خبرنگاران تصادف در جاده یاسوج به شیراز یک کشته و 7 زخمی برجا گذاشت

به گزارش پیامک خنده، یاسوج- خبرنگاران- رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد 2 دستگاه خودروی پراید و سمند در جاده یاسوج به شیراز در حوالی روستای پریکدان یک کشته و هفت زخمی بر جا گذاشت.

خبرنگاران تصادف در جاده یاسوج به شیراز یک کشته و 7 زخمی برجا گذاشت

محسن جلیل آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تصادف ساعت 21 آدینه شب در تماس با مرکز اورژانس 115 استان مبنی بر برخورد دو دستگاه خودرو سواری پراید و سمند در محور مواصلاتی یاسوج به سمت شیراز روستای پریکدان رخ داد.

وی اضافه کرد: بلافاصله 4 دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه که سبب کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 7 نفر شد اعزام شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: هر 7 نفر مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه و حمایت های پزشکی توسط تکنسین های اورژانس 115، به بیمارستان شهید بهشتی در شهر یاسوج انتقال داده شدند.

آنالیز های پلیس استان نشان می دهد شاید تنها کمتر از 5 درصد سهم تقصیر در حوزه راهداری استان بوده است زیرا تمامی تمهیدات ایمنی لازماندیشیده شده است و تخطی از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز از دلایل عمده تصادفات سال جاری بوده است.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1341

به "خبرنگاران تصادف در جاده یاسوج به شیراز یک کشته و 7 زخمی برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصادف در جاده یاسوج به شیراز یک کشته و 7 زخمی برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید