محبوبیت وبلاگ های مسافرتی و وبسایت های گردشگری

به گزارش پیامک خنده، بروشورها و حتی وبسایت های مکان های گردشگری را فراموش کنید. در حال حاضر، جدیدترین و به روزترین اطلاعات مسافرتی و گزارش ها و بهترین تجارب سفر در وبلاگ های مسافرتی در دسترس شما هستند (بلاگ یک لغت تحریفی از عبارت وب لاگز می باشد). وبلاگ مسافرتی بخشی از گرایش های اخیر در تصمیم گیری پیرامون مسافرت و مکان های گردشگری هستند که هدایت های قابل اطمینانی درباره بایدها و نبایدها به مصرف کنندگان می دهند؛ بدون اینکه مصرف کننده نگران بزرگنمایی ها و اغراق های تبلیغاتی باشد.

محبوبیت وبلاگ های مسافرتی و وبسایت های گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وبلاگ هایی که توسط مسافران تهیه می شوند، به گردشگران یاری می کنند که پیش از سفر درباره آن اطلاعاتی کسب کنند، تشویش و اضطراب ناشی از سفرهای مستقل را از بین می برند و همچنین به برنامه ریزی های مربوط به سفر، رزرو جا و گزینه های مختلف حمل و نقل یاری می کنند. همچنین وبلاگ ها می توانند به راحتی وارد جزئیات شوند. برای مثال، حتی می توانند مصرف کننده را به انتخاب غذای درست در رستوران های خاص در بهترین شب ها هدایت کنند (و اغلب روزانه هم اصلاح می شوند). نویسندگان یا وبلاگ نویسان به صورت پیش قراولان غیررسمی سفر درآمده اند و خودشان را به عنوان کارشناسان حوزه های خاص به عموم مردم معرفی می کنند.

وبسایت هایی مانند مای اسپیس، لینکداین و فریندستر شهرت بسیاری در میان میلیون ها کاربر اینترنتی دارند؛ کاربرانی که از این وبسایت ها جهت دوستیابی، ارتباطات کاری و اتاق تبادل نظر برای بیان نظرات و عقاید دست اول خود استفاده می کنند. گردشگران به وسیله این وبلاگ های مسافرتی جدید می توانند به سرعت به اطلاعات، قیمت های به روز شده، گزارش های آب و هوا و غیره برسند و در هر ساعت از شبانه روز به طور رایگان از تجربه های گوناگون عموم مسافران بهره مند شوند، بدون این که مجبور باشند ابزارهای تبلیغاتی را وارسی و یا سبک سنگین کنند و واقعیت را از اطلاعات بی اهمیت تبلیغاتی جدا کنند.

تریپ ادوایز(www.tripadvisor.com) سایتی است که سفارش و توصیه نامه های کاربران را درباره هتل ها و جاذبه های گردشگری سراسر جهان جمع آوری می نماید و جهت گیری آن بیشتر به سوی افرادی است که در ایام تعطیلات سفر می فرایند. همچنین اطلاعات لازم به روز برای گردشگران کوله به پشت در این سایت گردآوری شده است. تعداد سایت های مربوط به گردشگری و مسافرت در حال افزایش است، از سایت hotel.chatter.com گرفته که به طور ویژه بر هتل های بوتیک (هتل های کوچک ولی لوکس که به لحاظ ارائه خدمات بسیار ویژه عمل می کنند.) تمرکز دارد و cruisediva.com که گزارش های صنعت کشتی های تفریحی را عرضه می نماید، تا سایت هایی که به موضوعات خاص تری توجه کرده اند، مانند pesticide.hu که مطالبش به گردشگری در بوداپست محدود است و خودش را خوراک روزانه کلان شهر بوداپست نامیده است.

هم اکنون سایت ها پرماجراتر شده اند و آلبوم های عکس را به نوشته ها پیوند می دهند. همچنین وبلاگ نویس ها را براساس علایق مسافرتی و مقاصد گردشگری مورد نظرشان به یکدیگر پیوند می دهند.

به لحاظ نظری یک جستجوگر صفحات وبلاگ واقعا می تواند طی سفری در اینترنت با یک وبلاگ نویس فعال دیدار نماید و ملاحظات خود را درباره تجربه های مسافرتی مشابه خود با یکدیگر تبادل کنند. دو سایت realtravel.com و travelpod.com از جمله سایت هایی هستند که به همین منظور طراحی شده اند تا گردشگران تجربه های خود را در آن مبادله کنند. همچنین سایت 43places.com با پرسش از گردشگران درباره 43 مکانی که تمایل به بازدید از آن ها را دارند، گردشگرانی را که مشابه هم فکر می کنند، با یکدیگر مرتبط می نماید.

بلاگ ها باعث می شوند تبادل نظرهای زیادی در اینترنت انجام شوند، چون اغلب کمتر اتفاق می افتد نظرها و عقاید بی پاسخ بمانند. براساس قابل اطمینان بودن اطلاعات، جدید بودن تجربه ها، صحیح بودن املا، دستور زبان و توانایی نگارش نویسندگان اغلب انتقادهایی از سوی مخاطبان متوجه آن ها خواهد بود. سپس نویسنده نظرات و توضیحاتی را که با موضوع اصلی مرتبط هستند، برمی گزیند. حتی روزنامه های راهنمای گردشگری، به وبلاگ های به روز و جدید به عنوان نوعی از روزنامه نگاری مسافرتی قابل اعتماد، فضایی برای چاپ مطالبشان اختصاص می دهند.

بعضی از عملیات گردشگری که به وسیله موفقیت و شهرت وبلاگ ها ترویج یافته اند، بر قطار اینترنت سوار می شوند و به خاطر وجود این ابزار بازاریابی مدرن و پیشرفته، از تبلیغات متعارف و متداول چشم پوشی می کنند. خطوط گردشگری کارنیوال در ابتدای سال 2006، سایت CarnivalConnections را جهت ارتباط مسافران کشتی های تفریحی اش با سایر همسفران راه اندازی نمود تا برای سفرهای دریایی بعدی با یکدیگر برنامه ریزی کنند و نظرات و تجربیاتشان را در رابطه با مقاصد گردشگری دریایی و امکانات موجود در اختیار یکدیگر قرار دهند. تا اواسط سال 2006 این سایت 13 هزار کاربر ثبت شده را به خود جذب نمود که از این تعداد 2000 نفر تا به امروز برای سفرهای بعدی با 22 کشتی شرکت کارنیوال برنامه ریزی کرده اند. انتظار می رفت این مصرف کنندگان حدود 6/1 میلیون دلار درآمد برای شرکت ایجاد کنند که نسبتاً این سرمایه گزاری اندک را به یک راهبرد بازاریابی پربار و سودآور برای شرکت کارنیوال تبدیل می کرد. براساس گفته دیانا رودریگوئز، مدیر بخش بازاریابی اینترنتی و پایگاه داده های شرکت در میامی، هیچگونه تغییر و اصلاحی در گفتار مشترکین سایت انجام نمی گیرد؛ شرکت قلموی آرایش را برنداشته تا نوشته ها را اصلاح کند. اگرچه در ابتدا نظرات مخالف بازاریابان را عصبی می کرد، اما به نظر می رسد گزارش های مثبت بسیاری در جواب هر تجربه یا اظهار نظر منفی نوشته می گردد که یک رایحه مطبوع فراگیر را به این نوع از تبلیغات مستقیم می بخشد. به علاوه در این روش مصرف کنندگان نظرات باارزشی ارائه می کنند که همین امر، یک بازخورد و تحقیق سریع را به طور رایگان در اختیار بازاریابان قرار می دهد.

ویکی تراول (www.wikitravel.com) وبسایتی است که به جمع آوری اطلاعات مشترک و عمومی مسافران سرتاسر جهان اختصاص داده شده است و به طرح موضوعات به صورت یک به یک، با اختیار تام نسبت به محتوای آن می پردازد. ویفیرینگ (www.wayfaring.com) نقشه های گوگل را به عنوان پایگاه قرار داده است و این امکان را به مشترکین می دهد که هر گونه اطلاعاتی را به منابع اطلاعاتی خود بیفزایند؛ از مشخصات راهنماهای ملی گرفته تا تورهای کشور همسایه.

همچنین اکسپدیا و یاهوتراول نیز وبلاگ هایی را به کار گرفته اند تا به تبلیغ شرکت مسافرتی آن ها بپردازند. اکسپدیا این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا با جمع آوری تفاسیر شخصی از برنامه های بازدید از جاذبه های گردشگری، اطلاعات خود را درباره پروازها و هتل ها و مؤسسه های اتومبیل کرایه تکمیل کنند. این شرکت به وسیله پیش فروش بلیت های ورودی اماکن و جاذبه های گردشگری توصیه شده در کنار خدمات مسافرتی معمول خود، درآمد کسب می نماید. یاهو یک گام از این فراتر رفته و شرایطی فراهم آورده است که مسافران از نظرات سایر کاربران سایت در تصمیم گیری های خود پیرامون سفر گردشگری شان استفاده کنند. این سایت حتی جزئیات تجربه ها و جاذبه های گردشگری رایگان را عرضه می نماید و این اطلاعات را بر اساس محبوبیت نزد خوانندگان فهرست بندی می نماید، و به عرصه تجارت رزرو بلیت وارد نمی گردد. البته این یک راهبرد زیرکانه برای جلب اعتماد مصرف کنندگان در جهانیی است که گزینه های رو به افزایشی برای انجام دادن تبلیغات و ارائه اطلاعات گردشگری در آن وجود دارد.

کتاب بازاریابی گردشگری ترجمه فرزاد مقدم

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 656

به "محبوبیت وبلاگ های مسافرتی و وبسایت های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوبیت وبلاگ های مسافرتی و وبسایت های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید