شروع رزرو اتاق های مجلل اولین هتل فضایی

به گزارش پیامک خنده، هم اکنون می توانید در اولین هتل لوکس و مجلل فضایی، اتاق رزرو کنید، ولی باید هزینه زیادی برای آن بپردازید. برای آشنایی بیشتر با این هتل عجیب، در این مقاله با ما بخوانید.

شروع رزرو اتاق های مجلل اولین هتل فضایی

اولین هتل مجلل فضایی با چشم اندازی از کره زمین، هم اکنون، در حال رزرو گرفتن است؛ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چقدر هزینه برای این کار ضروری است.

گردشگران فضایی سال ها است که منتظر سفر رویایی خود به دور سیاره کوچک و آبی مان هستند. هم اکنون، تحقق این رویا به واقعیت، نزدیک شده است. پنج شنبه، در طول کنفرانس اسپیس 2.0 سامیت (Space 2.0 Summit) در سن خوزه، کالیفرنیا، اوریون اسپن (Orion Span)، هتل فضایی خود، ایستگاه آرورا را معرفی و به صورت رسمی اظهار داشت که علاقه مندان هم اکنون می توانند رزرو خود را انجام دهند.

در حالی که این خبر به نظر فوق العاده و در عین حال، دیوانگی محض به نظر می آید، اوریون اسپن، تنها شرکتی نیست که در یک هتل فضایی کار می نماید. اوایل سال جاری، شرکت عملیات فضایی بیگلو (Bigelow Space Operations) که متعلق به بیلیونر مشهور، رابرت بیگلو است، اظهار داشت که نقشه هایی برای راه اندازی یک هتل فضایی قابل باد شدن با هوا در سال 2021 دارد.

ایستگاه فضایی مادولار پیشنهاد شده به وسیله اوریون اسپن، می تواند در یک زمان، میزبان شش نفر باشد که دو نفر از آن ها، جزو کارمندان هتل هستند. در ایستگاه فضایی، مهمانان می توانند از تجربه فضانوردی در سفری 12 روزه و پرواز در 322 کیلومتری بالای سطح زمین در مدار نزدیک زمین (Low Earth Orbit)، لذت ببرند. مهمانان جاذبه صفر را تجربه می نمایند، شفق قطبی جنوبی و شمالی زمین را می بینند و در آزمایشات تحقیقاتی چون رشد مواد غذایی در مدار فضایی، شرکت می نمایند.

این هتل هر 90 دقیقه به دور زمین می چرخد و چشم انداز 16 طلوع و غروب خورشید را در طول 24 ساعت یا یک روز، در اختیار مهمانان قرار می دهد.

البته، رزرو برای تجربه ای که یک بار آن برای یک عمر کافی خواهد بود، ارزان نخواهد بود. رزرو در هتل آرورا، از 9.5 میلیون دلار (48 میلیارد تومان) به ازای هر نفر شروع می گردد و هم اکنون کمپانی، بیعانه قابل برگشت 80 هزار دلاری (400 میلیون تومان) را برای قرار گرفتن در فهرست انتظار از مهمانان، دریافت می نماید.

در زمان نزدیک به افتتاح ایستگاه، کمپانی با مهمانان در فهرست انتظار، تماس خواهد گرفت تا برای تاریخ های بالقوه، صحبت کند. طبق برنامه ریزی، ایستگاه فضایی آرورا در اواخر سال 2021 افتتاح خواهد شد و در اوایل سال 2022 میزبان اولین مهمانان خود خواهد بود.

فرانک بانگر، مدیر اجرایی و موسس اوریون اسپن، در یک بیانیه، گفت:

این قیمت از هزینه هایی که دیگر افراد برای رفتن به فضا پرداخت نموده اند، کمتر است.

ما ایستگاه آرورا را توسعه داده ایم تا مقصدی کلیدی در فضا را برای گردشگران، فراهم کند. هدف ما، بردن مسافران به فضا سریع تر و ارزان تر از هر سفر فضایی که تا به امروز دیده شده و بعلاوه فراهم کردن تجربه ای فراموش نشدنی، است.

این کمپانی، ظاهرا فرآیند آماده سازی مهمانان برای سفر فضایی را ساده نموده است. برای گرفتن مدرک فضانوردی اوریون اسپن (OSAC)، به جای فرایند معمول یک ساله، تنها سه ماه زمان احتیاج است. اولین فاز برنامه گرفتن مدرک، آنلاین خواهد بود و دومین فاز، در مرکز آموزشی در هاستون، تگزاس، به صورت حضوری برگزار می گردد. مرحله نهایی آموزش در حین اقامت مسافر در ایستگاه فضایی آرورا، تکمیل خواهد شد.

این ایستگاه، به غیر از کاربری هتل، مکانی برای تحقیق، پژوهش و نقشه های مرتبط به آینده خواهد بود.

بانگر گفت:

ما به آژانس های فضایی، که در پی پرواز فضایی در مدار زمین با کسری از هزینه هستند و می خواهند تنها برای چیزی که استفاده می نمایند، هزینه پرداخت نمایند، گزینه چارتر کامل را پیشنهاد خواهیم داد. ما از پژوهش های در جاذبه صفر و بعلاوه تولیدات فضایی، حمایت خواهیم کرد.

ما بعدها، ماژول های اختصاصی را به عنوان اولین آپارتمان های فضایی خواهیم فروخت. صاحبان آینده آرورا، می توانند در آنجا زندگی نمایند، از ایستگاه بازدید نمایند و یا آپارتمان فضایی خود را اجاره دهند. این موضوع، مرز شگفتی های آینده است و اوریون اسپن، مفتخر است که این راه را برای آیندگان، هموار کند.

اگر هزینه 9.5 میلیون دلاری در توان شما نیست، مجموعه هتل شانگری لا در کشور سنگاپور، گزینه ای ارزان تر برای شما دارد؛ سوئیتی با تم فضایی با هزینه 488 دلار (2.5 میلیون تومان) به ازای هر شب؛ و اگر واقعا باید به سیاره ای دور بروید، گزینه هتل جنگ ستارگان (Star Wars Hotel) که در سال 2019 در دیزنی ورلد، افتتاح خواهد شد، را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2044

به "شروع رزرو اتاق های مجلل اولین هتل فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رزرو اتاق های مجلل اولین هتل فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید