تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کوفنگان، تایلند

به گزارش پیامک خنده، جزیره کوفنگان در خلیج تایلند واقع شده و برترین مقصد برای سفری کم هزینه در جنوب شرق آسیا است. سفر گردشگر ها به این جزیره زیبا از دهه 1980 میلادی آغاز شد و به علت وجود جشن های ماه کامل، به مقصدی محبوب تبدیل شد. سواحل زیادی در این جزیره وجود دارد، اما اگر قصد سفر به اینجا را دارید، خود را برای انواع جشن ها آماده کنید. شما می توانید از شلوغی جزیره هادرین فرار نموده و به سواحل آرام شمالی و شرقی کوفنگان بروید.

تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کوفنگان، تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

هزینه های معمول

قیمت هاستل ها

در سال های اخیر هاستل های این جزیره بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شما می توانید با هزینه ای بین 150 تا 500 بات برای هر شب، خوابگاه اجاره کنید. بعلاوه هزینه اتاق های خصوصی 2 تخته از 675 بات آغاز شده و به 1200 بات هم می رسد.

هزینه هتل های مقرون به صرفه قیمت

در این جا تعداد زیادی مهمان خانه و بانگالو (خانه های ییلاقی مقرون به صرفه قیمت) وجود دارد که هزینه آن ها از 550 بات آغاز می گردد. برای بانگالوی لوکس باید تا 1685 بات برای هر شب پرداخت کنید. اتاق های مقرون به صرفه قیمت با کرایه 405 بات برای هر شب وجود دارد. در تعطیلات سال نو و جشن ماه کامل، قیمت ها 30 درصد افزایش می یابد. پس در صورتی که قصد سفر در این ایام را دارید، برای افزایش قیمت آماده باشید.

هزینه غذا

قیمت غذا های محلی بین 50 تا 60 بات است. یک وعده غذای تایلندی مورد علاقه دنیاگرد ها به خصوص در جزیره هادرین، نزدیک به 100 تا 170 بات است. قیمت غذا های غربی تا 230 بات می رسد.

هزینه حمل و نقل

کرایه سانگ تو (تاکسی طبقه ای) برای گردش در کل جزیره 120 بات و برای نقاط دور تر 170 بات است. معمولا کرایه توک توک ها (خودروی سه چرخه) ثابت است. پس برای تخفیف با راننده بحث نکنید. فقط در صورتی امکان تخفیف وجود دارد که افراد (مسافران) زیادی خواستار تخفیف باشند.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

کرایه اتاق مناسب

به عنوان یک راهنمای کلی برای کرایه اتاق در کنار ساحل، هرچه دورتر شوید به اتاق های ساکت تر و آرام تر خواهید رسید. اگر در نزدیکی جشن ماه کامل به این جا آمدید، سعی کنید برای یافتن مکانی مناسب حداقل 3 روز زودتر از جشن بیایید.

نوشیدنی مقرون به صرفه تهیه کنید

نوشیدنی های موجود در ساحل بسیار گران است. شما می توانید از فروشگاه های 7-ایلون (7-Eleven) نوشیدنی خود را تهیه نموده و با خود به ساحل بیاورید. هزینه یک نوشیدنی در این فروشگاه ها نزدیک به 25 بات است و در مقایسه با قیمت نوشیدنی های نزدیک ساحل (90 تا 100 بات) بسیار کم تر است.

مکان های تماشای جالب و تفریح های هیجان انگیز در کوفنگان

شنا در استخر طبیعی در کوه

در نزدیکی هادرین به سمت بان تای، اگر به سمت راست بروید، نشانه ای را خواهید دید که روی آن عبارت استخر طبیعی رودخانه بر روی سنگ نوشته شده است. در این جا است که به آبشاری خواهید رسید. اگرچه این آبشار کمی خارج از جهت اصلی قرار گرفته است، اما ارزش پیاده روی را دارد. بعلاوه در آن جا اقامت گاه ها و رستوران های کوچکی نیز وجود دارد.

به شنا بپردازید

در این جا تور های مختلفی برای شنا وجود دارد که معمولا از 11 صبح آغاز و تا 5 عصر ادامه دارد و شما را با قایق به محل مورد نظر می رسانند. این تور ها علاوه بر شنا شامل ناهار نیز می گردد که هزینه غذا بین 475 تا 675 بات است. در این تور ها با افراد زیادی نیز آشنا خواهید شد.

آفتاب بگیرید

سواحل زیبای کوفنگان، گنج واقعی این جزیره است. این جا برترین مکان برای گردش، آفتاب گرفتن و بازی با دوستانتان است. از آنجایی که جشن ماه کامل در جزیره هادرین برگزار می گردد، این جزیره نسبت به دیگر جزایر توسعه بیشتری یافته است. با وجود بیش از 30 ساحل در جزیره، شما می توانید هر محلی راکه بخواهید انتخاب کنید؛ از سواحل شلوغ گرفته تا ساکت و خلوت. ساحل تانگ نای پن (Thong Nai Pan) به علت وجود شن های سفید و آب های آرام، مورد علاقه من است.

یوگا انجام دهید

این جزیره خانه دو مدرسه یوگا است که شما می توانید در آن جا اوقاتی آرام داشته باشید. بسته به نوع خواسته شما، تمرین های یوگا از یک جلسه تا دوره های 6 ماهه وجود دارد که شما را به یک مربی یوگا تبدیل می نماید. برای یک جلسه تنها 300 بات پرداخت خواهید کرد، اما در صورت هدفمند بودن، هزینه 10 جلسه 2500 بات خواهد بود.

از جشن ماه کامل لذت ببرید

ماه کامل جشنی بزرگ با تفریح های مختلف است. هر قسمت از جزیره موزیک مخصوص خود را دارد. به همین علت در هرقدم موزیک متفاوتی می شنوید. ساحل پر از افرادی است که هرکدام به کاری مشغولند و خوش می گذرانند. هر ماه به وقت کامل شدن ماه، این جشن برگزار می گردد. در فصول پرگردشگر، تعداد شرکت نمایندگان در این جشن به 20،000 تا 30،000 نفر می رسد. در صورتی که این جشن را از دست دهید، جشن های دیگر همانند جشن ماه نیمه کامل، ماه سیاه و دیگر جشن ها وجود دارد. در این جا همواره جشن است.

کایاک اجاره کنید

در این جا مانند دیگر جزایر امکان اجاره کایاک (قایق مخصوص اسکیمو ها) و گردش روی آب وجود دارد. شما می توانید 1 ساعت پارو بزنید یا در تور های یک روزه قایق سواری شرکت کنید. کایاک ها تقریبا در همه سواحل یافت می گردد و کرایه آن ها بین 100 تا 150 بات برای هر ساعت است. ساحل وست از ووک تام تا کو ما برترین مکان برای کایاک سواری است.

موای تای (بوکس تایلندی) تماشا کنید و یاد بگیرید

موای تای به عنوان یک هنر رزمی، شهرتی دنیای دارد. موای تای ورزشی هیجان انگیز و با نظم و قاعده است. بعلاوه به عنوان هنر استفاده از 8 عضو نیز شناخته می گردد؛ چرا که مبمقرون به صرفه از دو مشت، دو زانو، دو آرنج و دو ساق پا در مبارزات استفاده می نمایند. شما می توانید در یکی از 3 ورزشگاه جزیره مبارزات را دنبال کنید یا در دوره های آموزش بوکس شرکت کنید. حتی می توانید در مبارزات شرکت نموده و کاپ قهرمانی موای تای را دریافت کنید. یک جلسه تمرین 300 بات است. در حالی که یک هفته تمرین نزدیک به 2000 بات خواهد شد.

آشپزی یاد بگیرید

غذای تایلندی یکی از برترین غذا ها در دنیا است و بسیاری از دنیاگرد ها تنها برای غذا خوردن به این کشور سفر می نمایند. پس چرا دریکی از کلاس های آشپزی در جزیره شرکت نمی کنید؟ بیشتر کلاس ها با بازدید از بازار محلی آغاز شده و به غذاهای خوشمزه ختم می گردد.

از معابد تماشا کنید

تایلند دارای معابد زیادی است که هر کدام به مذهبی خاص تعلق دارد. اگر هنوز نسبت به فرهنگ این کشور اطلاعاتی کسب ننموده اید، حتما از معابد تماشا کنید؛ چرا که پنجره زیبایی رو به مذهب این کشور است و بعلاوه می توانید عکس های زیبایی را ثبت کنید.

از آبشار ها تماشا کنید

کوفنگان دارای آبشار های فراوان است؛ اگرچه برخی از آن ها فصلی است و در برخی ماه های سال خشک می گردد. اگر در پی کمی پیاده روی هستید، حتما به این منطقه ها سری بزنید.

غواصی یاد بگیرید

این جزیره برترین مکان برای غواصی نیست، اما باز هم مواردی برای غواصی پیدا می گردد. در این جا سیل راک محلی معروف برای غواصی است. در این محل صخره ای آب را شکافته و مکان مناسبی برای غواصی به وجود آورده است. بعلاوه جزیره دارای دو مدرسه غواصی است که دوره های PADI را برای غواصی ارائه می دهد.

با فرهنگ تایلند عجین شوید

مرکز فرهنگی تایلند برگزار نماینده کلاس های مختلفی است که به شما یاری می نماید با سنت ها و زندگی مردم کوفنگان بیشتر آشنا شوید. در کلاس های آشپزی طرز تهیه پدتای را بیاموزید، در کلاس های زبان تایلندی شرکت کنید یا حالتی تازه از یوگا بیاموزید. در این جا موارد زیادی وجود دارد که شما براساس علاقه می توانید آن ها را انتخاب کنید.

از باغ گیاه شناسی تماشا کنید

باغ گیاه شناسی کوفنگان دارای بیش از 2000 نوع از گیاهان مختلف است. بیش از 200 نوع یاس آبی در این باغ وجود دارد. بعلاوه در دریاچه های آن ماهی کپور غول پیکر، ماهی های جنگجوی تایلندی و ماهی آبنوس وجود دارد. ورودی باغ 50 بات است.

یک سفر دریایی داشته یاشید

سفر های دریایی را می توانید از میان شرکت های مختلف انتخاب کنید. برترین تور ها شامل بازدید از آبشار های سدت و تونگ نای پن و ساحل باتل است. معمولا این سفر ها شامل ناهار نیز می گردد.

در جنگل ها به زیپ لاین بپردازید

اگر به ارتفاع علاقه مندید، به تور های زیپ لاینینگ (عبور از کابل های میان جنگل با استفاده از تجهیزات لازم) بپیوندید. در این جا امکان بالا رفتن تا 22 متر نیز وجود دارد! یک دور کامل 45 دقیقه طول می کشد و پس از اتمام کار می توانید نوشیدنی تهیه کنید.

منبع: nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1856

به "تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کوفنگان، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کوفنگان، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید