موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی روز شنبه

به گزارش پیامک خنده، ساماندهی تعطیلات سرانجام هفته از جمله تعطیلی روز شنبه موجب تنظیم بیشتر با بازارهای جهانی و منطقه ای، جلوگیری از فرصت سوزی تجاری و خسران کشور در این حوزه خواهد شد.

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی روز شنبه

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با تعطیلی روز شنبه اطلاع داد.

حسین گودرزی در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی با کاهش ساعت کار اداری از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته و تعطیلی روز شنبه موافقت شد.

وی اضافه نمود: پیشنهاد دولت در لایحه ارائه شده 42.5 ساعت کار در هفته بود و در قانون فعلی 44 ساعت است که کمیسیون اجتماعی تصویب کرد هر هفته 40 ساعت و در هر روز 8 ساعت کار باشد که از ساعت 7 صبح تا 3 بعد ازظهر می گردد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بر این شد که روز کاری هم از یکشنبه تا روز پنج شنبه باشد.

بعلاوه محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس و یکی از طراحان مسئله تطبیق و تنظیم تعطیلات سرانجام هفته، گفت: به عنوان یکی از طراحان، در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کردم و با تشریح طرح تعطیل کردن شنبه ها به جای پنجشنبه ها، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان جزئیات طرح قرار گرفتند.

به گفته پیرهادی، ساماندهی تعطیلات سرانجام هفته موجب تنظیم بیشتر با بازارهای جهانی و منطقه ای، جلوگیری از فرصت سوزی تجاری و خسران کشور در این حوزه خواهد شد.

وی در سرانجام گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به این شکل به طرح مذکور رأی دادند که روزهای کاری در هفته، از یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود لذا اولین گام رسمی مجلس در جهت ساماندهی تعطیلات برداشته شد. گزارش کمیسیون به صحن علنی ارجاع می گردد تا نمایندگان درباره آن تصمیم گیری نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2217

به "موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی روز شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی روز شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید