صدور مجوز ساخت 10 اسکله گردشگری در نوشهر نهایی شد

به گزارش پیامک خنده، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر گفت که صدور مجوز ساخت 10 اسکله گردشگری دریایی در این شهرستان نهایی شد.

صدور مجوز ساخت 10 اسکله گردشگری در نوشهر نهایی شد

ایرنا: محمد ولی پور روز یکشنبه در نشست آنالیز شرایط ساخت اسکله های گردشگی در فرمانداری نوشهر گفت: در مجموع 33 نقطه برای احداث اسکله گردشگری دریایی در سواحل نوشهر جانمایی شد که پس از ارسال مدارک متقاضیان به اداره کل، در حال حاضر با ساخت 10 اسکله گردشگری دریایی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه موافقیت نامه اصولی این اسکله ها تا سرانجام هفته جاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد گفت: قرار است این اسکله ها در منطقه توسکاتک ، علی آباد عسگرخان ، مزگا ، خیرود ، بنجکول ، سی سنگان و ونوش احداث گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی با اشاره به آمادگی کامل سرمایه گذاران برای اجرایی شدن اسکله گردشگری در نوشهر گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده عملیات اجرایی ساخت اسکله های گردشگری نوشهر در دهه مبارک فجر امسال شروع می گردد.

ولی پور همچنین گفت: استعلام پرونده 12 متقاضی دیگر ساخت اسلکه گردشگری دریایی در نوشهر از محیط زیست و منابع طبیعی به خاطر در اختیار نداشتن اراضی پسکرانه ای ، قرار دریافت در محدوده شهرک های ساحلی و مسائل فنی دیگر دچار تاخیر شده که امیدواریم تا سرانجام امسال فرایند صدور مجوز برای این اسکله ها نیز صادر گردد.

نقش اسکله های گردشگری در تسهیل فالیت شیلاتی

رئیس اداره شیلات شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز در این نشست گفت: ایجاد اسکله های گردشگری دریایی به عنوان یک ظرفیت و زیرساخت جزء نیازهای ضروری سرمایه گذاران بخش شیلاتی در این منطقه است چرا که چنین ظرفیتی با توجه به فعالیت مزرعه های پرورش ماهی در آب های ساحلی این منطقه نقش تسهیل نماینده ای در فراوری فعالان این بخش به همراه دارد .

مصطفی رضوانی اضافه کرد: امروز عده زیادی از سرمایه گذاران حاضرند در کنار اسکله های گردشگری دریایی، در طرح هایی مانند پرورش ماهی در قفس و حوضچه آرامش برای رونق صنعت گردشگری سرمایه گذاری نمایند.

این مسئول پیشنهاد کرد که با توجه به فعالیت تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی در حد فاصل مناطق ساحلی کپورچال تا بنجکول در صورتی که در این نقاط تعدادی اسکله های گردشگری دریایی احداث گردد می توان از این ظرفیت ها برای جذب گردشگران بهره برداری کرد.

معاون فرماندار نوشهر نیز در سرانجام نشست از دستگاه های اجرایی متولی صدور مجوز احداث اسکله های گردشگری خواست تا با سرعت بیشتر نسبت به پاسخ دهی استعلام ها برای ساخت این مجموعه اقدام نمایند.

مهدی خزایی اضافه کرد : با گذشت نزدیک به 2 سال انتظار برای صدور مجوز ساخت اسکله های گردشگری دریایی با پیگیری های شخص استاندار مازندران زیبنده نیست که به خاطر مسائل ادارای فرآیند ساخت این اسکله ها دچار تاخیر گردد.

شهریور سال گذشته استاندار مازندران در جلسه تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده 100 برنامه ششم توسعه تشکیل شد، خاطرنشان کرد که پس از آنالیز توسط دستگاه های اجرایی جانمایی 134 اسکله در خط ساحلی استان مازندران تایید و تصویب شد.

همچنین عملیات اجرایی نخستین اسکله تفریحات دریایی مازندران نیز شهریور ماه امسال و همزمان با هفته دولت در رامسر شروع شد.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 145 هزار نفر حدود 60 کیلومتر محدوده ساحلی دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1388

به "صدور مجوز ساخت 10 اسکله گردشگری در نوشهر نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز ساخت 10 اسکله گردشگری در نوشهر نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید