خبرنگاران طرح های عمرانی شهر بیرجند با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد

به گزارش پیامک خنده، بیرجند - خبرنگاران - طرح های عمرانی شهر بیرجند به طور همزمان با حضور معاون وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

خبرنگاران طرح های عمرانی شهر بیرجند با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد

جهت دریافت خدمات سایبان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

آیین بهره برداری از فاز اول بوستان خطی نشاط، بهسازی خیابان جمهوری و احداث و بهسازی میادین شهر بیرجند عصر چهارشنبه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی و شهری در محل بوستان خطی نشاط برگزار گردید.

مهدی جمالی نژاد در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی و بازدید از پروژه های عمرانی در شهرستان های فردوس، سرایان و بیرجند، این بوستان را در مرکز استان افتتاح کرد.

بوستان خطی نشاط به مساحت 14.5 هکتار در دو طرف بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل میدان دانشگاه آزاد تا میدان شهید آوینی واقع شده و شهرداری بیرجند برای اجرای این پروژه 60 میلیارد ریال هزینه نموده است.

ایجاد مبلمان پارکی، پیست دوچرخه سواری، محوطه سازی، باند کندرو آسفالت، راستا پیاده روی، پیست اسکیت، زمین ورزش همگانی، فضای سبز مناسب و آب نمای موزیکال از جمله امکانات فراهم شده در این مجموعه است.

فاز اول بهسازی خیابان جمهوری بیرجند نیز به طول یک هزار و 60 متر و اعتبار 20 میلیارد ریال و احداث و بهسازی میادین طالقانی، توحید، الهیه، میدان سوم مدرس، مصطفی خمینی و شهید فهمیده با اعتبار بیش از 13 میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی احداث مخزن بتنی ذخیره آب فضای سبز شهرداری بیرجند با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی شروع شد.

این مخزن به حجم 500 هزار لیتر، بخشی از احتیاج آبی فضای سبز منطقه شمال شهر بیرجند را رفع خواهد نمود.

شهردار بیرجند در این آیین گفت: اعتبار مورد احتیاج برای احداث این مخزن ذخیره آب یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش بینی شده است.

محمدعلی جاوید اضافه نمود: 500 میلیون تومان از محل اعتبارات سفرهای شهرستانی استاندار و 700 میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

معاون عمران وزیر کشور امروز از پروژه تالار شهر بیرجند نیز بازدید کرد.

تالار عظیم از پروژه های شاخص شهر بیرجند است که سال 90 کلنگ زنی شد اما به دلیل کمبود اعتبار تا سال 97 فقط 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با پیگیری های استاندار و تزریق اعتبارات ویژه، جان دوباره گرفت.

این پروژه 7 هزار مترمربع زمین دارد و زیربنای آن 10 هزار مترمربع است که شامل 2 سالن 500 نفری است و یکی سالن موسیقی و دیگری سالن آمفی تئاتر و اجتماعات و بقیه فضاهای آموزشی است.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، تالار عظیم شهر بیرجند به زودی بهره برداری می گردد.

معاون وزیر کشور به همراه استاندار خراسان جنوبی با هدف آشنایی با محله فرزان و بافت تاریخی بیرجند و اطلاع از فرایند اجرای پروژه بازآفرینی شهری در این منطقه حضور یافت.

شهر بیرجند 164 هکتار بافت فرسوده دارد که بخش عمده آن در همین 2 محله واقع شده است.

هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری در این دو محله، بهسازی شرایط زندگی، تأمین امکانات رفاهی و توانمندسازی مردم بوده است.

همزمان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در این محدوده، فاز اول پروژه بهسازی خیابان جمهوری بیرجند به طول یک هزار و 60 متر نیز به بهره برداری رسید.

شهرداری بیرجند برای بهسازی این گذر اصلی که در محدوده بازار قدیمی شهر واقع شده 2 میلیارد تومان هزینه نموده است.

معاون عمران وزیر کشور به همراه استاندار خراسان جنوبی از طرح بازآفرینی شهری در شهرستان سرایان نیز بازدید کردند.

محله هدف طرح بازآفرینی شهر سرایان 48 هکتار است که 10 هکتار آن بافت تاریخی است.

بازدید از کاروانسرا، آب انبار و بازار تاریخی میثم از برنامه های پیش بینی شده برای حضور معاون وزیر کشور در بافت تاریخی سرایان بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای شرکت در نشست کاری شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرها و شهرستان ها به میزبانی شهرستان فردوس و همچنین بازدید و افتتاح چند طرح به خراسان جنوبی سفر کرد و صبح امروز (چهارشنبه) وارد شهرستان فردوس شد.

تفاهم نامه یاری به تقویت توان خدماتی و عمرانی شهرداری های خراسان جنوبی نیز بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور امضا شد.

استان مرزی خراسان جنوبی با جمعیت حدود 800 هزار نفر، 11 شهرستان، 30 شهر و هزار و 750 روستا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 953

به "خبرنگاران طرح های عمرانی شهر بیرجند با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح های عمرانی شهر بیرجند با حضور معاون وزیر کشور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید