روسیه گوگل و فیس بوک را جریمه کرد

به گزارش پیامک خنده، دادگاهی در روسیه شرکتهای فناوری آمریکایی گوگل و فیس بوک را به علت کوتاهی در حذف محتوایی که از سوی مسکو غیرمجاز شناخته می شوند، به پرداخت جریمه محکوم کرد.با اوج گرفتن تنشها میان روسیه و غولهای فناوری غربی، مسکو چندی قبل دسترسی به شبکه اجتماعی آمریکایی توییتر را به علت عدم حذف محتوای ممنوع کند نموده بود. اکنون هم تهدید نموده است ترافیک گوگل را کند خواهد نمود.دادگاهی در روسیه روز سه شنبه گوگل را شش میلیون روبل (81600 دلار) بابت عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرد. این جریمه مدت کوتاهی پس از مهلت 24

روسیه گوگل و فیس بوک را جریمه کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

با اوج گرفتن تنشها میان روسیه و غولهای فناوری غربی، مسکو چندی قبل دسترسی به شبکه اجتماعی آمریکایی توییتر را به علت عدم حذف محتوای ممنوع کند نموده بود. اکنون هم تهدید نموده است ترافیک گوگل را کند خواهد نمود.

دادگاهی در روسیه روز سه شنبه گوگل را شش میلیون روبل (81600 دلار) بابت عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرد. این جریمه مدت کوتاهی پس از مهلت 24 ساعته دیده بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) به گوگل برای حذف ویدیوهای مروج خشونت، افراط گرایی و مواد مخدر صادر شد. روس کومنادزور خاطرنشان کرد به گوگل بیش از 26000 اخطار در مورد اطلاعات غیرقانونی ارسال نموده است. یوتیوب که متعلق به گوگل است در حذف حدود 5000 ویدیوی ممنوع کوتاهی نموده که 3500 ویدیو تبلیغ افراط گرایی هستند.

اسناد دادگاه مسکو نشان می دهد گوگل از روس کومنادزور به علت درخواست برای حذف محتوای غیرقانونی شکایت نموده است.

گوگل در گزارش شفافیت خود به تعداد درخواستهای دولتی که در مدت شش ماه دریافت نموده است، اشاره می نماید. این درخواستها از ادعای افترا تا ادعای نقض مقررات داخلی در محتوای به نمایش درآمده را دربرمی گیرند. با این حال قوانین مربوط به این مسائل در کشورها و منطقه ها مختلف فرق دارد و گوگل پیش از واکنش به درخواست حذف محتوا، به حکم دادگاه احتیاج دارد.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک هم مجموعا 26 میلیون روبل (353 هزار و 890 دلار) برای هشت مورد تخلف جریمه شد.

بر اساس خبر جداگانه دیگری، دیده بان ضد انحصارطلبی آلمان هم تحقیقاتی را از گوگل آلمان، گوگل ایرلند و آلفابت شرکت مادر آنها درباره سوءاستفاده از نفوذ بازارشان شروع نموده است و تحقیقاتش بر مدل کسب و کار گوگل که بر مبنای جمع آوری اطلاعات کاربران و ارائه تبلیغات هدفمند بر اساس آنهاست، متمرکز شده است. گوگل اعلام نموده که مردم از خدمات این شرکت استفاده می نمایند زیرا مفید هستند نه به خاطر این که مجبور هستند چنین کاری انجام دهند یا نمی توانند گزینه دیگری پیدا نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1690

به "روسیه گوگل و فیس بوک را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه گوگل و فیس بوک را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید