با برترین خودروهای شش چرخ دنیا آشنا شوید ، عکس

به گزارش پیامک خنده، خودروهای ویژه و عجیب وغریب همواره جزئی از برنامه های خودروسازان و تیونرهای بزرگ بوده است. از جمله این موارد خاص و عجیب می توان به خودروهای شش چرخ اشاره نمود.

با برترین خودروهای شش چرخ دنیا آشنا شوید ، عکس

امیرمسعود عابدین- خودروهای شش چرخ یا سه محور همواره یکی از مجذوب کننده ترین ژانرهای خودروسازی به حساب آمده اند. در این مقاله قصد داریم به آنالیز برترین خودروهای شش چرخ دنیا بپردازیم.

5. هنسی Velociraptor 6x6

هنسی Velociraptor 6x6 برای چندین نسل عرضه شده و هواداران خود را به وجد می آورد. مدل فعلی، 558 اسب بخار قدرت را از پیشرانه EcoBoost V-6 توئین توربوی خود به دست می آورد.

4. تویوتا هایلوکس آرکتیک تراک AT44 6x6

فلسفه پشت تویوتا هایلوکس AT44 6x6 از Arctic Trucks برآمده است که برای مقابله با بدترین شرایط طراحی شده و با تقسیم و پخش وزن در هنگام حرکت روی موانع حساس مانند یخ های قطبی، رانندگی مطمئنی را فراهم می آورد. AT44 که در ایسلند ساخته شده، تنها وسیله نقلیه موجود در این فهرست است که با رادار سفارشی نفوذ در زمین عرضه می گردد که احتمالاً جالب ترین قابلیتی است که می توان سفارشی سازی کرد.

3. لندروور دیفندر Flying Hunstman

لندروور دیفندر فلایینگ هانتسمن احتمالاً تنها نمونه ای است که شش چرخ شدن را با هدف اصلی افزایش ظرفیت سرنشینان انتخاب نموده است. این خودروی فوق العاده خاص 9 سرنشین را در خود جای می دهد.

2. لوکو هاوک (Loco Hauk)

در نگاه اول، این خودرو شبیه جیپ رانگلری به نظر می رسد که برای آثار سینمایی آخرالزمانی تیونینگ شده باشد. لوکو هاوک تنها وسیله نقلیه شش چرخ با موتور بخار در دنیا است. واقعیت جالب این است که اگرچه موتور بخار نفت سوز آن تنها 140 اسب بخار قدرت فراوری می نماید، اما با گشتاور 3390 نیوتون متری آن را جبران می نماید.

1. مرسدس بنز G63 AMG 6x6

زمانی که مرسدس G63 AMG 6x6 برای اولین بار در اوایل دهه 2010 معرفی گردید، به دنیای خودروهای شش چرخ هیجان زیادی تزریق کرد. 6x6 با داشتن همان پیشرانه V-8 توئین توربوی G63 استاندارد، قابلیت استثنایی آفرودی خود را به لطف گنجاندن محورهای پورتال و پنج قفل دیفرانسیل ارائه می دهد. تقریباً 100 دستگاه از این هیولا ساخته شد و در حال حاضر بیش از 1 میلیون دلار در بازار دست دوم معامله می گردد.

منبع: motortrend

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2275

به "با برترین خودروهای شش چرخ دنیا آشنا شوید ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین خودروهای شش چرخ دنیا آشنا شوید ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید