کلنگ نوسازی در بافت فرسوده مینابی پایتخت به زمین زده شد

به گزارش پیامک خنده، پیروز حناچی شهردار تهران با بازدید از پروژه های بهسازی محیطی سازمان نوسازی شهرداری در منطقه 15 پایتخت، کلنگ پروژه تجمیعی 13 پلاک فرسوده را به زمین زد.

کلنگ نوسازی در بافت فرسوده مینابی پایتخت به زمین زده شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آشپزخانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، محله مینابی تهران در سال 1341 شکل گرفته و ساخت وساز در آن اجرا شده است. این محله از شمال به خیابان خاوران، از جنوب به بزرگراه بعثت، از شرق به خیابان اتابک (ذوالفقاری) و از غرب به خیابان انورزاده محدود می گردد. محله مینابی نخست به شکل زمین های کشاورزی بوده که اهالی به علت کمبود امکانات بدون تغییر کاربری زمین ها، منازل کوچک و پرتراکمی در این زمین ها ساختند. در نهایت چنین محله ای از حومه به شهر پیوسته و بافت آن فرسوده شده است.

پیروز حناچی شهردار تهران، کلنگ شروع عملیات نوسازی 13 پلاک تجمیعی فرسوده در محله مینابی با مساحت عرصه 400 متر مربع، 15 واحد مسکونی و زیربنای 1654 مترمربع را به زمین زد و عملیات اجرایی این پروژه تجمیعی شروع شد.

این پروژه در منطقه 15 تهران به منظور الگوسازی مسکن و ارتقاء پروژه ­های تجمیعی بزرگ مقیاس در سطح محلات فرسوده با هدف ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان به وسیله خلق معماری ارزشمند با الگوی بهینه و متناسب با سبک زندگی ساکنان، شرایط اجتماعی و فرهنگی محلات، کاهش مصرف انرژی و هزینه های نگهداری با استفاده از دانش معماران برجسته طراحی شده است.

حناچی همچنین مرکز محله خاتون به وسعت 400 مترمربع را که با هدف ساماندهی اراضی رها شده، تأمین بخشی از کمبود خدمات محله ای، ارتقاء امنیت محله، ایجاد مکانی برای تعاملات اجتماعی و توانمندسازی مالی و اجتماعی ساکنان محله اتابک احداث شده است، افتتاح کرد.

شهردار تهران در جریان حضور در منطقه 15 تهران از پروژه های بهسازی محیطی مرکز محله درخشان، مرکز محله شیرین دخت، فضای سبز پیرامون امامزاده سید ملک خاتون، بازگشایی محور ده متری حدفاصل خیابان شهید واسعی - شهید حجت اله صادقی بازدید کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 700

به "کلنگ نوسازی در بافت فرسوده مینابی پایتخت به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ نوسازی در بافت فرسوده مینابی پایتخت به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید