روش اجرای سنگ نما از طریق چسب 2 جزیی

به گزارش پیامک خنده، رپرتاژ آگهی- نمای ساختمان نقش مهمی در شکل دهی به شهر دارد و بخشی از یک فضای شهری است که وظیفه معرفی ساختمان را بر عهده دارد. هر نوع نما با هر نوع مصالح ساختمانی و به هر قیمتی که ساخته گردد، علاوه بر زیبایی ظاهری، ایجاد ارتباط و آرامش بصری، باید بتواند آسایش، ایمنی و حفاظت ساکنین و شهروندان را تامین کند. برای این منظور، قطعات، اجزا و یراق آلات نما باید تحت تأثیر عوامل مختلف، بارها و جابجایی های نسبی وارد بر آن را تحمل نموده و پایداری خود را حفظ نمایند. بنابراین توجه به نوع و نحوه اجرای نما بسیار حائز اهمیت است. بنابراین ضوابط طراحی و اجرای نماهای مختلف تحت تأثیر بارهای وارده بر آن مانند بارهای لرزه ای، باد، ضربه و بعلاوه عوامل محیطی موثر بر دوام و پایداری نما باید رعایت گردد.

روش اجرای سنگ نما از طریق چسب 2 جزیی

با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی واقع شده است، باید در انتخاب مصالح نما دقت شود تا نما ساخته شود: اولاً در برابر عوامل جوی مقاوم باشد و ثانیا زیبایی لازم را داشته باشد. و بعلاوه با نماها هماهنگی دارد. برای نمای ساختمان می توان از مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک، انواع دانه های سنگی رنگی با چسب های مخصوص و … استفاده کرد.

در سال های اخیر به علت ترویج استفاده از اتصال خشک سنگ بجای تر؛ رقابت شدیدی بین فراوریکنندگان انواع چسب سنگ بوجود آمد. چراکه استفاده از چسب بجای ملات سیمانی ، سبب بهبود شرایط کار و افزایش ایمنی ساختمان شده و حوادث و خسارات احتمالی را به حداقل رسانده است .

در این میان یکی از بزرگ ترین کمپانی های فراوری کننده انواع چسب و رزین ، شرکت استرالیایی (Vivacity Engineering) ، تحت برند مگاپوکسی است . این شرکت با دسترسی به بهترین فرمول چسب و رزین ، گام مهمی درصنعت ساختمان برداشته و از این طریق پیروز به کسب جایگاهی ویژه در جهان کرده است . کمپانی مگاپوکسی به واسطه نمایندگی های فعال خود در بسیاری ازکشورهای اروپایی ، آسیایی ، خاورمیانه و آمریکا ؛ توانسته است محصولات خود را به سراسر جهان عرضه نماید .

مشابه داخلی این محصول پرکاربرد که از کیفیت بالایی برخوردار است چسب سنگ مگااستون ساخت شرکت الوان می باشد.

چسب سنگ مگا استون الوان دو جزئی بوده و با قدرت اتصال و چسبندگی بسیار بالا جهت اجرای نمای خشک و کاشت بولت بعلاوه چسباندن انواع مختلف سنگ های ساختمانی(پورسلن،گرانیت،تراورتن و سنگ مصنوعی) بر روی زیر ساختهای مختلف استفاده می شود. استفاده از این چسب به علت وزن مخصوص پایین و اندازه مصرف کم آن نسبت به ملاتهای سیمانی باعث سبک شدن وزن سازه می شود. این چسب در برابر مواد شیمیایی کاملا مقاوم می باشد. چسب مگا استون بر روی هر زیر ساخت مستحکمی از قبیل فریم فلزی، بتن و پلاستر ماسه و سیمان قابل اجرا است. خواص محصول مگا استون مطابق با استاندارد ASTM C881 تحت کنترل بوده و دارای تاییدیه از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی می باشد. ابتدا می بایست اجزای A و B را به نسبت وزنی یکسانی به خوبی با یکدیگر مخلوط نمود.

مزایای کار بردی سیستم اجرای نمای خشک با چسب مگااستون

1- عدم احتیاج به نازک کردن و شیارزدن در سنگ مصرفی نما و جلوگیری از ضایعات و پرت سنگ در اجرا و بعلاوه یاری به استحکام و ضخامت سنگ مصرفی نما. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و دیگر روش های خشک جهت نگهداری سنگ حتماً باید حداقل 4 میلی متر شیار در سنگ ایجاد شود.)

2- باتوجه به خاصیت الاستیسیته و خمیری شکل بودن محصول مگا استون می توان ناشاقولی سطح زیرساخت را از 3 الی 5 سانتی متر رفع نمود.

3- باتوجه به اینکه نحوه اتصال سنگ به زیرساخت ازطریق ایجاد پیوند مولکولی بین سنگ و زیرساخت می باشد، عملاً سنگ نما حتی دراثر ضربه شدید از روی بدنه ساختمان جدا نشده. دراین سیستم وزن هر سنگ بر روی خود می باشد. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و یا پیچ چنانچه به هر علتی سنگ از داخل کشوئی شکسته و یا رها شود، ازبدنه ساختمان جدا و به پائین می افتد).

4- سرعت اجرائی بسیار بالا؛ به نحوی که هر تیم اجرایی دونفره در این سیستم قابلیت اتصال واجرای حداقل 30 الی 45 مترمربع اجرای عملیات سنگ کاری را دارا می باشند.

(درصورتی که در سیستم های سنتی و دیگر روش های خشک حداکثر 10 الی 15 متر در روز می باشد).

5- کاهش چشم گیر و قابل توجه هزینه اجرائی دستمزد دراین سیستم به خصوص در متراژ های بالا بسیار قابل اهمیت می باشد. به نحوی که هزینه دستمزد دراین سیستم اجرائی کمتر از یک سوم هزینه دستمزد های مذکور می باشد.

6- اتصال مادام العمر سنگ و مقاومت سنگ در برابر ارتعاشات و زلزله،عدم افتادن سنگ از روی نما حتی در لرزش های سازه ای، مقاومت بالا در برابرانقباضات و انبساط طولی و عرضی در اثر حرارت و غیره.

7- تحمل شوک حرارتی 125 درجه سانتیگراد

8- عدم احتیاج به آهن کشی و یا فرم فلزی مازاد بر روی سازه و اسکلت ساختمان و عدم احتیاج به مصرف دوغاب و ملات خود علت محکمی بر اصل سبک سازی نما می باشد.

9- امکان اتصال انواع سنگ های ساختمانی از قبیل (گرانیت ، تراورتن و یا سرامیک های پورسلان سنگ های مصنوعی …….) و حتی سنگ های سایز بزرگ (اسلب) بصورت زیر سقفی.

چسب مگا استون مشابه داخلی چسب مگاپوکسی استرالیا با قیمتی بسیار مناسب تر و کیفیتی تضمین شده.

این ماده خمیری شکل با زمان کار 45 دقیقه و قدرت بالا جهت نصب انواع سنگ و اتصالات به کار می رود. چسب مگااستون دارای ساختاری دو جزئی و بر پایه اپوکسی می باشد. زمانی که این ماده خمیری شکل به صورت صحیح ، قوام یابد به ماده ای جامد تبدیل می شود که در برابر سایر مواد شیمیایی مقاوم بوده و به جهت استحکام بسیار بالایی که دارد ، یک پیوند شیمیایی همیشگی به وجود می آورد که با گذشت زمان دچار هیچگونه تغییر شیمیایی نمی شود . این چسب در عین انعطاف پذیری در مقابل فشار مقاوم بوده و همچنان استحکام خود را حفظ می کند.

برای اختلاط مناسب و یکنواخت، حداقل 3 دقیقه زمان مورد احتیاج می باشد. برای اینکار به اندازه لازم از هر جزء محصول را با یک کاردک جداگانه برداشته و آنها را با کاردک مجزای دیگری کاملا مخلوط و یکنواخت نمایید. توجه داشته باشید که پس از انجام عمل اختلاط، زمان کارکرد بهینه 10 الی 15 دقیقه می باشد. به عبارتی کاربر می بایست در مدت زمان حداکثر 15 دقیقه عمل لقمه گذاری و نصب و رگلاژ سنگ را به اتمام برساند. به اندازه کافی از چسب مخلوط شده را با کاردک برداشته و در فواصل مناسب و مساوی از هم به شکل لقمه های مخروطی روی سطح قرار می دهیم (در فریم های فلزی قسمتی از فلز که لقمه های چسب بر روی آن قرار می گیرند، باید با سنگ فرز ساییده و تمیز شود) در صورتی که سنگ مورد اتصال وزن کمی داشته و یا ابعاد آن کوچک باشد، حالت خمیری چسب توانایی نگهداری آن را تا رسیدن به سختی مناسب خواهد داشت. اما اگر وزن سنگ زیاد بوده و یا ابعاد آن بزرگ باشد، برای کنترل رگلاژ در طول زمان سخت شدن می بایست سنگ را با استفاده از ابزارهای فیزیکی یا چسب های فوری مهار نمود.

نماینده فروش چسب مگااستون با تضمین اصالت کالا فروشگاه اینترنتی کامیاب کلینیک می باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1904

به "روش اجرای سنگ نما از طریق چسب 2 جزیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش اجرای سنگ نما از طریق چسب 2 جزیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید