تور ترکیه ارزان: برترین زمان سفر به کوتاهیه؛ شهری در کرانه رود پرسوک در ترکیه

به گزارش پیامک خنده، کوتاهیه شهری تاریخی در غرب کشور ترکیه، یکی از مقاصد کمتر شناخته شده گردشگری در میان انواع تور ترکیه است. اما برترین زمان سفر به این شهر چه زمانی است؟

تور ترکیه ارزان: برترین زمان سفر به کوتاهیه؛ شهری در کرانه رود پرسوک در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کوتاهیه، نام شهری در یک استان کوچک به همین نام در میان ییلاقات کوهستانی ترکیه است. این شهر زیبا و تاریخی پیرامون دیوارهای یک دژ تحسین برانگیز بر فراز تپه شکل گرفته است. قدمت کوتاهیه به قرن سیزدهم قبل از میلاد مسیح، در دوره هیتی ها بازمی گردد. فرش های یاخچی بیدر (Yagcibedir Carpets) و سفال های کوتاهیه از صنایع دستی این منطقه هستند که در تمام کشور می توانید آن ها را پیدا کنید. ظرف های سفالی کوتاهیه به خاطر رنگ آبی کبالتی و سفید شیری در زمینه خود مشهور هستند.

کوتاهیه با اقلیم مدیترانه ای تابستانی گرم و آب و هوایی نسبتا دلپذیر، میزبان زمستان هایی خنک و تابستان هایی خشک و گرم است. بارش باران معمولا در طول بهار و پاییز رخ می دهد و در دیگر مواقع سال به صورت پراکنده است.

برترین زمان سفر به کوتاهیه، در فصل بهار و تابستان است که با دمایی معتدل و اندازه بارش میانه، فضایی دلچسب برای سفر شما فراهم می نماید. کوتاهیه جزو شهرهایی است که انتظار می رود بیشترین اثر گرمایش جهانی را در ترکیه به خود ببیند.

خانه های خارق العاده چوبی و گچی کوتاهیه از جاذبه های این شهر به شمار می فرایند. از دیگر دیدنی های کوتاهیه که به هیچ وجه نباید آن ها را از دست بدهید، می توان به خانه مجارستانی (خانه موزه کوسوت) و ساختمان های خیابان یارمین (Germian Street) اشاره نمود. کوتاهیه به خاطر چشمه های آبگرم نیز مشهور است. در کوهستان مورات، چندین کمپ وجود دارد که با آبتنی در چشمه های آبگرم آن می توانید از یک چشم انداز فوق العاده لذت ببرید.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس آب و هوا، فصل بهار و تابستان از 30 آوریل تا 14 اکتبر (10 اردیبشهت تا 20 مهر) است.

دمای میانگین در کوتاهیه در زمان های مختلف سال به شدت متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال احتمال دارد. کوتاهیه در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره 37 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه ژوئیه، اوت و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) با دمای میانگین 31.8 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 16.2 درجه سانتی گراد در شب ها است.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در اندازه رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم، به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می گردد) یعنی ژوئیه، اوت و نوامبر به کوتاهیه بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) است.

چه زمانی می توانید با بارش برف در کوتاهیه روبه رو شوید؟

گزارش ها هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه به خصوص در اواخر ماه (اوایل بهمن) بسیار بالا است. برترین زمان اسکی در کوتاهیه، اواسط فوریه (اواخر بهمن) است.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس رطوبت و وزش باد

کوتاهیه دارای ماه های مرطوب بسیار و ماه های کمی خشک است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 34.7 درصد، ماه ژوئیه و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 72.3 درصد، ژانویه است.

وزش باد در کوتاهیه، معمولا بسیار آرام است. پربادترین ماه های سال، ژوئیه و سپس آوریل و مارس است. باد ماه ژوئیه با سرعت 6.3 کیلومتر بر ساعت، یک هوای سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در کوتاهیه در اواسط ژوئیه، 11.1 کیلومتر بر ساعت است که یک نسیم سبک به شمار می آید.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری کوتاهیه، می و سپس ژوئن و ژوئیه هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر میزان خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری کوتاهیه، اکتبر است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به کوتاهیه بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی تقریبا سرد می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 9.7 تا 24.2 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می گردد. بارش باران با میانه 5 تا 6 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در کوتاهیه است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا اوت (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با 1 تا 5 روز بارش موثر در ماه، کمترین اندازه بارش در سال را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا اوت، دومین زمان شلوغ گردشگری کوتاهیه هستند؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 11.8 تا 27.8 درجه سانتی گراد است که با توجه به اندازه رطوبت و وزش باد، به شما احساس خوبی القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 4 تا 5 روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری کوتاهیه است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 4.1 تا 10.2 درجه سانتی گراد در کوتاهیه بسیار سرد است. به صورت میانگین 5 تا 6 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری کوتاهیه است.

کوتاهیه؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه1.97.4
فوریه3.85.3
مارس7.84.6
آوریل12.14.8
می17.56.1
ژوئن21.45.8
ژوئیه24.70.8
اوت24.51.8
سپتامبر19.83.8
اکتبر13.65.1
نوامبر8.74.1
دسامبر3.86.4

چه زمانی به کوتاهیه برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگین
ژانویه2-5.4
فوریه1.3-8.1
مارس1.312.3
آوریل4.416.7
می8.822.5
ژوئن12.426.2
ژوئیه15.129.6
اوت15.230.1
سپتامبر11.125.6
اکتبر6.919.1
نوامبر2.813.6
دسامبر0.4-7.4
منبع: کجارو / championtraveler.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1943

به "تور ترکیه ارزان: برترین زمان سفر به کوتاهیه؛ شهری در کرانه رود پرسوک در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: برترین زمان سفر به کوتاهیه؛ شهری در کرانه رود پرسوک در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید