تور ارزان اروپا: برترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت اول)

به گزارش پیامک خنده، یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های جشن کریسمس، بازارهای مخصوص کریسمس هستند که در شهرهای مختلف برگزار می شوند. در ادامه با تعدادی از برترین بازارهای کریسمس در اروپا آشنا می شویم.

تور ارزان اروپا: برترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت اول)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بازار کریسمس، یک بازار خیابانی است که در روزهای برگزاری جشن کریسمس برپا می شود. خاستگاه این بازارها کشور آلمان است، اما امروزه در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان برگزار می شود.

بازارهای کریسمس علاوه بر این که جایی برای خرید هدایا، شیرینی ها و ملزومات جشن کریسمس هستند، به یک کارناوال و جشنواره پرشور و هیجان شباهت دارند. موسیقی زنده، غذاهای خیابانی و لذیذ، انواع نمایش ها و... بخشی از این بازارهای دیدنی هستند که فرهنگ یک منطقه را منعکس می نمایند و آن ها را به یکی از جاذبه های گردشگری هم تبدیل نموده اند.

در ادامه با تعدادی از برترین بازارهای کریسمس در اروپا آشنا می شویم.

اینسبروک (Innsbruck)

تاریخ برگزاری: 15 نوامبر 2016 تا 6 ژانویه 2017

اینسبروک یکی از شهرهای کشور اتریش است که در دره این در کوه های آلپ واقع شده است. در این شهر چندین بازار کریسمس برپا می شود که یکی از برترین و دیدنی ترین آن ها بازاری است که در بخش قدیمی شهر در میان خانه های قرون وسطایی، برپا می شود. غرفه های این بازار، پر از نان های زنجبیلی، اسباب بازی های چوبی و وسایل تزیینی دست ساز هستند. هنگام غروب، نوازندگان خیابانی هم آهنگ های زیبایی می نوازند و به جذابیت این بازار می افزایند. پس از سر زدن به بازارهای کریسمس این شهر می توانید خود را به بالای کوه Hafelekar برسانید و چشم انداز زیبایی از شهر چشمک زن و قله های برفی را دیدن کنید.

وین

تاریخ برگزاری: 12 نوامبر تا 24 دسامبر

وین مرکز کشور اتریش در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود 7 میلیون گردشگر از آن بازدید می نمایند. سنت برگزاری بازار کریسمس در وین به قرن سیزدهم میلادی برمی شود. حالا این شهر 10 بازار کریسمس با بیش از 150 غرفه دارد که میدان Rathausplatz را می پوشانند و درست روبه روی ساختمان زیبای City Hall که معماری نئوگوتیک دارد، برپا می شوند.

خانه های مینیاتوری چوبی، عروسک، نان های زنجبیلی با شکل های متنوع، کلاه پشمی و لباس های چرمی در این بازار به فروش می رسند. در بازار Spittelberg می توانید انواع صنایع دستی از جمله شیشه های دست ساز، ظروف نقره و اشیای سرامیکی بخرید. چرخ و فلک سواری و گشت و گذار در Rathauspark را از دست ندهید. از بالای چرخ و فلک، چشم انداز بازارهای رنگارنگ و درختان تزیین شده، بسیار زیبا است.

لیل

لیل از شهرهای شمالی فرانسه است که در بستر رودخانه دئول شکل گرفته است و در مرز فرانسه و بلژیک واقع شده است. بازار لیل، یکی از برترین بازارهای کریسمس برای علاقه مندان به غذاها و شیرینی های مختلف است. در اطراف Place Rihour می توانید غرفه های مختلف مرتبط با کریسمس و تزیینات آن را پیدا کنید، اما اگر به جهانل هدیه های خاص و شیک هستید می توانید به بوتیک های اطراف بازار هم سر بزنید.

استراسبورگ

تاریخ برگزاری: 25 نوامبر تا 31 دسامبر

استراسبورگ، هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه آلزاس است. این شهر در تمام طول سال، جذابیت تاریخی و سنتی خود را دارد، اما در روزهای آخر سال و جشن کریسمس، شور و هیجان خاصی در شهر وجود دارد. خانه ها با قلب های قرمز و سفید، تزییناتی به شکل ستاره و فرشته، آویزهایی به شکل دانه های برف تزیین می شوند و درختان کریسمس و هزاران لامپ رنگی، کوچه ها و خیابان های سنگ فرش شده شهر را جلوه دیگری می بخشند.

قدمت بازار کریسمس این شهر که Christkindelsmarik نامیده می شود به سال 1570 برمی شود. این بازار در واقع قدیمی ترین بازار کریسمس در کشور فرانسه است. از یازده بازار مختلف و موضوعی این منطقه بازدید کنید. از قلم نیاندازید که بیسکوییت های Bredele را امتحان کنید که مخصوص همین منطقه هستند. این بیسکوییت ها با شکل ها و طعم های مختلف از جمله فندقی، گردویی، پرتقالی، دارچینی، نارگیلی و... تهیه می شوند.

هامبورگ

تاریخ برگزاری 21 نوامبر تا 23 دسامبر

بازارهای کریسمس هامبورگ تنوع زیادی دارند. در این بندر تاریخی، 15 بازار مختلف برای سلیقه های متفاوت وجود دارد. در این بازارها غرفه های مختلف به عرضه انواع شرینی جات، کیک و شکلات و صنایع دستی گوناگون از جمله تزیینات درخت کریسمس، محصولات چرمی و زیورآلات و ظروف نقره می پردازند. بچه ها هم می توانند در Spielzeuggasse یا خیابان اسباب بازی، بازی نمایند و انواع بازی های مختلف از سراسر جهان را خریداری نمایند. بازار Jungfernstieg بیشتر روی غذا و هدایای کوچک تمرکز دارد. کسانی که منطقه ها شلوغ را دوست ندارند، معمولا بازار کوچک تر Fleetinsel را انتخاب می نمایند که در کنار آب واقع شده است. چشم انداز قایق های قدیمی روی آب با چراغ های رنگارنگ چشمک زن یکی از دیدنی ترین منظره ها شهر است.

اشتوتگارت

تاریخ برگزاری: 23 نوامبر تا 23 دسامبر

یکی از مشهورترین بازارهای کریسمس در آلمان، بازار اشتوتگارت است که تاریخ آغاز آن به سال 1692 برمی شود. در بخش تاریخی این شهر که ورود ماشین به آن ممنوع است، روزهای آخر سال، حال و هوای دیگری جاری است. نزدیک به 300 غرفه در کنار خیابان های سنگ فرش برپا می شوند که با وسایل تزیینی زیبا، لامپ ها و ریسه های رنگی و سایر لوازم تزیینی کریسمس به زیبایی آراسته شده اند و برای داشتن برترین تزیینات، با هم رقابت می نمایند. در این بازار انواع صنایع دستی، جوراب های نمدی، کلاه های بافتنی و... به فروش می رسند.

ورمس (Worms)

تاریخ برگزاری: 21 نوامبر تا 23 دسامبر

این شهر که گاهی با عنوان قدیمی ترین شهر آلمان هم شناخته می شود، یک شهر کوچک و بسیار زیبا است که در روزهای پایانی سال و جشن کریسمس، زیباتر از همواره در دل شب های زمستانی، می درخشد. بازار کریسمس این شهر هم حال و هوای خاصی دارد. بیش از 50 غرفه با ریسه های رنگارنگ تزیین می شوند. اسکیت بازان مهارت خود را در پیست موقتی اطراف بازار به نمایش می گذارند. شهر ورمس در ساحل رودخانه راین واقع شده است.

کلن (Cologne)

تاریخ برگزاری: 21 نوامبر تا 23 دسامبر

شهر کلن، 7 بازار کریسمس دارد. اگر در پی دانتل های دستبافت، شمع و تزیینات درخت کریسمس می شد، به بازارهای Cathedral و Alter Markt سر بزنید. دهکده دیدنی و زیبای St Nick برترین جا برای خرید اسباب بازی های چوبی است. بازار محبوب اهالی شهر، بازار Neumarkts Angel است که در آن می توانید برترین کیک های میوه ای (اشتولن) را بخرید. در سایر بازارها هم کالاهای دیگری چون انواع هدیه ها، صنایع دستی، زیورآلات و... به فروش می رسد.

کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان است و رود راین از میان آن می گذرد. کلن با بیش از 2000 سال قدمت، یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1913

به "تور ارزان اروپا: برترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: برترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید