کتابچه گردشگری 28 شهرستان خراسان رضوی تهیه می گردد

به گزارش پیامک خنده، مسئول انتشارات و تولیدات فرهنگی اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از تهیه و تدوین کتابچه گردشگری برای 28 شهرستان خراسان رضوی اطلاع داد.

کتابچه گردشگری 28 شهرستان خراسان رضوی تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی ساعدی امروز 10 آبان با اعلام این خبر اضافه کرد: پس از انتصاب مکرمی فر به عنوان مدیرکل در حوزه های مختلف کمیته هایی از جمله کمیته فراوریات فرهنگی و انتشارات و تبلیغات تشکیل شد.

او با بیان این که کمیته فراوریات فرهنگی و انتشارات به ریاست مدیرکل و 9 نفر عضو از مسوولین و کارشناسان واحد های مختلف تشکیل شده است، اظهار کرد: اولین مصوبه این کمیته، آنالیز استراتژی عملکرد این کمیته در گذشته و معین نمودن چشم انداز برنامه های آینده بود. و دیگر مصوبات جلسه فراوری کتاب محورهای گردشگری خراسان رضوی بود که این کتاب خراسان رضوی با تلاشی شبانه روزی قبل از اسفند ماه آماده و برای ایام نوروز 97 فراوری و توزیع شد.

ساعدی ادامه داد: کتاب محورهای گردشگری خراسان رضوی در قطع پالتویی فراوری و توزیع شده است.

او درباره محورهای گردشگری استان اظهار کرد: در این کتاب محوری های اصلی ازمشهد به 11 محور گردشگری در شهرستان ها مختلف استان معرفی شده است.

ساعدی با بیان این که نقاط گردشگری و بنای تاریخی در این محورها معرفی شده اند، گفت: هم چنین دراین کتابچه فاصله زمانی جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قید شده است.

او اضافه کرد: هم چنین بوم گردی های درمحورهای گردشگری معرفی شده اند وبه بخشی از صنایع دستی، مشاغل سنتی و سوغات سفر این محور ها نیز پرداخته شده است.

مسئول انتشارات اداره امور فرهنگی و روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در دومین جلسه کمیته انتشارات استان برنامه های انتشاراتی این اداره کل در دو مرحله برنامه ریزی و پی ریزی شد.

او مرحله اول را انتشارات و تبلیغات مکتوب و مرحله دوم را انتشارات دیجیتال اعلام نمود و گفت: به علت کمبود اقلام اطلاع رسانی در اداره کل با قید فوریت مرحله اول در دستور کار نهاده شد و مقرر شد برای هر شهرستان یک کتابچه گردشگری به دو زبان فارسی و انگلیسی برای معرفی کلیه پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان تهیه گردد.

ساعدی با بیان این که کتابچه گردشگری برای 28 شهرستان استان در حال تدوین است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در تهیه کتابچه یکی از اهداف ما بوده که جلسات متعددی با انجمن عکاسان و سینمای جوان هر شهرستان تشکیل شده و براساس تفاهم انجام شده در این جلسات، همکاری و استفاده از عکس های عکاسان و با ذکر نامشان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 279

به "کتابچه گردشگری 28 شهرستان خراسان رضوی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابچه گردشگری 28 شهرستان خراسان رضوی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید