پرواز 3 ایرلاین بزرگ اروپایی بر آسمان ایران

به گزارش پیامک خنده، پس از اجرایی شدن برجام، شاید بازار هواپیمایی ایران پرکارترین روزهای خود را پس از نزدیک به سه دهه پشت سر می گذارد و ظرفیت هایی که در زمان تحریم ها مغفول مانده، تنها با گذشت چند هفته اوضاع به شدت متفاوت را تجربه می نماید.

پرواز 3 ایرلاین بزرگ اروپایی بر آسمان ایران

با ما همراه باشید و با تور لوکس ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

هر چند بسیاری از مذاکرات و صحبت ها توان رقابت با تاثیرگذاری غیر قابل انکار خرید 118 ایرباس و 20 هواپیمای نوساز ATR را ندارند، اما فرودگاه های ایران نیز دوران جدیدی را شروع نموده اند که قطعا به نسبت آنچه در ایام تحریم ها داشته اند، به شدت متفاوت است.

فرودگاه امام خمینی به عنوان قطب پروازهای بین المللی کشور در طول هفته های گذشته جلسات متعددی را پشت سر گذاشته که نتیجه آن نهایی شدن قرارداد بعضی سرمایه گذاران و شرکت های مشاور و البته تفاهم نامه هایی مهم است که در آینده نزدیک به اجرا در می آیند.

این فرودگاه که از نظر زیرساختی تنها فرودگاه ایران به حساب می آید، امکان نشست و برخاست هواپیمای ایرباس 380 را داراست - هواپیمایی که ایران در قرارداد اخیر 12 فروند از آن سفارش داده و در عرصه توسعه توان زیرساختی و البته مسافرپذیری گام هایی مهم برداشته تا جایی که وزیر راه ابراز امیدواری نموده تا با اجرای دو فاز توسعه ای این فرودگاه، ظرفیتی 100 میلیون نفری برایش فراهم آید.

این توجهات ویژه به فرودگاه امام، ایرلاین های مطرح اروپایی را نیز وسوسه نموده که بار دیگر پروازهای خود به ایران را از سر بگیرند و در این میان پیک سفری نوروز که مسافران ایرانی گسترده ای دارد، بهترین فرصت برای آنها به شمار می آید، فرصتی که به نظر می رسد در آینده نزدیک قرارداد استفاده از آن بسته می گردد.

سیدی - مدیرکل فرودگاه امام(ره) - در این باره گفته شرکت هواپیمایی ایرفرانس در جهت پاریس - تهران، شرکت بریتیش ایرویز در جهت لندن-تهران و شرکت هواپیمایی کی.ال.ام نیز در جهت آمستردام - تهران برنامه های خود را برای شروع پروازها از فروردین 1395 اعلام کردند و اگر به این آمار درخواست لوفت هانزا برای افزایش پروازهایش را نیز اضافه کنیم، قطعا بهبود صندلی ایران در جهتهای پروازی منطقه اولین نتیجه خواهد بود.

هرچند فعال شدن دوباره ایران ایر و قراردادهای جدید ایران با طرف های اروپایی چندان برای رقبای منطقه ای کشور خوشایند نبوده و در کنار ایرلاین های حاشیه خلیج فارس حتی ایرلاین دولتی ترکیه را نیز به تحرک واداشته اما اگر ایران میخواهد بر مبنای برنامه های بالا دستی کشور خود را به عنوان قطب هوایی منطقه در سال های آینده مطرح کند، قطعا توسعه روابط با این ایرلاین ها و ساخت فرودگاه هاب منطقه قابل فراموشی نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 739

به "پرواز 3 ایرلاین بزرگ اروپایی بر آسمان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز 3 ایرلاین بزرگ اروپایی بر آسمان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید