رویکرد فرامولکولی و استفاده از لیزرهای کم توان متدهای جدید درمان سر درد

به گزارش پیامک خنده، رویکرد فرامولکولی و استفاده از لیزرهای کم توان را می توان از شیوه های جدید درمان سر درد دانست.

رویکرد فرامولکولی و استفاده از لیزرهای کم توان متدهای جدید درمان سر درد

به گزارش خبرنگاران، هومیوپاتی (Homeopathy) یا مشابه درمانی، روش درمانی خاصی است که در آن با ایجاد تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار یا به عبارتی دیگر سیستم عصبی و روانی یا سیستم ایمونولوژی، فرد را به سمت بهبودی سوق می دهند؛ به عبارت دیگر بیمار به وسیله تحریک قوای حیاتی و دفاعی خود، درمان می شود. در تعریفی دیگر هر دارویی بتواند در انسان سالم ایجاد علامت کند، می تواند همان علامت را در فرد بیمار درمان کند. هومیوپاتی به عنوان طب سنتی آلمان شناخته می شود و سازمان بهداشت جهانی به عنوان طب جایگزین و مکمل از آن نام می برد. طب جایگزین رشته هایی مثل طب سوزنی و هومیوپاتی هستند که می توانند در شرایطی جایگزین درمان های عادی و رایج شوند.

کامران جلالی، عضو انجمن هومیوتراپی در اولین کنفرانس درمان های نوین سر درد به تشریح رویکرد فرامولکولی در درمان بیماری ها از جمله سردرد پرداخت و گفت: تعریف سلامتی در طب کلاسیک، تعریفی جزء نگرانه است در حالی که درمان ایده آل با استفاده از روش های تلفیقی و خشکاندن ریشه درخت بیماریحاصل می شود.

وی با بیان اینکه طب رایج از شیمی مولکولی گرفته گردیده در حالی که پزشکی فرامولکولی برگرفته از شیمی فرامولکولی است، خاطر نشان کرد: عملکرد مولکول براساس عوامل اطراف از جمله امواج الکترومغناطیس مشخص می شود.

عضو انجمن هومیوتراپی انواع طب را کلاسیک، مکمل، جایگزین و تلفیقی برشمرد و تشریح کرد: رویکرد فرا مولکولی در درمان با تجویز مقدار مناسب داروهای هومیوپاتی انجام گردیده که جز روش های تلفیقی درمان به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی مبانی فلسفی یک طب تلفیقی به شمار می آید، تعریف سلامتی در طب کلاسیک را تعریف جزء نگرانه دانست و اظهار کرد: این در حالی است که بیماری ها را می توان به یک درخت توصیف کرد که ریشه های آن استعداد فرد برای ابتلا به بیماری هاست.

جلالی ادامه داد: رویکرد ما این بوده که هر متخصص شاخه ای را با تمام برگ ها از بین ببرد. این در حالی است که تنه یا به عبارتی استعداد بیماری باقی می ماند و با هر تنش فیزیکال یا سایکولوژیکال شاخه ای جدید به درخت بیماری اضافه می شود.

وی انواع اقدامات درمانی در علم طب را درمان علامتی (تجویز آنتی هیستامین به منظور توقف آبریزش بینی)، درمان تسکینی (از جمله درمان سردرد) و درمان کنترل گردیده (کنترل بیماری تا زمانی که ریشه آن شناخته و رفع شود) و در انتها درمان شفابخش مطرح نمود و گفت: این درمان آرمان درمانگرایی یا درمان ایده آل بوده و در آن استعداد فرد به تمام بیماری ها از بین می رود.

جلالی سپس به تشخیص فرآیند درمان بیماری به یاری رویکرد فرامولکولی پرداخت و گفت: در این روش ابتدا توضیح حال بیمار از جمله زمان بروز سردرد، محل آن، شرایط با عوامل بهترکننده و شرایط با عوامل بدتر کننده، کیفیت درد و ... سنجیده گردیده و پس از تجویز مقدار مناسب دارو اقدامات درمانی پس از تشخیص شروع خواهند شد. همچنین در این مرحله توان مناسب دارو و دوز مناسب آن مشخص گردیده و نیز توضیح حال بیمار پس از مصرف دارو مجددا گرفته خواهد شد.

درمان سردرد به یاری لیزرهای کم توان

غلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی نیز با حضور در این کنفرانس با بیان اینکه لیزرهای کم توان می توانند در درمان سردرد موثر باشند، به تعریف لیزر پرداخت و گفت: لیزر همان نور است و استفاده از آن در پزشکی به دوران یونان باستان برمی شود.

اسماعیلی جاوید با اشاره به اینکه پس از مطالعات دهه 90 استفاده از لیزرهای کم توان پا گرفته و آنها را با عنوان photobimodulation می شناسیم، تشریح کرد: برخی کاربردهای این لیزرها درمان ریزش موی مردانه و زخم های دهانی است.

وی در همین زمینه گفت: لیزر جزو امواج الکترومغناطیس بسیار ضعیف و فوتون ها همچون بسته هایی از انرژی هستند که چنانچه در توان های کم و نه به یکباره تابانده شوند و تاثیر حرارتی ایجاد نشود، در درمان موثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 62

به "رویکرد فرامولکولی و استفاده از لیزرهای کم توان متدهای جدید درمان سر درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد فرامولکولی و استفاده از لیزرهای کم توان متدهای جدید درمان سر درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید