نیشابور در شرایط نارنجی کرونا

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/خراسان رضوی بنا بر آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک در تاریخ آدینه، 23 مهر ماه، شهرستان نیشابور از شرایط زرد خارج و در شرایط نارنجی به لحاظ شیوع کرونا نهاده شد.

نیشابور در شرایط نارنجی کرونا

علیرضا قامتی در همین زمینه در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: شهرستان ها در معین رنگ بندی ها هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد و رنگ بندی به وسیله سامانه ماسک به شهرستان ها ابلاغ می گردد.

وی با اشاره به اینکه عوامل و فاکتورهای مختلفی در معین رنگ بندی های کرونایی موثر است، گفت: تعداد بستری ها، فوتی ها و آزمایش ها و بعلاوه تست هایی که گرفته می گردد، از فاکتورهایی است که در معین رنگ بندی نقش دارد اما در مجموع از 10 روز قبل آمار ابتلا به کرونا در شهرستان نیشابور حدودا پایدار است و بستری ها بین 60 تا 70 نفر و تعداد فوتی ها نیز به طور میانگین روزی یک یا 2 نفر بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 60 بیمار کرونایی در بیمارستان 22 بهمن نیشابور بستری هستند که از این تعداد 16 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

فرماندار نیشابور گفت: بنابر آمار منتشر شده در تاریخ 25 مهر ماه، در 24 ساعت گذشته 357 تست در شهرستان نیشابور گرفته شد که از این تعداد 254 تست منفی و 103 تست مثبت اعلام شد؛ یعنی حدود 27 درصد تست ها مثبت بوده که همین عامل بر رنگ بندی تأثیر دارد.

قامتی تأکید کرد: شرایط هنوز شرایط عادی نبوده و بحرانی است و نوساناتی در آن وجود دارد. بنابراین هرگونه عادی انگاری شرایط را بدتر خواهد نمود و تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازنگردد، عادی انگاری ها مدیریت بحران را با چالش هایی روبرو خواهد نمود.

وی در پاسخ به این سوال که شهرستان نیشابور چقدر آمادگی روبروه با پیک احتمالی ششم را دارد، گفت: در پیک پنجم کرونا تا 350 بیمار را در بیمارستان های نیشابور مدیریت کردیم و در حال حاضر نیز تعداد بیماران ما به 60 نفر کاهش یافته و با توجه به آمادگی هایی که از قبل داشتیم و آمادگی هایی که در پیک پنجم تقویت شد، در صورت بروز پیک ششم آمادگی روبروه با آن را داریم و به لحاظ تجهیزات مسئله ای وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در پیک پنجم کرونا یک مکان 96 تخت خوابی را آماده و تجهیز کردیم که در حال حاضر این مکان در حالت آماده باش است و چنانچه شرایط بحرانی گردد، آن نیز وارد مدار خواهد شد.

قامتی فرایند واکسیناسیون در شهرستان نیشابور را مطلوب دانست و گفت: در 24 ساعت گذشته و در تاریخ 24 مهر ماه 7373 دوز واکسن در شهرستان تزریق شد اما امکان تزریق حدود 20 هزار دوز در روز نیز فراهم است. بنابراین با توجه به جمعیتی که هنوز واکسینه نشده اند، انتظار این است که شهفرایندان هر چه سریع تر برای واکسیناسیون به مراکز مربوطه مراجعه نمایند.

فرماندار نیشابور گفت: خواهش ما از شهفرایندان این است که همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و حتی با وجود دریافت هر 2 نوبت واکسن، باز هم نسبت به رعایت پروتکل ها و عدم حضور در تجمع ها حساس باشند و یاری نمایند که هر چه سریع تر اوضاع به حالت عادی بازگردد.

بنا بر گفته فرماندار نیشابور از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز 1502 نفر در شهرستان نیشابور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که از این تعداد فوت 901 نفر با ابتلای قطعی به کرونا و 601 نفر نیز مشکوک به کرونا گزارش شده است.

در حال حاضر و بنا بر آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک در تاریخ 23 مهر ماه شهرستان نیشابور و بردسکن تنها شهرهای استان خراسان رضوی است که در شرایط نارنجی قرار گرفته است و بقیه شهرهای استان در شرایط زرد و یا آبی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1812

به "نیشابور در شرایط نارنجی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیشابور در شرایط نارنجی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید