رنو 5 دوباره زنده می شود

به گزارش پیامک خنده، منابع آگاه می گویند که اولین خودروی مفهومی برقی که قرار است رونمایی شود از خودروی رنو4 الهام گرفته که بین سال های 1961 تا 1994 در کمپانی رنو تولید می شد و تغییرات آن بسیار جزئی است. رنو4 در زمان معرفی، یکی از نوآورانه ترین محصولات این شرکت بود.

رنو 5 دوباره زنده می شود

رنو 4

برای برقی شدن محصولات، رنو پرفروش ترین مدل های قدیمی از جمله لوکار (همان خودرویی که ایرانی ها با رنو5 می شناسند) را دوباره احیا می کند. رنو می خواهد سبد محصولات برقی خود را با دو خودرویی افزایش دهد که پرفروش ترین خودرو های این شرکت بوده اند و در نمایشگاهی که قرار است هفته آینده برگزار شود این خودرو ها را به نمایش خواهد گذاشت.

منابع آگاه می گویند که اولین خودروی مفهومی برقی که قرار است رونمایی شود از خودروی رنو4 الهام گرفته که بین سال های 1961 تا 1994 در کمپانی رنو تولید می شد و تغییرات آن بسیار جزئی است. رنو4 در زمان معرفی، یکی از نوآورانه ترین محصولات این شرکت بود.

رنو5

دومین خودروی برقی رنو با نگاه به گذشته هم از رنو5 الهام می گیرد، اما اینکه از کدام مدل آن الهام خواهد گرفت هنوز روشن نیست. رنو5 از سال 1972 به بازار معرفی شد، اولین نسل رنو5 در آمریکا با نام لوکار شناخته می شد.

جایگزین نسل اول، سوپر5 طراحی مارچلو گاندینی با نام سوپرسنک the Marcello Gandini-designed Super Cinq از سال 1984 تا سال 1996 تولید شد و به فروش رسید، اما به بازار آمریکا عرضه نشد و جزئیات طراحی آن با نسل اول تفاوت های زیادی نداشت. حالا طراحان با الهام از دو خودروی رنو4 و رنو5 می توانند خودرو های هاچبک مناسب کلان شهر ها ارائه کنند.

در رویداد نمایشگاهی پیش رو که از 14 ژانویه آغاز می شود، خودروی اسپورت آلپاین برقی هم به نمایش در خواهد آمد. هیچ جزئیات و اطلاعاتی هم تا به امروز منتشر نشده است.

منبع: فرادید
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1404

به "رنو 5 دوباره زنده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو 5 دوباره زنده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید