چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است

به گزارش پیامک خنده، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از رزمایش دریایی آمریکا در منطقه گفت که هدف آمریکا تفرقه افکنی بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه به حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه واکنش نشان داد و آن را با هدف تفرقه افکنی خواند.

به نوشته روزنامه چاینا مورنینگ پست ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین درباره حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه و انجام رزمایش در آبهای فیلیپین گفت، منطقه در ثبات واقع شده است، اما هدف آمریکا تفرقه انداختن بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

این دیپلمات چینی اضافه نمود: آمریکا به طور عمد نیروی نظامی خود را برای برگزاری یک رزمایش عظیم در دریای چین جنوبی به منطقه اعزام نموده و قصد قدرت نمایی دارد. آنها هدف پنهانی دارند و در واقع در پی تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و نظامی کردن دریای چین جنوبی هستند.

آمریکا به تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب های اقیانوس های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوریکه فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه ای بدین منظور گفت ناو گروه های یو اس اس نیمیتز و رونالد ریگان در حال اجرا عملیات در دریای فیلپیین هستند.

این در حالی است که تحلیلگران گفتند دریای چین جنوبی کاملا در اختیار ارتش چین واقع شده است و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر در منطقه از سوی ارتش چین مجهز به انواع جنگ افزارهای ضد ناوهواپیمابر آمریکا همچون موشکهای دانگ فنگ 21 و 26، مشهور به قاتل ناوهای هواپیمابر رصد میشود. (جزئیات بیشتر)

موشک دانگ فنگ -26 بردی بیش از چهار هزار کیلومتر دارد و تاسیسات حیاتی آمریکا در جزیره گوام و دیگر پایگاه ها را آسیب پذیر می نماید. در زرادخانه موشکی چین همچنین موشک دانگ فنگ- 21 دی موجود است که برای حمله به یک ناو هواپیمابر ساخته شده و علاوه بر این، یک موشک جدید هوا به هوا با برد 400 کیلومتر وجود دارد که می تواند به تجهیزات آمریکا چون هواپیماهای هشدار زود هنگام (آواکس) و سوخت رسان نیروی هوایی حمله کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1069

به "چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید