دیگر بهتر است چرا که شامل انواع مسابقات ورزشی مختلف نظیر بسکتبال، فوتبال، بیسبال و … می گردد.

قطعا بازی های دیگری هم می توانستند در این فهرست جای بگیرند اما همانطور که گفته شد، در بین بازی های موبایل ورزشی خوب برای اندروید و iOS نمی توان عناوین خیلی زیادی را پیدا کرد که از همه لحاظ قابل قبول باشند. با این حال اگر عنوان خوبی را مد نظر دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1975

به "15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS" امتیاز دهید

1 کاربر به "15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید