عدم رضایت کاربران از استاندارد ضد آب IP53 ردمی K30 پرو

به گزارش پیامک خنده، گوشی ردمی K30 پرو یکی از مقرون به صرفه ترین و البته قدرتمندترین پرچم دارانی است که تا کنون به بازار عرضه شده اما بهره مندی آن از استاندارد IP53 باعث ناراحتی کاربران و علاقه مندان به این محصول شده.

عدم رضایت کاربران از استاندارد ضد آب IP53 ردمی K30 پرو

لو ویبینگ، مدیر عامل برند ردمی و از مدیران ارشد شیائومی، با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در ویبو اظهار داشت از اینکه گوشی ردمی K30 پرو از استاندارد IP53 بهره می برد راضی است. به اعتقاد او، برای این محصول استاندارد یاد شده کافی به نظر می رسد اما نظر وی نتوانست بعضی از هواداران عصبانی این شرکت را متقاعد کند.

همانطور که می دانید، گوشی های بالارده ردمی معمولا به قاتلین پرچم دار معروف هستند چون در کنار بهره مندی از سخت افزار قدرتمند، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند. اما نکته ای در رابطه با این محصول وجود دارد و آن هم استاندارد IP53 است. اگر با استانداردهای ضد آب و گرد و غبار آشنا باشید، می دانید که در حال حاضر بهترین آن IP68 است که در پرچم دارهای شرکت هایی نظیر سامسونگ، اپل و … شاهد آن هستیم.

لیست گوشی های شیائومی که رابط کاربری MIUI 12 را دریافت می نمایند لو رفت

IP53 در واقع به این معناست که گوشی زیر باران های نه چندان شدید می تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند و یا مثلا اگر فشار گرد و غبار شدید نباشد، نباید مسئله ای از بابت ورود آن به درون گوشی شما را نگران کند، چون این اتفاق نخواهد افتاد. اما به نظر می رسد کاربران این گوشی تقریبا 425 دلاری (قیمت پایه)، انتظارات بیشتری از آن داشتند! در واقع قابلیت های خوبی که ردمی در طی سال ها روی گوشی های بالارده خود قرار داد باعث شد انتظار کاربران نیز کاملا از محصولات این شرکت بالا برود تا اینجا که اکنون استاندارد IP53 اصلا آن ها را راضی نمی کند و خواستار IP68 هستند که در پرچم داران حدودا 1000 دلاری شاهد آن هستیم.

لو ویبینگ اما کاملا از این بابت راضی است و طبق ترجمه ماشینی حرف های او در ویبو، به نظر می رسد او برای ردمی K30 پرو اعتقاد خاصی به IP68 ندارد (فکر نمی کنم به IP68 نیازی باشد) اما بیان چنین حرفی باعث شده از زمان انتشار این پست تا کنون بیش از 3000 کامنت که بیشتر آن عدم رضایت کاربران را نشان می داد برایش ارسال گردد!

شیائومی از مچ بند هوشمند ردمی بند با قیمت 14 دلاری رونمایی کرد

به نظر می رسد بسیاری از کاربران اصلا همسو با نظر مدیرعامل ردمی نیستند و می خواهند این شرکت در گوشی های آینده خود از استاندارد بالاتری نظیر IP68 استفاده کند چون بهره مندی از این استاندارد یعنی گوشی در برابر فشار زیاد آب و گرد و غبار نیز می تواند مانع از ورود آن ها به داخل گردد. البته بعضی ها هم عقیده با ویبینگ اظهار داشتند تا همین اندازه مقاومت در برابر آب نیز کافی است و با کمی احتیاط از جانب کاربران ردمی K30 پرو می توان از بروز هرگونه آسیبی ناشی از ورود آب و گرد و غبار به درون گوشی جلوگیری کرد.

بهره مندی از گواهی IP68 صرفا بروزرسانی نرم افزاری نیست که بتوان به سادگی به آن دست یافت و در واقع نیازمند آن است که ردمی در طراحی محصول خود تجدید نظر نموده و بخش های آسیب پذیر را تقویت کند. شاید این مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده گردد اما درخواست کاربران از ردمی دقیقا همین بود که حداقل در گوشی هایی که بیشتر از 4000 یوآن قیمت گذاری می شوند (معادل 569 دلار) مانند ردمی K30 پرو زوم، از این استاندارد استفاده گردد.

لو ویبینگ اما که در نهایت متقاعد شد استاندارد IP68 آن چیزی است که کاربران و علاقه مندان به محصولات این شرکت خواستار آن هستند اظهار داشت چون همه آن ها مشتاقند گوشی خود را مجهز به بالاترین استاندارد ضد آب یعنی IP68 ببینند، بنابراین محصولات آینده این شرکت از آن بهره خواهند برد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا بهره مندی از استاندارد IP53 برای محصولی با چنین قابلیت و قیمت، نقطه ضعف به حساب می آید؟

شیائومی در کوشش است نمایشگرهای آبشاری را به ابزاری کاربردی تبدیل کند

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 898

به "عدم رضایت کاربران از استاندارد ضد آب IP53 ردمی K30 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم رضایت کاربران از استاندارد ضد آب IP53 ردمی K30 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید