آغاز فرایند خروج مسافرین نوروزی از گیلان

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/گیلان دبیر ستاد اطلاع رسانی کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان گفت: تا امروز، پنجم فروردین ماه و همزمان با پنجمین روز از آغاز سفرهای نوروزی 2 میلیون و 400 هزار مسافر وارد و تعداد 2 میلیون 200 هزار مسافر نیز از استان گیلان خارج شدند.

آغاز فرایند خروج مسافرین نوروزی از گیلان

مسعود حلاج پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش و آمارهای اداره کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه زمانی 27 اسفند 1399 الی 5 فروردین ماه جاری، تعداد 503 هزار و 637 دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه زمانی تعداد 371 هزار و 773 دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به آغاز فرایند خروج مسافرین نوروزی از استان گیلان اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد مسافرین ورودی به استان گیلان در بازه زمانی اعلام شده 2 میلیون 473 هزار و 868 مسافر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده و در این بازه زمانی تعداد 2 میلیون و 246 هزار و 770 مسافر نیز در این مدت از استان گیلان خارج شده اند که با توجه به پایان تعطیلات شاهد خروج بیشتر مسافرین نوروزی از استان گیلان هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین شرایط شهرستان های استان گیلان طبق اعلام وزارت بهداشت، تمامی شهرستان های استان گیلان به استثنای شهرستان املش که با رنگ آبی مشخص شده است، به مانند روزهای گذشته به رنگ زرد اعلام شده اند.

حلاج پور گفت: در ایام تعطیلات نوروز و بر اساس هماهنگی های اجرا شده، تیم های نظارتی سیار ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی، با حضور مستمر و انجام 2137 مورد نظارت میدانی در تاسیسات اقامتی و گردشگری سطح استان گیلان، نظارت دقیقی بر فرایند اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی بعمل آوردند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان گیلان در طول روزهای گذشته با استناد به آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، شرایط با ثباتی را از لحاظ بستری مبتلایان به بیماری کووید-19 تجربه کرده است، نظارت های تیم های کارشناسی ستاد اجرایی خدمات سفر تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت تا با رعایت دقیق موارد بهداشتی توسط مسافرین و شهفرایندان، شاهد تداوم این فرایند مثبت در آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1516

به "آغاز فرایند خروج مسافرین نوروزی از گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فرایند خروج مسافرین نوروزی از گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید