زیرساخت های گردشگری در قم ضعیف است

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/قم معاون همانگی امور عمرانی استاندار قم،گفت: دو و نیم میلیون گردشگر خارجی و 20 میلیون گردشگر داخلی داریم که با توجه به زیرساخت های ضعیف گردشگری در قم با اقامت پایین گردشگران در قم روبرو هستیم.

زیرساخت های گردشگری در قم ضعیف است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران، محسن بهشتی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری قم با اشاره به آنالیز 22 مورد در جلسات کارگروه امور زیربنایی و عمرانی اظهارکرد: احصاء مسائل کلان حوزه عمرانی و آنالیز و برطرف موانع اجرایی 15 پروژه مهم از جمله کارهای اجرا شده در این جلسات بوده است.

وی اضافه نمود: بهسازی راه دسترسی دریاچه نمک از جمله برنامه هایی است که از لحاظ گردشگری بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم با حمایت سازمان میراث فرهنگی شاهد اجراء و بهره برداری از آن باشیم.

بهشتی گفت: حدود 523 هزار مشترک برق در استان داریم که بیش از 80 درصد مصرف خانگی است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه تا سال 92 مشکل قطعی برق نداشته یم، اضافه نمود: عدم توسعه زیرساخت ها، تغییرات اقلیمی و افزایش 1.5 درجه ای دما و رایگان بودن کاربری برق حوزه های فرهنگی و مساجد از علل رشد مصرف بوده است که در صورت عدم توسعه با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به وجود 1800 هکتار بافت فرسوده در زیرساخت های شبکه توزیع برق گفت: تجهیز و تقویت پست های برق استان در دستور کار قرار گرفته است.

بهشتی با بیان اینکه طبق مطالعات آمایش سرزمین استان محور استان قم توسعه گردشگری مذهبی است، گفت: دو و نیم میلیون گردشگر خارجی و 20 میلیون گردشگر داخلی داریم که با توجه به زیرساخت های ضعیف گردشگری در قم با اقامت پایین گردشگران در قم روبرو هستیم.

معاون استاندار قم توضیح داد: 50 پروژه در زمینه گردشگری داریم که برای اجرای آنها به تسهیلات 887 میلیارد تومانی احتیاج داریم.

بهشتی اضافه نمود: افزایش سهم تسهیلات استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ایجاد خط اعتباری تسهیلات ویژه گردشگری از بانک مرکزی برای بانک هایی استان و برطرف موانع فرودگاه قم به عنوان زیرساخت اساسی توسعه بخش گردشگری می تواند استان را در این زمینه یاری کند.

سید صدرالدین موسوی معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه گزارشی از برنامه های تحول اداری و کارهای اجرا شده در این مبحث ارائه داد.

وی اضافه نمود: اصلاح فرایند های استعلامات بین ادارات کل و الکترونیکی نمودن آنها، حذف دریافت تصویر شناسنامه و کارت ملی، توسعه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، راهبری دولت همراه، توسعه زیرساخت های ارتباطی شبکه دولت و توسعه سامانه مدیریت جلسات از جمله برنامه های اجرا شده بوده است که موجب کاهش اتلاف وقت و انرژی کارکنان دولت و شهروندان شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 701

به "زیرساخت های گردشگری در قم ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های گردشگری در قم ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید