زمین مریخ؛پارکی عجیب و تاریخی در سن پترزبورگ، عکس

به گزارش پیامک خنده، در اوایل قرن هجدهم زمین مریخ اساساً یک لجن زار پرشده با علف های هرز بود، اما بعدها از آن برای انجام رژه های نیروی بازرسی استفاده شد و نام چمن زار برای آن انتخاب شد.

زمین مریخ؛پارکی عجیب و تاریخی در سن پترزبورگ، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جشن پیروزی و خوشحالی بر سوئد در جنگ شمالی نیز در این مکان برگزار شد. با ساخته شدن یک قصر برای کاترین اول همسر پتر کبیر در کنار این زمین، نام آن از چمنزار به چمنزار تزارها تبدیل شد و نهایتاً در سال 1805 نام زمین مریخ برای آن انتخاب شد.

زمین مریخ برای سال های متوالی به عنوان یک محوطه آموزشی برای نگهبانان گارد و انجام رژه ها و نمایش های متعددی بود، جائیکه نامش توسط ده ها تن از شاعران و نقاشان معروف روسی جاودان گشت.

امپراطور پل به طور انحصاری همواره جزوی از رژه های زمین مریخ بود و قلعه میخائیلوفسکی را به عنوان اقامتگاه رسمی اش در ضلع دیگر این محوطه و در مجاورت کاخ کاترین ساخت. زمین مریخ در نیمه دوم قرن نوزدهم به مکانی عادی برای سپری کردن اوقات فراغت مردم تبدیل شد، مکانی با ارائه طیف گسترده ای از جاذبه ها و فعالیت های سرگرم کننده.

در سال 1917 بقایای اجساد افرادی که در جریان انقلاب فوریه کشته شدند، در زمین مریخ دفن شد و این منطقه دین خود را یک بار دیگر به قهرمانان منطقه ادا کرد. در طی سال های 1917 تا 1919 بنای یادبود مبارزان برای انقلاب در اینجا ساخته شد.

در دوران محاصره لنینگراد زمین مریخ به یک مزرعه سبزیجات تبدیل شد و بعد از آن احترام نظامی اش از بین رفت. در سال 1957 در محوطه زمین مریخ یک شعله ابدی به پاس بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان سن پترزبورگ در تمام جنگ ها و انقلاب ها روشن شد.

چگونگی دسترسی به این مکان: زمین مریخ به وسیله ایستگاه مترو نوسکی پراسپکت (Nevsky ProspeKt) یا گوستینی دوور (Gostiny Dvor) در امتداد کانال گریبایدوف (Griboedov) به سمت کلیسای ناجی در خون قابل دسترسی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 987

به "زمین مریخ؛پارکی عجیب و تاریخی در سن پترزبورگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین مریخ؛پارکی عجیب و تاریخی در سن پترزبورگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید