حمام تاریخی حسن آباد میبد بازسازی می گردد

به گزارش پیامک خنده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد از بازسازی و بازسازی حمام تاریخی حسن آباد اطلاع داد.

حمام تاریخی حسن آباد میبد بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، رسول مشتاقیان روز چهارشنبه 22 مردادماه اضافه نمود: قسمت های تخریب شده حمام تاریخی حسن آباد میبد که دومین حمام سنتی این شهرستان است، به صورت عین به عین بازسازی می شود.

او اضافه نمود: ارتباط منطقی بین قسمت های جدیدساز با بنای اصلی و دسترسی مناسب به حمام در عملیات مرمتی برایمان مهم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد با بیان اینکه حمام حسن آباد در گذشته با دو مخزن مجزا مورد استفاده اقلیت های زرتشتی و مسلمانان بوده است، اظهار کرد: قدمت این حمام ارزشمند و تاریخی به دوران قاجار باز می شود که شامل مجموعه حمام های کوچک و عظیم و آب انبار است.

او اضافه نمود: این حمام در فضایی به وسعت 350 مترمربع با امکانات جدید مانند سونا، جکوزی، استخر و حمام شنی در دست احیا است.

حمام تاریخی حسن آباد که در کوچه باران منطقه حسن آباد میبد واقع شده و با شماره 21712 در تاریخ هفتم اسفند سال 1386 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1028

به "حمام تاریخی حسن آباد میبد بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی حسن آباد میبد بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید