نظر کارشناسی باستان شناسان را برای اجرای تله کابین گرفته ایم

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای پروژه تله کابین نظر کارشناسی باستان شناسان را گرفته ایم.

نظر کارشناسی باستان شناسان را برای اجرای تله کابین گرفته ایم

امید قادری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به جدی شدن اجرای پروژه تله کابین در کرمانشاه، اظهار کرد: احداث تله کابین در شمال شهر کرمانشاه از حدود 15 سال پیش تا به امروز به یکی از پربحث ترین پروژه های عمرانی استان تبدیل شده است.

وی توضیح داد: در طرحی که تا چندسال قبل برای اجرای این پروژه وجود داشت، تله کابین در حریم محوطه تاریخی تاق بستان قرار می گرفت، بنابراین میراث فرهنگی با اجرای آن مخالف می کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: مخالفت های میراث فرهنگی با اجرای این طرح باعث شد تا متولیان امر طرح جدیدی را برای اجرا پروژه ارائه دهند که طبق آن اجرای این پروژه به منطقه پارک کوهستان انتقال پیدا کرد.

وی افزود: در یکی دو سال گذشته که بحث اجرای این پروژه با طرح جدید جدی شده، این دغدغه هم بوجود آمد که نصب پایه های تله کابین در منطقه دشت کاهو در ضلع غربی پارک کوهستان ممکن است باعث برخورد این پایه ها با لایه های باستانی گردد.

قادری افزود: به همین دلیل طی ماه های اخیر از تعدادی از باستان شناسان استان خواستیم تا کاوش هایی را در محوطه دشت کاهو داشته باشند تا اگر به لایه های باستانی برخورد کردند، مانع از نصب پایه های تله کابین در این محوطه شویم.

وی تاکید نمود: پس از انجام این کاوش ها، باستان شناسان اعلام کردند که نباید پایه های تله کابین در این دشت نصب گردد، در این راستا ما نیز صورتجلسه نظر کارشناسی باستان شناسان را تنظیم کردیم و از شهرداری خواستیم جهت سه پایه انتهایی تله کابین که قرار بود در این دشت نصب گردد را تغییر دهد که موافقت نیز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این پرسش که اجرای این پروژه مانعی برای ثبت جهانی تاق بستان در آینده نمی گردد، گفت: فعلا چون پرونده این اثر تهیه نشده، نمی توانم در این رابطه اظهار نظری کنم که آیا مانعی خواهد بود، یا نه.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 699

به "نظر کارشناسی باستان شناسان را برای اجرای تله کابین گرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کارشناسی باستان شناسان را برای اجرای تله کابین گرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید