فدراسیون صلاح بداند بازی ها را لغو می نماید، بخواهد برگزار می گردد! ، فوتبال ما تهی از استعداد شده است

به گزارش پیامک خنده، ابراهیم قاسمپور از پیشکسوتان فوتبال کشورمان ضمن انتقاد شدید از مدیران فدراسیون فوتبال برای تعویق مسابقات لیگ برتر تاکید نمود این مسائل به فوتبال کشور ضربه می زند.

فدراسیون صلاح بداند بازی ها را لغو می نماید، بخواهد برگزار می گردد! ، فوتبال ما تهی از استعداد شده است

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت وگو با خبرنگاران تاکید نمود: اینگونه بی برنامگی ها در فوتبال ما تازگی ندارد. نمی دانم تعویق بازی های لیگ برتر به خاطر گرمای هوا بوده یا هر مسئله دیگری، اما فکر نمی کنم تعویق چند روزه بازی ها تفاوتی ایجاد می کرد. فقط امیدوارم اینگونه عقب انداختن مسابقات تداوم پیدا نکند. اینکه به هر بهانه ای بازی ها را تعطیل نمایند.

وی اضافه نمود: تعطیلی بازی ها خیلی لطمه می زند، چراکه تیم ها دوران بدنسازی و آماده سازی خود را براساس برنامه از قبل اعلام شده مسابقات پیش می برند و این موضوع (تعطیلی مسابقات) در کوران بازی ها اصلا برای مربیان موضوع ساده ای نیست. می گویم اگر به خاطر گرما بازی ها را به تعویق انداختند، می توانستند ساعت بازی ها را 2-3 ساعت تغییر بدهند. مثلا در خوزستان می توانستند این کار نمایند. خودم جنوبی هستم. در خوزستان ساعت 7-8 شب به بعد معمولا مردم بیرون می آیند و تا ساعت یک - دو شب بیدار هستند. بحث اگر موضوع گرما بود، می توانستند این کار را بنمایند.

قامسپور درباره اینکه با درخواست بعضی مدیران باشگاه ها برای تعویق مسابقات لیگ برتر، مسابقات با یک هفته تاخیر شروع شده است، گفت: اگر اینطور باشد ضعف مدیریت ما است. وقتی برنامه بازی ها را اعلام می کنید، تحت هیچ شرایطی نباید آن را تغییر بدهید. اگر چند باشگاه درخواست تعویق دادند و قبول کردی ممکن است در وسط فصل هم چند باشگاه احتیاج به تعویق بازی ها داشته و درخواست دهند بازی ها به تعویق بیفتد، اما چرا باید چنینی تصمیمی را اتخاذ کرد!؟ فقط بی برنامگی مدیران ما است.

وی اضافه نمود: دو ماه لیگ تعطیل بود. مسئولان سازمان لیگ کلی بالا و پایین کردند تا برنامه مسابقات را طراحی نمایند. بعد فدراسیون بیاید خیلی راحت این برنامه را تغییر بدهد؟ این موضوع در مورد قطع همکاری اسکوچیچ هم مطرح بود. ما در کمیته فنی فدراسیون تصمیم گرفتیم با اسکوچیچ قطع همکاری کنیم، اما هیات رییسه گفت، اسکوچیچ بماند. چند هفته بعد تاج رییس فدراسیون شد و کی روش را آورد. یعنی تره هم برای هیات رییسه خرد نکرد. یعنی خرد فردی بر خرد جمعی ارجح شد. الان هم آقای قنبرزاده مسئول اجرایی سازمان لیگ گفته بود، لیگ به تعویق نمی افتد، اما با دخالت مدیران فدراسیون لیگ به تعویق افتاد. این دخالت ها است که هرج و مرج ایجاد می نماید. مهدی تاج صلاح ببیند بازی ها برگزار می گردد، صلاح ببیند، به تعویق می افتد. متاسفانه این روند همواره بوده و خواهد بود. در حالی که باید به فکر آینده بود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد اینکه چه پیش بینی ای از لیگ پیش رو دارد گفت: به نظرم خیلی تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد. البته از لحاظ فنی زود است نظر بدهیم، ولی خیلی بعید است بازی ها تفاوتی نسبت به گذشته داشته باشد. 6-7 تیم پول دارند. شانس دارند تا برای قهرمانی بجنگند. خیلی بعید است تیمی بتواند با این 6-7 تیم رقابت کند. سایر تیم ها هم وسط جدول و پایین جدول مشابه سال های گذشته بازی های شان را پیگیری خواهند کرد. بازی هایی که بی کفیت هستند و 10 دقیقه از آن را می بینید، خمیازه می کشید.

وی اضافه نمود: فوتبال ما تهی از استعداد شده است. استعدادی در این چند سال نداشتیم. بعضی تیم ها از سوی سازمان ها و ارگان هایی حمایت می شوند و ریخت و پاش های زیادی دارند. آنها شانس دارند قهرمان شوند. تیم های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سال جاری هزینه زیادی کردند و شانس قهرمانی دارند. در سوی مقابل تیم هایی که تازه به لیگ برتر آمدند، شانس اینکه در لیگ برتر بمانند کمتر است. البته در مجموع فوتبال خیلی دقیق قابل پیش بینی نیست.

قاسمپور تاکید نمود: وقتی تیمی خیلی هزینه می نماید و ریخت و پاش زیادی دارد، دلیلی بر اینکه حتما پیروز می گردد، نیست. مثال آن استیل آذین چند سال قبل است. با وجود هزینه زیاد صعود نکرد و پس از صعود هم بلافاصله سقوط کرد. هر تیمی خوب آماده سازی خود را انجام دهد، بدنسازی را انجام دهد، مربی خوبی داشته باشد که خوب از بازیکنان استفاده کند، قهرمان می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2237

به "فدراسیون صلاح بداند بازی ها را لغو می نماید، بخواهد برگزار می گردد! ، فوتبال ما تهی از استعداد شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "فدراسیون صلاح بداند بازی ها را لغو می نماید، بخواهد برگزار می گردد! ، فوتبال ما تهی از استعداد شده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون صلاح بداند بازی ها را لغو می نماید، بخواهد برگزار می گردد! ، فوتبال ما تهی از استعداد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید