تحرکات کنگره برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در بصره عراق

به گزارش پیامک خنده، سنای آمریکا در لایحه بودجه سال آینده وزارت خارجه این کشور دولت را ملزم نموده است که شرایط را برای بازگشایی کنسولگری در شهر بصره عراق فراهم کند.

تحرکات کنگره برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در بصره عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سال پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا به بهانه وجود تهدید از جانب نیروهای همسو با ایران فعالیت کنسولگری خود در شهر بصره عراق را متوقف کرد، سنای آمریکا در لایحه بودجه سال آینده وزارت خارجه این کشور دولت را ملزم نموده است تا شرایط را برای بازگشت دیپلمات های آمریکایی به بصره فراهم کند.

به نوشته پایگاه المانیتور، در لایحه بودجه سنا که روز چهارشنبه منتشر شد، دولت آمریکا به احیای تملک این ساختمان و گزارش دهی به کنگره در خصوص شرایط و هزینه های لازم برای بازگشایی کنسولگری مکلف شده است. در این گزارش باید در خصوص گزینه های حفظ حضور دیپلماتیک [در بصره] تا زمان بازگشایی رسمی کنسولگری هم شرح داده گردد.

سال گذشته دولت آمریکا با بیان این ادعا که ساختمان کنسولگری واقع در محوطه فرودگاه بصره هدف حمله راکتی قرار گرفته، گفت به صورت موقت فعالیت این مجموعه را متوقف می نماید. از آن موقع، این ساختمان همچنان تعطیل است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این مورد به المانیتور گفته است: ما همچنان به مشارکت با عراقی ها در استان های جنوبی و سرتاسر این کشور با هدف پیشبرد منافع مشترک، متعهد هستیم. آن تصمیم بر اساس ارزیابی کلی ما در خصوص وضعیت امنیتی کلی و وضعیت نواحی حول بصره اتخاذ شد.

طرح احیای حضور در بصره، بخشی از کوشش گسترده تر کنگره و دولت آمریکا برای افزایش نفوذ این کشور در عراق و کاستن از نفوذ ایران در این کشور است.

دولت آمریکا در لایحه بودجه جدید وزارت خارجه، 166 میلیون دلار برای طرح موسوم به یاری عراق درخواست نموده است. با این وجود، در لایحه پیشنهادی سنا، مجموعا 453.6 میلیون دلار برای یاری به عراق در سال 2020 میلادی در نظر گرفته شده است. دولت مکلف است در خصوص نحوه هزینه کرد این رقم در عراق، به کنگره گزارش دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 398

به "تحرکات کنگره برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در بصره عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات کنگره برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در بصره عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید