چه کاراهایی می توانید در سفر به وراکار، بلگراد انجام دهید

به گزارش پیامک خنده، وراکار شاید کوچکترین منطقه شهرداری بلگراد باشد اما مکان­ های بسیاری در آن قرار گرفته­ اند. خانه فرهنگ واقعی بوهمین شهر، مکان­ های دیدنی بسیار زیاد وبرجسته­ ترین نشانه بلگراد نشان می دهد که چیزهای خوب در بسته­ های کوچک قرار دارند. با ما همراه باشید تا در مجله گردشگری دورونزدیک جاذبه های گردشگری بلگراد را به شما معرفی کنیم. برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

چه کاراهایی می توانید در سفر به وراکار، بلگراد انجام دهید

جاذبه های گردشگری ورکار، بلگراد

بزرگترین کلیسای منطقه

کلیساهای چشمگیر بسیار زیادی در بالکان وجود دارند، اما آنها در مقایسه با نیروی کلیسای سنت ساوای وراکار بسیار کم رنگ به نظر می ­رسند. این کلیسا در مکانی ساخته شده است که کلیسای بزرگ سنت از طریق عثمانی­ ها سوزانده شد. ساختار یکپارچه کلیسا بزرگت رین ساختار در منطقه است. این بنا به عنوان دومین کلیسای بزرگ ارتدکسا ها در جهان می باشد. از منظره این کلیسای باشکوه شهر بلگراد در زیر پای شما واقع شده است.

تماشای آسمان خراش شهر

بلگراد یک شهر مدرن است و هیچ نهادی نمی ­تواند آن را اداره کند به جز کاخ بلگراد. این برج 24 طبقه با 5 طبقه زیرزمیندر قسمت پایین وراکار سربرافراشته است و در مقایسه با ساختمان­ های کوتاه اطراف آن بسیار بلند است. رستوران طبقه آخر مدت­ ها است که بسته است و از برج بیشتر برای ادارات و دفاتر استفاده می­شود.

در پی بازارهای ارزان باشید

بازدید از بازار برای همه کسانی که در پی کشف زندگی روزمره مردم مرکز صربستان هستند، ضروری است. ممکن است اینجا سرزمین رویایی که در پیش هستید نباشد اما فروشگاه­ ها پر از شور و شوق هستند، البته نیازی نیست به سبزیجات ومیوه­ های تازه اشاره کنیم. بازار مدت­ زیادی نیست که بازسازی شده است، اما ساختار خسته کننده آن تاثیر زیادی روی اشتیاق مردم در زمان خرید نگذاشته است.

یک کتاب در کتابخانه بخوانید

درست بیرون کلیسای سنت ساوا، کتابخانه ملی صربستان بزرگترین کتابخانه کشور واقع شده است. البته کتابخانه قدیمی­ ترین موسسه شهر نیز هست و در سال 1832 برای اولین بار درهای خود را به روی مردم باز کرد. اینجا محل نگهداری بزرگترین مجموعه ­های کتاب به زبان ­های بسیار فراوان و مختلفی است. البته مجموعه ­های خاص بسیاری نیز وجود دارند که باعث می­ شوند کتابخانه ملی ارزش بازدید را داشته باشد.

اختراع قرن بیستم

در وراکار شما می ­توانید موزه مردی راببینید که قرن بیستم را اختراع کرد. نیکلا تسلا بدون تردید برای تمام صرب­ های مدرن قابل احترام­ ترین فرد است و تاثیر او بر رونق تکنولو­زیکی مدرن قابل توصیف نیست. تسلا در واقع به عنوان مغز متفکر فناوری بی­سیم، کنترل از راه دور، رادیو و مجموع ه­ای از اختراعات دیگر است والبته نیازی به یاد آوری سیستم الکتریکی که امروز از آن استفاده می­کنیم، نیست. اگر در بلگراد هستید موزه نیکلا تسلا را باید ببینید چه رسد به اینکه در وراکار باشید. خرید بلیط هواپیما تهران بلگراد

در ترافیک میدان اسلاویا می مانید

ماندن در ترافیک از تجربه­ های توریستی معمول است اما گذراندن زمان بسیار طولانی در یک اتوبوس در میدان اسلاویا مراسمی است که هر ورز در صربستان اتفاق می ­افتد. میدان وارکار برای مدت طولانی مایه ناراحتی در مرکز شهر بوده است و اضافه کردن موزیک به آن هیچ کمکی به بهبود آن نکرده است. همه چیز در خال بهبود است اما اینجا هنوز خبری نیست.

شب را بیرون برای صرف نوشیدنی و غذا سپری کنید

اسکادارلیا به عنوان بخش بوهمین بلگراد شناخته شده است، اما بوهمین واقعی را می­توانید در وراکار پیدا کنید. هر خیابان با کافه­ ها و رستوران­ های شلوغ پر شده است که مردم عادی و هنرمندان در کنار هم بطور یکسان به صحبت و صحبت و صحبت می­پردازند. بسیاری از بهترین رستوران­ های شهر را می­ توانید اینجا پیدا کنید که برخی بسیار به کلیسای سنت ساوا نزدیک هستند.

یک شب در تئاتر

بازسازی اسونیتی نتوانسته است آنطور که انتظار می­رفت توجه مردم را جلب کند. اما تئاتر درام یوگوسلاوی مرتبا آثاری با کیفیت بالا تولید می­کند. یک ساختمان شیشه­ ای که به راحتی شناخته می­شود و در سال 1947 تاسیس شد و قرار بود مرکز تجمع همه بازیگران و کارگردانان سراسر یوگوسلاوی باشد. بسیاری از کارگردانان جوان کار خود را از اینجا آغاز کرده ­اند، بنابراین هنگامی که در شهر هستید یکی از آثار اینجا را تماشا کنید.

در محله پیتون خلاق شوید

بعد از دهه1960 به این نام خوانده شد و محلی است که همه نوع صنایع دستی در آن یافت می­شود. روزهای باشکوه ممکن است تمام شده باشند، اما اینجا مکانی است که همه صنعت گران بلگراد در آن سکونت داشته ­اند و می ­تواند از صبح تا غروب صدای فلزات شنیده شود. دولت در سال 2005 تهدید به تعطیلی این مکان کرد اما با واکنش شدید مردم بلگراد در همه اشکال و مقدار ­ها روبرو شد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1874

به "چه کاراهایی می توانید در سفر به وراکار، بلگراد انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کاراهایی می توانید در سفر به وراکار، بلگراد انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید