یک گام تا کامل شدن سهمیه های کشتی فرنگی ایران

به گزارش پیامک خنده، در جریان رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا، 3 نماینده ایران در مبارزه های نه چندان سخت به پیروزی رسیدند و راهی نیمه نهایی شدند.

یک گام تا کامل شدن سهمیه های کشتی فرنگی ایران

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا که در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن 67 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند محمدرضا گرایی در دور اول مقابل اوچیلوف از تاجیکستان در مدت زمان 52 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر به فزونی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله مقابل احمد دحشان از اردن در مدت زمان کم تر از 30 ثانیه به برد 8 بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی شد. گرایی در صورت پیروزی در نیمه نهایی مقابل آشو از هند به سهمیه المپیک برای ایران می رسد.

از اتفاقات مهم این وزن شکست 8 بر 2، شرمخانبت دارنده مدال برنز دنیا از قزاقستان مقابل آسیکف از قرقیزستان در مبارزه نخست بود.

در وزن 87 کیلوگرم که 8 نفر حضور دارند، حسین نوری در مبارزه نخست مقابل شاگلدی آنایف از ترکمنستان در مدت زمان کم تر از 2 دقیقه با نتیجه 9 بر صفر به فزونی رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف فی پنگ دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین می رود و در صورت پیروزی و رسیدن به فینال پیروز به کسب سهمیه المپیک برای ایران می گردد.

در وزن 97 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف دنیاگیر توردیف از ازبکستان رفت و در سرانجام با نتیجه 8 بر صفر به فزونی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با برنده مبارزه میان یانان چن از چین و ژیاموحامت صفراف از ترکمنستان روبه رو می گردد. ساروی در صورت پیروزی در این مبارزه و رسیدن به فینال پیروز به کسب سهمیه المپیک می گردد.

ایران با 3 فرنگی کار و 3 کشتی گیر در رشته آزاد برای کامل کردن سهمیه های المپیک راهی قزاقستان شده است. نفرات راه یافته به فینال پیروز به کسب سهمیه المپیک توکیو می شوند.

رقابت های کشتی فرنگی امروز (آدینه) و رقابت های کشتی آزاد نیز روز یکشنبه برگزار می گردد.

کشتی ایران پیش از این در رقابت های قهرمانی دنیا 2019 در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی و اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد پیروز به کسب سهمیه المپیک شده است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1562

به "یک گام تا کامل شدن سهمیه های کشتی فرنگی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام تا کامل شدن سهمیه های کشتی فرنگی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید