کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته

به گزارش پیامک خنده، سفرهای مردم در هفته گذشته با کاهش محسوسی (بیش از یک میلیون خودرو) روبرو شده و به غیر از سه استان، ترددهای دیگر منطقه ها کشور نسبت به هفته قبل از آن کمتر شد.

کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته

به گزارش خبرنگاران، در هفته گذشته و براساس تازه ترین آمارهای مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هفتم تا 13 آبان ماه، به صورت میانه یک میلیون و 882 هزار و 116 وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد نموده اند که نسبت به هفته قبل از آن چهار درصد کاهش یافته است اما این اعداد و ارقام همچنان بیشتر از هفته مشابه در سال گذشته بوده و 27 درصد افزایش را نشان می دهد.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان هشت میلیون و 150 هزار پلاک خودرو در بازه زمانی مورد نظر در جاده های کشور مشاهده شدند که بیش از یک میلیون خودرو کمتر از هفته قبل از این آنالیز بوده است.

البته خودروهای تهران و البرز مانند گذشته سهمی بیش از 20 درصد داشته و همچنان بالاترین رتبه را در این میان از آن خود نموده اند. پس از آن، خودرهایی با پلاک اصفهان، فارس، مازندران و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمارها نشان می دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان های کشور شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به هفته های گذشته تجربه نموده است. چرا که در این میان ترددها در این بازه زمانی (هفتم تا 13 آبان ماه) تنها در استان های کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری به ترتیب شش درصد، دو درصد و یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این آنالیز داشته اند و دیگر استان های کشور کاهش سفرهای جاده ای را تجربه نموده اند.

استان های شمالی رکوردار کاهش سفر

اردبیل، گیلان، بوشهر و مازندران با منفی 13 درصد، منفی 12 درصد، منفی 11 درصد و منفی 11 درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته اند.

این کاهش سفرها در حالی به ثبت رسیده که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه سال گذشته بیانگر رشد چشمگیری است. در این میان استان های قم، خراسان رضوی، خوزستان و خراسان شمالی به ترتیب با 54 درصد، 45 درصد، 44 درصد و 40 درصد افزایش بیشترین رشد را در میان استان های دیگر تجربه نموده اند. البته به نظر می رسد این افزایش چشمگیر آماری به این علت است که در آبان ماه و آذر ماه سال گذشته پروتکل ها و ممنوعیت های سفر شروع شده بود و سختگیری بسیاری هم در این زمینه اعمال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1835

به "کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید