درج عنوانی عجیب در قبوض آب

به گزارش پیامک خنده، اخیراً در شبکه های اجتماعی مطلبی در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ می گردد که بعضی این مبلغ را چهار هزار تومان عنوان کردند.

درج عنوانی عجیب در قبوض آب

خبرگزاری دولت (ایرنا) در این خصوص شرح داد:

پیگیری ها از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نشان می دهد، مبلغ و ردیف آن فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد.

بر اساس پیگیری ها در ماده 72 قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف های معین از محل عایدیهای ذیل برحسب احتیاج تأمین و اختصاص دهد.

در بند ر تبصره یک ماده 72 قانون جوانی جمعیت افزوده: 100 درصد عایدی حاصل از افزایش هزار ریال (100 تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب به وسیله شرکت های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز گردد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد تا برای سال 1401 اجرایی گردد که مبلغ 100 تومان به ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگوهای مشخص شده مصرف دارند، بر اساس این قانون اخذ خواهد شد و هم کنون در قبض آب مشترکان پرمصرف درج شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2204

به "درج عنوانی عجیب در قبوض آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج عنوانی عجیب در قبوض آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید