گیاهانی با گل سیاه رنگ!

به گزارش پیامک خنده، ما معمولا گل هایی به رنگ قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و …، خلاصه گل هایی با رنگ هایی شاد پرورش می دهیم. اما گل هایی با رنگ سیاه هم جذابیت فوق العاده ای دارند که هیچ رنگ دیگری ندارد. چند عدد از این گل ها را بشناسیم.

گیاهانی با گل سیاه رنگ!

گل سیاه جذابیت خاصی دارد و باغچه را دراماتیک می نماید. همه گل هایی که در این جا به شما معرفی می کنیم رنگ سیاه ندارند. خیلی از آنها در واقع به رنگ ارغوانی پر رنگ، بنفش یا آبی پر رنگ هستند و به نظر سیاه می آیند.

اگرچه احتیاج نوری گیاهان گل سیاه از گونه ای به گونه دیگر فرق دارد، بیشتر گیاهان گل سیاه زمانی که حداقل در مقداری آفتاب باشند برترین ظاهر را خواهند داشت. به علاوه گل سیاهی که در سایه پرورش داده می گردد جزئی از سایه به نظر می آید و جلوه خود را ندارد. گیاهان گل سیاه تان را در جلوی گیاهانی با شاخ و برگ سبز براق یا گیاهانی با گل هایی به رنگ های شاد و پررنگ بکارید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

1- شقایق سیاه (شقایق نیمه شب) (midnight poppy)

شقایق نیمه شب به راستی که گیاه پر رمز و رازی است! این گل تمام زیبایی های شقایق های معمولی را دارد و به علاوه گلبرگ هایش سیاه رنگ است. طول ساقه این شقایق در حدود 70 سانتی متر است، پس در هنگام کاشت آن ارتفاعش را هم در نظر بگیرید. بر خلاف دیگر گیاهان هیبرید دانه شقایق نیمه شب هم موجود می باشد و این به آن معنی است که حتی اگر گیاه آن را هم پیدا نکردید می توانید به راحتی دانه را تهیه کنید (شاید برای تهیه آن در ایران مجبور شوید بیشتر بگردید). مانند دیگر شقایق ها، شقایق نیمه شب هم ریشه عمودی عمیقی فراوری می نماید و از جا به جا شدن متنفر است. اگر می خواهید گیاه در برترین حالت خود باشد آن را در مکانی آفتابی با خاکی سست و شنی بکارید. وقتی گلدهی گیاه تمام شد، می توانید اجازه دهید غلاف بذرها بر روی گیاه بماند.

2- بنفشه سیاه (black beauty pansy)

بذر بنفشه سیاه را می توانید به راحتی در ایران پیدا کنید، هر چه باشد بنفشه یکی از گیاهان محبوب ما ایرانی ها است! این گیاه یکساله به شدت به سرما مقاوم است. تنها صبر کنید تا یک دسته از این بنفشه ها با هم به گل بروند! چه چشم انداز شاهکاری می گردد! همانطور که گفتیم این گیاه کاملا به سرما مقاوم است پس می توانید آن را در فصول سرد سال هم در باغچه تان پرورش دهید. برای کاشت آن در بالکن هم مسئله ای ندارید. می توایند بنفشه سیاه را در ترکیب با رنگ زرد این گیاه بکارید، محشر می گردد!

3- گل ختمی سیاه (nigra hollyhock)

گل ختمی در میان گیاهان دیگر باغچه خودنمایی می نماید، اما ختمی سیاه رنگ دیگر انگار از جهانی دیگری آمده! گلبرگ های این گیاه حالت براق و واکسی دارند و ساقه گیاه می تواند به ارتفاع 1.5 متر هم برسد. قسمت مرکزی و خامه مانند وسط گل برای هر زنبوری حکم باند فرود را دارد. پس با کاشت این گیاه از جامعه زنبورها هم حمایت می کنید! جالب است بدانید این گیاه از قرن هفدهم تا به حال پرورش داده می شده. اگر گیاه تان تعداد زیادی گل داد و سنگین شد، شاید بد نباشد که از یک قیم برای راست نگه داشتن آن بهره ببرید.

4- زنبق ریشو سیاه (زنبق سیاه ریش جادویی) (old black magic bearded iris)

زنبق ریشو یک گیاه چند ساله و مقاوم است که غیر از تقسیم بوته هر چند سال یک بار، به مراقبت دیگری احتیاج ندارد.

5- سوسن افسون سیاه آسیایی (black charm asiatic lily)

این گیاه در ابتدای تابستان گل می دهد و رنگ گلبرگ ها و بساک گیاه یکی است. این گل هم یکی از آن گل هایی است که رنگش در واقع سیاه نیست و رنگ خرمایی تیره اش باعث می گردد سیاه رنگ به نظر رسد. گل ها ترومپت مانند هستند و بر روی ساقه نسبتا بلندی تشکیل می شوند. تمام سوسن های آسیایی ترجیح می دهند در عمق کاشته شوند تا بتوانند دوباره با آغاز فصل رشد سر از خاک بیرون آورند. پس برای کاشت آنها چاله ای به عمق حداقل 15 سانتی متر حفر کنید.

6- لاله ملکه شب (queen of night tulip)

خیره کننده است! گنجی که در سال 1944 به جهان معرفی گردید، لاله ملکه شب، واقعا گیاهی است که می توان آن را کاشت و بعد هم فراموش کرد! انقدر که این گیاه بدون توقع است! یکی از دیر گل دهنده ترین لاله ها است که گل های آن بر روی ساقه 55 سانتی متری اش نمایان می شوند. از اواسط اردیبهشت متنظر گل های لاله ملکه شب باشید. گیاهان پیاز دار بهاره ای مانند لاله برترین جلوه را زمانی دارند که در دسته های چندتایی کنار هم کاشته شده باشند. لاله در رنگ های مختلفی یافت میگردد. می توانید لاله هایی با رنگ های گل شاد را با این نوع لاله به صورت مخلوط بکارید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

7- گل خفاش

زمانی که به فکر تهیه گیاهانی با گل های سیاه رنگ هستید خانه را هم از قلم نیاندازید! گل خفاش یکی از گل های سیاه رنگی است که می توانید در خانه پرورشش دهید. این گل ظاهری عجیب و غیر معمول دارد که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. ضمائم گل هم به رعب انگیز بودن آن افزوده اند! برای گل خفاش تان مکانی مرطوب، گرم و دارای اندکی آفتاب مستقیم فراهم کنید.

8- گل شیپوری سیاه (black forest calla lily)

گل شیپوری سیاه در مکانی گرم و مرطوب رشد می نماید و رشد سریعی هم دارد. این گیاه را هم می توان در درون خانه و هم در باغچه تابستانه پرورش داد. مرغ مگس خوار این گل را دوست دارد پس اگر در منطقه تان این پرنده را داشته باشید با کاشت گل شیپوری سیاه می توانید این پرنده را به باغچه تان دعوت کنید. این گیاه که بومی جنوب آفریقا است از اواسط تابستان تا آغاز فصل سرما گل می دهد. گل شیپوری سیاه را باید با آغاز فصل سرما به داخل خانه آورد تا زمستان گذرانی انجام دهد.

9- رز نوئل سیاه (خربق سیاه) (new york night hellebore)

این گیاه خیلی زود با رسیدن بهار گل می دهد، زمانی که خبری از دیگر گیاهان نیست! این گیاه، گیاهی همواره سبز است که در سرمای منطقه ها سرد و در سایه، جایی که کمتر گیاهی می تواند تحمل کند، رشد خواهد نمود. با این وجود اگر به رز نوئل تان مقداری عشق بدهید، آن را به طور منظم آبیاری کنید و به خاک آن کمپوست اضافه کنید، در بهار سال بعد با گل های زیادی که فراوری می نماید عشق شما را پاسخ خواهد داد. فقط کافی است دسته های زیبای گل های سیاه رنگ این گیاه را تصور کنید تا بدون معطلی آن را بکارید!

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2078

به "گیاهانی با گل سیاه رنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی با گل سیاه رنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید