طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان در حال اجراست

به گزارش پیامک خنده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان در حال اجراست.

طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان در حال اجراست

وحید عابدین پور، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه نمود: اجرای طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان از ابتدای امسال به وسیله اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت دانشگاه هنر اصفهان شروع شد.

وی گفت: در این طرح کوشش می گردد با توجه به تنوع گسترده جاذبه های فرهنگی و طبیعی استان، یک شعار واحد و مورد توافق همگان بمنظور توسعه متوازن گردشگری در همه منطقه ها استان حاصل و بعنوان برند گردشگری معرفی گردد.

عابدین پور با بیان اینکه در این طرح استان اصفهان به منطقه ها پنجگانه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده است، اعلام نمود: تیم های پژوهشی از جمله استادان، دانشجویان و متخصصان، مطالعاتی را در هر یک از این منطقه ها درباره فرهنگ های بومی، خرده فرهنگ ها، سوغات، صنایع دستی، محصولات باغی و کشاورزی و شرایط اقلیمی انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد و در نهایت، برند گردشگری استان اصفهان باید به وسیله وزارتخانه میراث فرهنگی مورد تایید و تصویب قرار بگیرد، اضافه نمود: این مراحل شامل شناخت و تحلیل موقعیت، تدوین طرح برند، جایگاه سازی برند، طراحی هویت حسی برند (کلامی و بصری) و شعار و مفهوم برند است که پس از اجرای آنها یک هویت کلامی و بصری واحد که بتواند ظرفیت های گردشگری استان را معرفی کند، بدست می آید.

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به مشارکت یک گروه از دانشگاه هنر اصفهان در اجرای طرح مذکور گفت: این گروه پیش از این با تیم تدوین برند ملی گردشگری همکاری داشت و در جریان مصوبات وزارتخانه میراث فرهنگی برای تدوین برند استانی و مراحل مختلف آن واقع شده است.

عابدین پور با بیان اینکه تا به امروز حدود 50 درصد از کارهای مطالعاتی طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان صورت گرفته و در حال طی کردن مراحلی مانند پرسشنامه ها، فراخوان و کیفی سازی است، توضیح داد: برند گردشگری استان پس از تایید و تصویب نهایی به وسیله وزارت میراث فرهنگی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و بمنظور رونق صنعت گردشگری بویژه در ایام پساکرونا استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برند، نوعی هویت سازی و ایجاد تمایز در ظرفیت های یک مجموعه مانند جامعه یا محصول از زاویه های مختلف است که با تمایز بخشی، کیفیت بخشی و استقلال در ویژگی ها همراه و در زمینه های مختلف قابل تدوین است، گفت: برای تدوین برند گردشگری، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در یک مکان جغرافیایی مانند شهر یا روستا یا کشور و وجه تمایز آن نسبت به جوامع دیگر مورد آنالیز قرار می گیرد.

عابدین پور با بیان اینکه پس از تدوین برند ملی گردشگری کشور، استانها نیز بعنوان تکه های تشکیل دهنده این برند ملی موظف به تدوین و ارائه یک برند گردشگری استانی شدند، توضیح داد: تدوین این برند برای نظم بخشیدن به فعالیت ها و رونق صنعت گردشگری لازم است و وظیفه آن از سوی وزارت میراث فرهنگی به اداره های میراث فرهنگی استانها واگذار شده است.

وی اعلام نمود: در اجرای این طرح از تجربه های موجود مانند برند ملی گردشگری و برند شهر اصفهان استفاده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1868

به "طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید