ساخت موتور بمب افکن های ارتش آمریکا به دست رولزرویس

به گزارش پیامک خنده، شرکت رولزرویس موتورهای نو بمب افکن B-52 نیروی هوایی ایالات متحده را در قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار خواهد ساخت.

ساخت موتور بمب افکن های ارتش آمریکا به دست رولزرویس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، بیانیه مطبوعاتی شرکت انگلیسی رولزرویس نشان می دهد که نیروی هوایی ایالات متحده این شرکت را برای طراحی نو و تهیه موتورهای بمب افکن های موسوم به B-52 Stratofortress انتخاب نموده است. این شرکت موتورهای F-130 را در مرکز ایندیاناپولیس ایندیانا به اسم موتور جایگزین این بمب افکن ها فراوری می نماید.

این تصمیم پس از یک رقابت سه جانبه تحت اسم برنامه تعویض موتور تجاری(CERP) بین شرکت های GE Aviation، پرت اند ویتنی(Pratt & Whitney) و رولزرویس(Rolls-Royce) گرفته شد.

عقد این قرارداد بدان معناست که رولزرویس مسئولیت فراوری موتورهای بمب افکن B-52 را تا 30 سال آینده بر عهده خواهد داشت.

بمب افکن های B-52 نیروی هوایی ایالات متحده از دهه 1960 تا به امروز به موتورهای شرکت پرت اند ویتنی مجهز بودند و این هواپیماها تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد.

پروژه CERP تنها بخشی از کوشش های نیروی هوایی ارتش آمریکا برای بروزرسانی بمب افکن های B-52 است. طبق گزارشات، این هواپیمای نمادین بعلاوه یک رادار نو، ارتقای اتصالات و یک کابین خلبان دیجیتالی خواهد داشت. نیروی هوایی آمریکا امیدوار است که این بروزرسانی ها از جمله روی موتورهای F-130 به آنها اجازه دهد تا دهه 2050 هم از بمب افکن های B-52 استفاده نمایند.

قرار است پروژه CERP تا 40 درصد بُرد و بهینه سازی مصرف سوخت بیشتری برای B-52 فراهم کند.

F-130 یک نام نظامی است که به موتور تجاری BR725 شرکت رولزرویس داده می گردد و تا به امروز در تعدادی از جت های تجاری و هواپیماهای مسافربری از جمله بوئینگ 717 استفاده شده است. به گفته رولزرویس این موتور 17 هزار پوند نیرو فراوری می نماید.

براساس گزارش رویترز، این قرارداد نو بین نیروی هوایی ایالات متحده و رولزرویس شامل یک قرارداد شش ساله با بودجه اولیه 500 میلیون دلاری است که در صورت تمدید در دراز مدت می تواند به ارزش 2.6 میلیارد دلاری برسد.

شرکت بوئینگ اولین موتورهای F-130 رولزرویس را تا سال 2025 در هواپیماهای خود آزمایش می نماید.

تام بل رئیس و مدیرعامل رولزرویس در آمریکای شمالی گفت: ما مفتخریم که به یک برنامه قدرتمند نیروی هوایی ایالات متحده ملحق شده ایم و موتورهای درجه یک را ارائه می دهیم که ماموریت های ارتش آمریکا را تا 30 سال آینده تقویت می نماید. F130 یک موتور اثبات شده، کارآمد و مدرن است که برای بمب افکن B-52 مناسب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1777

به "ساخت موتور بمب افکن های ارتش آمریکا به دست رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موتور بمب افکن های ارتش آمریکا به دست رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید