تور گرجستان ارزان: راهنمای سفر زمینی به گرجستان

به گزارش پیامک خنده، گرجستان جز کشورهای همسایه و نزدیک به ایران به شمار می رود از همین رو یکی از اصلی ترین مقاصدی است که ایرانی ها برای سفرهای خودشان آن را انتخاب می نمایند. شهر تفلیس مرکز کشور گرجستان بوده و در سال های اخیر توانسته تغییرات عمده ای در شهر به وجود بیاورند و با این کار سبب جذب گردشگران زیادی به سمت کشور خودشان بشوند. جالب است بدانید که تفلیس به مقدار ای در بین مسافران سراسر دنیا محبوب شده است که به آن لقب پاریس اوراسیا گفته می گردد. با توجه به این برای سفر به تفلیس می توانید به راحتی با رزرو بلیط هواپیما به آن برسید عده ای هستند که اهل ماجراجویی هستند و قصد سفر به این شهر را با وسایل نقلیه شخصی خودشان دارند. اما برای سفر زمینی به گرجستان ضروری است تا اطلاعات زیادی را در مورد مرزها و همینطور شرایط مربوط به کاپوتاژ را بدانید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ما قصد داریم تا درباره راهنمای سفر زمینی به گرجستان اطلاعات مناسبی را خدمتتان ارائه دهیم که می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

تور گرجستان ارزان: راهنمای سفر زمینی به گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

برای سفر زمینی به گرجستان با توجه به این که این کشور جز همسایه های ایران محسوب می گردد راه های زمینی بسیاری وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها خودتان به صورت زمینی به گرجستان برسانید. البته متاسفانه امکان سفر به گرجستان با استفاده از بلیط قطار وجود ندارد.

چیزی که در شهر تفلیس، توجه شما را به خود جلب خواهد نمود، خیابان ها و کوچه های دوست داشتنی این شهر می باشند. برای سفر ارزان اما تقریبا پرماجرا و طاقت فرسا به صورت زمینی به گرجستان با ما در ادامه همراه باشید. بیاد داشته باشید که برای محل اقامتتان می توانید به صفحه رزرو هتل باتومی یا شهر مورد نظرتان در وبسایت ما بروید.

سفر به گرجستان به وسیله مرز ترکیه

یکی از معمول ترین راستاها برای به منظور سفر زمینی به گرجستان به وسیله مرز ترکیه است که از مرز بازرگان به این کشور دسترسی خواهید داشت. زمانی که به مرز ترکیه رسیدید لازم که راستای حدود 380 کیلومتری بین بازرگان تا مرز واله گرجستان را طی کنید که اگر از کشور ترکیه عبور می کنید، به ترتیب باید از راستا های دوبایزید، ایقدیر، کارس و آرداهان هم عبور کنید. پس از رسیدن به آرداهان باید از شهرهای یوسف و ترک گوزی بگذرید و از آنجا به سمت مرز سارپی بروید که طول راستا بازرگان تا مرز سارپی گرجستان حدودا 500 کیلومتر است. زمانی که وارد خاک گرجستان شدید، شهرهای واله و خاشوری برای رسیدن به تفلیس سر راه شما قرار دارند.

مرز آذربایجان، راه دیگری برای سفر به گرجستان

بعد از مرز ترکیه یکی از راستاهایی که برای سفر زمینی به گرجستان پیش رویتان است به وسیله مرز آذربایجان است. گفتنی است که برای عبور از مرز آذربایجان می بایست که ویزا داشته باشید. اگر مسافران قصد داشته باشند که از همین راستا به کشور برگردند باید ویزای رفت و برگشت تهیه نمایند. جاده های ناهموار این کشور و الزام تهیه ویزا موجب شده مسافران کمتر این راستا را برای رفتن به گرجستان انتخاب نمایند. در این راستا مسافران به وسیله مرز زمینی بیله سوار و یا آستارا وارد جمهوری آذربایجان شده و پس از عبور از جاده های این کشور به وسیله مرز زمینی تسیتل خیدی - پل قرمز وارد گرجستان می شوند. جالب است بدانید که مسئولین مرزی جمهوری آذربایجان به مسافرانی که مهر کشور ارمنستان در گذرنامه شان وجود دارند، اجازه ورود به کشورشان را نمی دهند.

به وسیله مرز ارمنستان سفر کنید

همانطور که گفتیم گرجستان کشوری است که به منظور دسترس به آن از سمت ایران می توان مرزهای مختلفی را انتخاب کنید. مرز ارمنستان هم بعد از آذربایجان و ترکیه دیگر مرزی است که می توانید از سمت آن به گرجستان سفر کنید. برای عبور از ارمنستان ابتدا باید به شهر تبریز رفت سپس به سمت جلفا ادامه راستا داد بعد از آن راستا سه رود را درپیش گرفت در آخر به سمت مرز نوردوز رفت. مسافران به وسیله مرز جلفا یا نوردوز وارد ارمنستان شده و پس از عبور از جاده های کوهستانی ارمنستان، به وسیله مرز ساداخلو وارد گرجستان شوند. راستا ارمنستان زیبا ولی کوهستانی و پر پیچ و خم است به همین دلیل در این راستا خطرات بیشتری وجود دارد. خوب است بدانید که در عبور از ارمنستان نیازی به تهیه ویزا برای شهروندان ایرانی نیست و در مرز نوردوز امکان تعویض پلاک بین المللی وجود دارد.

اقدامات لازم برای سفر زمینی به گرجستان

  • شرایط دریافت ویزای گرجستان

گفتنی است که بگوییم در حال حاضر سفر به گرجستان ویزا نمی خواهد و می توانید با همراه داشتن گذرنامه خود به آسانی به این کشور سفر کنید. با به همراه داشتن برگه رزرو هتل در تفلیس انجام کارهای مربوط به ویزا راحت تر خواهد بود.

  • شهرهایی که در راستا تهران به گرجستان

فاصله تهران تا تبریز حدود 850 کیلومتر، فاصله تبریز تا بازرگان نیز 290 کیلومتر می باشد.

  • برگه کاپوتاژ یا پروانه خروج موقت

به منظور اینکه بخواهید با ماشین شخصی خودتان از مرز خارج شوید ابتدا می بایت که به اداراه گمرک مراجعه نموده و برگه ای مبنی بر کاپوتاژ را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز جهت مراجعه به اداره گمرک به منظور دریافت کاپوتاژ عبارت از سند مالکیت خودرو، برگ سبز خودرو، کارت خودرو و مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه را نیز شامل می گردد.

  • گواهینامه بین المللی

یک مورد دیگری که نباید از آن غافل شوید گواهینامیتان است که باید آن را بین المللی کنید. این گواهینامه به شما اجازه می دهد که در کشورهای دیگر بتوانید به راحتی رانندگی کنید و پلیس جلوی شما را نمی گیرد. مرجع صادر نماینده این گواهینامه، کانون جهانگردی می باشد و برای کسب اطلاعات درباره مدارک مورد نیاز و هزینه های مربوطه می توانید به سایت کانون جهانگردی مراجعه کنید.

  • پلاک بین المللی (پلاک ترانزیت)

دیگر موضوع که باید به آن توجه داشته باشید گرفتن پلاک بین المللی است که آن هم به وسیله کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی در تهران یا نمایندگی های استانی آن را دریافت کنید.

  • دفترچه بین المللی ماشین

به غیر از برگه کاپوتاژ، گواهینامه بین المللی و بعلاوه پلاک ترانزیت به دفترچه بین المللی ماشین هم نیاز دارید که تمام اطلاعات خودروی شما بر روی آن درج شده است؛ این دفترچه را هم می توانید در مراجعه به کانون جهانگردی تهیه کنید.

مراحل خروج از مرز با خودرو

توجه داشته باشید زمانی که به نقطه خروج مرزی از کشور رسیدید، باید فرمی به نام فرم اظهارنامه، اطلاعات وسایل داخل خودرو که با خودتان در حال حمل آن هستید بنویسید؛ بعد از آن خودروی شما بازرسی می گردد و سپس برگه کاپوتاژ و گذرنامه شما مهر زده می گردد. بعد از خروج هم مراحل ثبت بیمه و دفترچه مالکیت خودرو و بازرسی از خودرو و وسایل همراه در ورودی کشور ثالث دوباره انجام می گردد. درباره حمل وسایل و به ویژه داروها قوانینی وجود دارد که نقاط خروجی نوشته شده است یا به وسیله ماموران حاضر هشدار داده می گردد.

نکاتی برای خروج از مرز با خودرو

  • حتما از سالم بودن خودروی خودتان اطمینان لازم را کسب کنید.
  • از بردن وسایل اضافی همراه خودتان پرهیز کنید.
  • موضوع دیگری که باید حتما به آن توجه داشته باشید قبول نکردن بسته هایی است که افراد غریبه از شما می خواهند به آنور مرز ببرند، بعلاوه از سوار کدن افراد مختلف هم جدا خودداری کنید.
  • راستاهایی را که می خواهید طی کنید از قبل برنامه ریزی کنید و حتماً زمانبندی حرکت در روز یا شب را تنظیم کنید.
  • حمل بعضی اقلام دارویی متداول مثل داروهای ضد سرماخوردگی و ضد درد به کشورهای مذکور ممنوع است و اگر هم دارویی را باید مصرف کنید، توجه داشته باشید که حتما نسخه پزشک همراهتان باشد.
  • قبل از خروج از ایران بنزین کافی داشته باشید چون قیمت بنزین در سایر کشورها به ویژه ترکیه بالاتر است.

هزینه سفر به گرجستان - واحد پول گرجستان چیست؟

واحد پول گرجستان لار است و بسته به شرایط بازار به ازای هر 100 دلار بین 164 تا 170 لار دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که برای سفر به هر کشوری از آن جایی که ارز رایج و بین الملل در حال حاضر دلار است پس بهتر است که همراه خودتان در سفرهای خارجی دلار داشته باشید.

آیا هزینه سفر زمینی به گرجستان ارزان است؟

اگرچه سفر زمینی به گرجستان از نظر مالی بسیار ارزان تر از سفر با هواپیما است اما به این نکته هم توجه داشته باشید که مواردی هستند که شما را در این مدل سفر به چالش می کشانند که ما در زیر به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد و انتخاب را به پای خود شما مسافران عزیز می گذاریم که سفر با هواپیما و مزایای آن را می خواهید انتخاب کنید یا سفر زمینی :)

به طور کلی هزینه سفر زمینی به گرجستان تفاوت زیادی با هزینه سفر با هواپیما ندارد، به جز اینکه در سفر زمینی باید از اتوبوس بهره ببرید و هزینه سفرتان تا حدی کاهش پیدا می نماید.

چالش هایی که در سفر زمینی با آن روبرو می شوید

خستگی: مسلما طی این همه مسافت شما را خسته می نماید و انرژی زیادی از شما می گیرد.

بی خوابی: شب را باید در اتوبوس بگذرانید و ممکن است با مشکلاتی مثل بی خوابی یا اختلالات خواب مشکلاتی است که راه فراری برای آن ها وجود ندارد!

وقوع حوادث غیر متقربه: در این راستا طولانی ممکن است دچار حوادث غیر متقربه شوید و ناگهان شبانه نیاز به بیمارستان پیدا کنید حتما می دانید که وقتی در اتوبوس هستید رفتن به بیمارستان شاید اصلا امکان پذیر نباشد. از طرفی شرایط سرویس های بهداشتی جاده ها چندان مناسب نیست و این هم می تواند مسئله ای جدی در سفر زمینی به گرجستان باشد.

حوادث جاده ای: تا همین چند سال پیش کیفیت جاده های مرز گرجستان چندان خوب نبود و از طرفی امنیت کافی هم نداشت هر چند امروز شرایط بهتر از قبل شده ولی باز هم در این راستا طولانی ممکن است به مشکلاتی مثل راهزن ها و … بربخورید.

نرخ بالای بنزین: توجه داشته باشید که هزینه های مربوط به بنزین در سفر به گرجستان را باید در نظر داشته باشید که ممکن است گاهی از خرید بلیط هواپیما هم بالاتر برود.

پرداخت عوارض: در تعدادی از اتوبان های ترکیه عوارض گرفته می گردد و جاده ها مجهز به دستگاه های اتوماتیکی هستند برای صادر کردن قبض

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1971

به "تور گرجستان ارزان: راهنمای سفر زمینی به گرجستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور گرجستان ارزان: راهنمای سفر زمینی به گرجستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: راهنمای سفر زمینی به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید