برج آسیب دیده در بنای چهاربرج یزدان آباد زرند مرمت می گردد

به گزارش پیامک خنده، معاون میراث فرهنگی کرمان گفت: به زودی عملیات استحکام بخشی و مرمت برج آسیب دیده در بنای تاریخی چهاربرج یزدان آباد شهرستان زرند انجام می گیرد.

برج آسیب دیده در بنای چهاربرج یزدان آباد زرند مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی اظهار کرد: بنای تاریخی چهار برج یزدان آباد یک عمارت تاریخی خشت و گلی متعلق به دوره قاجاریه است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او بابیان اینکه این بنا با یک پلان حیاط مرکزی و چهار برج در چهارگوشه آن یکی از زیباترین خانه های اعیانی منطقه یزدان آباد است، اضافه کرد: متأسفانه در چند روز اخیر به دلیل سهل انگاری مالک بنا و ترکیدگی لوله آب موجود در بنادر یکی از برج های چهارگانه دچار نشت شدید و موجب انحراف برج شده است.

معاون میراث فرهنگی کرمان توضیح داد: به دنبال این اتفاق، بلافاصله با اعزام تیمی از کارشناسان اداره کل به همراهی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان طرح مرمت حفاظتی برطرف خطر به مسئولان محلی و شهرداری یزدان شهر ابلاغ و عملیات شمع گذاری و برطرف خطر شروع شد.

او با بیان اینکه مذاکراتی با مالک بنا به منظور ترغیب او به سرمایه گذاری برای مرمت و احیا این عمارت صورت پذیرفت، اظهار داشت: هم زمان نیز کار مطالعاتی برای مرمت بخش آسیب دیده شروع و به زودی با نهایی شدن طرح مرمت آن، عملیات استحکام بخشی و مرمت برج آسیب دیده نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 846

به "برج آسیب دیده در بنای چهاربرج یزدان آباد زرند مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج آسیب دیده در بنای چهاربرج یزدان آباد زرند مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید