کدام شهرهای ناپل میزبان مسابقات دانشجویان ایرانی خواهد بود؟

به گزارش پیامک خنده، سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان دنیا از 12 تا 23 تیر ماه در ناپل ایتالیا برگزار می گردد و ایران در 4 رشته در این مسابقات حضور خواهد داشت.

کدام شهرهای ناپل میزبان مسابقات دانشجویان ایرانی خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان دنیا از 12 تا 23 تیر ماه در ناپل ایتالیا برگزار می گردد. ایران در این دوره با 41 ورزشکار در 4 رشته تیراندازی، تیراندازی با کمان، والیبال و تکواندو حضور پیدا می نماید.

در حالی که شهر جنوبی ناپولی مرکز و قلب این رویداد است، چهار مکان دیگر در منطقه Campagnia، Caserta، Beneveto، Avellino و Salerno میزبان بهترین دانشجویان دانشگاهی دنیا خواهد بود.

در ادامه به تاریخچه حضور رشته های تیراندازی با کمان، تیراندازی، والیبال و تکواندو(رشته هایی که ایران در آن نماینده دارد) و شهرهای میزبان این مسابقات خواهیم پرداخت:

تیراندازی با کمان:

تیراندازی با کمان در سال 1996 در یونیورسیاد به رسمیت شناخته شد. این یک رشته به عنوان یک ورزش اختیاری در شش دوره یونیورسیاد حضور داشته که 4 دوره حضور آن متناوب و در ادوار اخیر بوده است. تیراندازی با کمان برای اولین بار در ناپل، در بین ورزش های دائمی حضور خواهد شد، که این امر نشان دهنده رشد بزرگ این ورزش است.

رقابت های تیراندازی با کمان در ریکرو و کامپوند و به صورت فردی و تیمی (مردان، زنان و میکس) برگزار می گردد.

مقدماتی این مسابقات در منطقه Avellino و در Partenio Stadium برگزار و فینال در Caserta و در استادیوم Royal Palace برگزار می گردد.

تیراندازی:

تفنگ و تپانچه، هر دو رشته اختیاری در برنامه 2019 ناپل هستند. تیراندازی برای اولین بار در سال 2007 با بیش از 450 ورزشکار در بانکوک به نمایش درآمد. سپس آنها در سالهای 2011، 2013 و 2015 دوباره پیشنهاد شدند.

تکواندو:

تکواندو یک رشته نسبتا جوان است، حتی در سطح المپیک اما در سال 1986 به برنامه ورزش یونان وارد شده است. تکواندو از سال 2003 در یونیورسیاد رشته اختیاری بوده، اما بخشی از آن در یونیورسیاد 2017 در تایوان به صورت اجباری وجود داشت.

والیبال:

والیبال، مانند بسکتبال یکی از برنامه های دائمی یونیورسیاد است که از اولین دوره این مسابقات حضور داشته است. در نخستین دوره یونیورسیاد در تورین، در سال 1959، 12 تیم در رشته والیبال حضور داشت در دوره بعدی نیز بخش زنان اضافه شد که در آن 6 تیم با هم رقابت کردند. با گذشت زمان، مسابقات والیبال یکی از بیشترین تماشاگران در یونیورسیاد را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 208

به "کدام شهرهای ناپل میزبان مسابقات دانشجویان ایرانی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای ناپل میزبان مسابقات دانشجویان ایرانی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید